16 årig dræbte 6 årig og fik 30 dages betinget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

Dictes mor

IAH skriver:

Hej hej

Det virker som rigtig nok som meget kort tid, men den lille pige kommer ikke igen ved at sende drengen i fængsel.

Han er ikke straffet før - og han slår hende ikke i hjel med forsæt. Og han har været udsat for gruppepres forud. Prøv at vende det om. Jeg tror ikke en hårdere straf ville føre noget videre godt af sig. Fængselsstraf kan ikke fungere som en lærestreg for en sekstenårig, der tilsyneladende er artig og velfungerende.

I fængslet kan det jo gå helt galt for en dreng, der er så påvirkelig over for gruppepres. Det er jo præcis her han kan lære at være kriminel.

Hvor længe skulle han i stedet være sat i fængsel og hvorfor?

Jeg ved min holdning er provokerende..

Iben

Jeg er også enig med dig, selvom det måske kan være lidt provokerende. Men det betyder jo ikke, at vi ikke mener, at det er ganske forfærdeligt, at en lille pige skulle miste livet, for det er ganske skrækkeligt, og slet ikke til at bære.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Der er jo en stor forskel på de to sager du sammenligner, da hun bevidst fører en kniv mod en person og drengen her kørte ikke bevidst ud for at dræbe et andet menneske. Det at pigen stadig er på et psykiatrisk afd, betyder jo at der er noget andet bag, altså at hun undersøges, mit gæt vil være at de forsøger at bevise hvor meget skade hun har taget psykisk af mobningen. På den måde vil hun jo også slippe "lettere" end hvis hun bare sad og ventede på en almindelig dom.

Jeg læser det med at han gasser op, som om han forsøger at kunne undvige pigen ved at øge hastigheden, og han forsøger jo også at undvige da han er tæt på hende, men den stakkels pige drejer til samme side som ham.

jamen er slet ikke i tvivl om at der er stor forskel i de to sager. men hvis man fremhæver delen med gruppepres, så vil jeg tro at pigen er langt mere undskyldt end han er.

jeg synes at ideen med at øge farten for at undgå sammenstød virker helt forkert i mit hoved, og jeg synes stadig at en afstand på 150 meter, burde ha ku sænke hans fart så meget at sammenstødet ikke havde kostet pigen livet...og netop den fact at han ikke tænker på det, burde gøre at han sku ha lidt hjælp til at tænke anderledes. for jeg synes det er en meget riskikabel måde at reagere på. men måske er der noget i artiklen jeg har misset.

Anmeld

13. juni 2010

2721

IAH skriver:

Hej hej

Det virker som rigtig nok som meget kort tid, men den lille pige kommer ikke igen ved at sende drengen i fængsel.

Han er ikke straffet før - og han slår hende ikke i hjel med forsæt. Og han har været udsat for gruppepres forud. Prøv at vende det om. Jeg tror ikke en hårdere straf ville føre noget videre godt af sig. Fængselsstraf kan ikke fungere som en lærestreg for en sekstenårig, der tilsyneladende er artig og velfungerende.

I fængslet kan det jo gå helt galt for en dreng, der er så påvirkelig over for gruppepres. Det er jo præcis her han kan lære at være kriminel.

Iben

Jeg er enig...

Anmeld

14. juni 2010

Shibby

Jeg havde dræbt den 16årige hvis det var mikkel han havde kørt ihjel..!

Anmeld

14. juni 2010

4xGreve

IAH skriver:

Hej hej

Iben

enig... det at han har dræbt en lille pige på blot 6 år, vil altid forfølge ham det at have den slags "blod" på hænderne er mere straf i sig selv end nogen anden dom man kan finde på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.