wamse skriver:
Der er jo en stor forskel på de to sager du sammenligner, da hun bevidst fører en kniv mod en person og drengen her kørte ikke bevidst ud for at dræbe et andet menneske. Det at pigen stadig er på et psykiatrisk afd, betyder jo at der er noget andet bag, altså at hun undersøges, mit gæt vil være at de forsøger at bevise hvor meget skade hun har taget psykisk af mobningen. På den måde vil hun jo også slippe "lettere" end hvis hun bare sad og ventede på en almindelig dom.
Jeg læser det med at han gasser op, som om han forsøger at kunne undvige pigen ved at øge hastigheden, og han forsøger jo også at undvige da han er tæt på hende, men den stakkels pige drejer til samme side som ham.
jamen er slet ikke i tvivl om at der er stor forskel i de to sager. men hvis man fremhæver delen med gruppepres, så vil jeg tro at pigen er langt mere undskyldt end han er.
jeg synes at ideen med at øge farten for at undgå sammenstød virker helt forkert i mit hoved, og jeg synes stadig at en afstand på 150 meter, burde ha ku sænke hans fart så meget at sammenstødet ikke havde kostet pigen livet...og netop den fact at han ikke tænker på det, burde gøre at han sku ha lidt hjælp til at tænke anderledes. for jeg synes det er en meget riskikabel måde at reagere på. men måske er der noget i artiklen jeg har misset.
Anmeld