16 årig dræbte 6 årig og fik 30 dages betinget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

line melias mor

Yrsa skriver:

Mon ikke han skal leve med en straf for det han har gjort resten af livet...en højere straf end man kan give med fængselsstraf. Fængsler virker ved at fangerne ikke kan gøre noget når de sidder derinde...men fængsler lærer ikke mennesker at begå sig i samfundet, de gør ikke mindre kriminelle...de skaber bare mennesker der ødelægges mere og kommer længere væk fra samfundet.

jo helt sikkert. det må være den største straf at sidde med resten af livet men hvis det var min seks årig datter det gik ud over ville jeg stadig have han skulle have en meget højere straf end 30 dage.

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

wamse

line melias mor skriver:

jo helt sikkert. det må være den største straf at sidde med resten af livet men hvis det var min seks årig datter det gik ud over ville jeg stadig have han skulle have en meget højere straf end 30 dage.

knus

Jeg håber så ikke, at hvis det var min datter, at jeg ville sidde tilbage og ønske at ødelægge denne drengs liv, fordi han lavede en dum dum fejl. Min datters død ville ikke give mere mening ved at jeg ønskede at ødelægge denne dreng, for han er ikke andet end en dreng endnu, og har slet ikke kunnet forudse at dette kunne ende så frygteligt.

Jeg er sikker på at han hver dag, i resten af hans fortryder hans ungdoms dumhed. Så den dreng han var, døde jo også med pigen den dag.

Anmeld

12. juni 2010

Svei

wamse skriver:

Jeg håber så ikke, at hvis det var min datter, at jeg ville sidde tilbage og ønske at ødelægge denne drengs liv, fordi han lavede en dum dum fejl. Min datters død ville ikke give mere mening ved at jeg ønskede at ødelægge denne dreng, for han er ikke andet end en dreng endnu, og har slet ikke kunnet forudse at dette kunne ende så frygteligt.

Jeg er sikker på at han hver dag, i resten af hans fortryder hans ungdoms dumhed. Så den dreng han var, døde jo også med pigen den dag.

Enig.

Anmeld

12. juni 2010

Corn

wamse skriver:

Præcis...

Anmeld

12. juni 2010

IAH

Hej debatgruppe

Jeg tror også det er umuligt at udmåle en straf i forhold til den ulidelige sorg, forældrene nu må sidde med.. Det er en ligning, der slet ikke kan gå op.

Jeg har vildt ondt af både den unge dreng og den lille piges mor og far.. det er nu tude-graviditetshormonerne virker

Det er så trist, den slags.

Hav en god lørdag

Anmeld

12. juni 2010

*Toffee*

Jeg mener at 30 dage er alt for lidt for et liv. Synes ærlig talt det er at gøre grin med de efterladte til pigen. Hvor meget det ellers skulle være, kan jeg ikke lige sætte tal på, men 30 dage er bare, ja, for lidt.

Jeg mener dog ikke han skulle i fængsel, men derimod have en form for samfundstjeneste et vist antal timer om ugen, hvis sådan noget da ellers findes i Danmark.

Han har begået en stor stor fejl og skal leve med det resten af livet, det må helt sikkert være hårdt.

Derudover provokere det mig ret meget at dommeren har taget hensyn til at han kommer fra gode kår og er god i skolen. Burde strafudmålingen ikke være den samme uagtet hvilke kår man kommer fra?

Anmeld

12. juni 2010

Lullaby

IAH skriver:

Hej hej

Det virker som rigtig nok som meget kort tid, men den lille pige kommer ikke igen ved at sende drengen i fængsel.

Han er ikke straffet før - og han slår hende ikke i hjel med forsæt. Og han har været udsat for gruppepres forud. Prøv at vende det om. Jeg tror ikke en hårdere straf ville føre noget videre godt af sig. Fængselsstraf kan ikke fungere som en lærestreg for en sekstenårig, der tilsyneladende er artig og velfungerende.

I fængslet kan det jo gå helt galt for en dreng, der er så påvirkelig over for gruppepres. Det er jo præcis her han kan lære at være kriminel.

Hvor længe skulle han i stedet være sat i fængsel og hvorfor?

Jeg ved min holdning er provokerende..

Iben

Nej han skal ikke i fængsel. Men 30 dages betinget? Hallo, det er jo til grin. Hvad med at give ham et par år betinget. Og så udover det noget hjælp til at håndtere gruppepres.

Anmeld

12. juni 2010

Lullaby

Toffi skriver:

Jeg mener at 30 dage er alt for lidt for et liv. Synes ærlig talt det er at gøre grin med de efterladte til pigen. Hvor meget det ellers skulle være, kan jeg ikke lige sætte tal på, men 30 dage er bare, ja, for lidt.

Jeg mener dog ikke han skulle i fængsel, men derimod have en form for samfundstjeneste et vist antal timer om ugen, hvis sådan noget da ellers findes i Danmark.

Han har begået en stor stor fejl og skal leve med det resten af livet, det må helt sikkert være hårdt.

Derudover provokere det mig ret meget at dommeren har taget hensyn til at han kommer fra gode kår og er god i skolen. Burde strafudmålingen ikke være den samme uagtet hvilke kår man kommer fra?

Ja absolut. Det er da til grin at bare fordi man kommer fra gode kår så er man bedre stillet...

Anmeld

12. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
IAH skriver:

Hej hej

Det virker som rigtig nok som meget kort tid, men den lille pige kommer ikke igen ved at sende drengen i fængsel.

Han er ikke straffet før - og han slår hende ikke i hjel med forsæt. Og han har været udsat for gruppepres forud. Prøv at vende det om. Jeg tror ikke en hårdere straf ville føre noget videre godt af sig. Fængselsstraf kan ikke fungere som en lærestreg for en sekstenårig, der tilsyneladende er artig og velfungerende.

I fængslet kan det jo gå helt galt for en dreng, der er så påvirkelig over for gruppepres. Det er jo præcis her han kan lære at være kriminel.

Iben

Enig.

Anmeld

12. juni 2010

anna-jonas

IAH skriver:

Hej hej

Iben

Provokerende??? Nææææ, nej, du har bare en human holdning.................og jeg er glad for at læse at så mange er enige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.