Hvorfor klipper ny bagte mødre altid....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

TbCp

Det er faktisk ikke mange dage siden min mand og jeg sad og snakkede om det samme..... kender flere der har gjort det.
Jeg vil bare ikke af med mit hår og har overhovedet ikke oplevet det som upraktisk at det var langt, tværtimod skulle jeg ikke bruge lang tid foran spejlet med en skrigende kolik unge på armen, hvis det var en af de dage.... jeg kunne bare proppe en elastik i så var det problem løst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

LinLin

Det kender jeg da ingen der har gjort

Anmeld

11. juni 2010

CarinaSB

jeg fik os klippet mit .. men det var 1½ månede før jeg fødte .. Men mest fordi at min veninde ville ordne mit hår med en masse snask .. og det fik hun da lov til .. Og så ville hun os lige farve det .. Jamen super .. Da jeg så et par dage efter skulle i bad begyndte mit hår og knække så måtte til frisør og have det klippet helt kort

Anmeld

11. juni 2010

slettet_7530

isimaven skriver:

det har aldrig faldet mig ind at klippe mit snart hoftelange hår af selvom jeg har født og har da heller ingen planer for en mor fritz til november hvor jeg igen skal føde

men har godt grint lidt over tendensen det er da meget mere arbejde i kortfrisure så hvis det skal gå hurtigt og nemt så behold det lange hår og op i en knold hehehe det er da overkommeligt i forhold til føntørrer gele og mousse (bare min mening)

Jeg blev da endda også konfroteret af en vild fremmed dame da jeg ventede mit første barn at nu måtte jeg da se at få min næsering ud hvor jeg skulle være mor!!!! what - gider da ikke at skulle blive kedelig konet bare pga en familieforøgelse helt ærligt 

men hvor alt dette så er sagt synes jeg så også at der findes mega mange fede korte frisurer

isimaven

Så har jeg åbenbart aldtid været kedelig og konet for jeg har aldrig og får heller aldrig næsering eller ringe andre steder end i ørene for den sags skyld.

Jeg tror det har noget at gøre med at mange kvinder taber utroligt meget hår efter fødslen samt at håret er tørt, noget kan selvfølgelig også have at gøre med at nu er man mor og vil gerne leve op til det i sit image, ved at se voksen og ansvarsfuld ud.

Anmeld

11. juni 2010

Tina2

Jeg har bestemt ikke gjort det af praktiske årsager, men mit hår bli'r simpelthen så underligt, når jeg ammer!!!!  I tindingerne knækker det på midten og pandehåret også, så ligner bare en tot hø tilsidst... Derfor har jeg fået klippet ret meget af begge de andre gange....

Denne gang er mit pandehår startet med at knække allerede nu i graviditeten, så fik kappet 10 cm af for 3 mdr siden, det trængte nu også. men nu er det rimelig kort, uden at være helt kort....

Det så dog stadig MEGA træls ud, falmet i farven og mega udgroning, så fik lidt mørke og lyse striber i igår og fik det klippet igen  Så jeg håber ikke det bliver HELT så træls når jeg skal amme, for vil jo gerne ha' noget længde på igen:-)

Anmeld

11. juni 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Åh, jeg håber virkelig ikke der sker for meget....det er 30 g der ryger på brysterne pr kilo, så kan du næsten regne ud hvor meget det er, men det er jo "bare" hvad du har fået ekstra sammen med vægten...kan huske at de sidste 5 kilo jeg tabte de smadrede det sidste der var at bryst hos mig...min kirurg sagde vægten maks måtte svinge 3 kilo for ellers var der risiko for at ødelægge dem...MEN, det er jo ikke sikkert dine tager skade... vi krydser alt der er for at de bliver som de er, bare mindre...i hvert fald så synes jeg de er lavet så super flot, Pia...og det ville da være øv at du skulle betale for endnu en omgang..kan du huskede hvad du vejede da de blev lavet...

Ja det kan jeg desværre godt huske - jeg sad med alle mine operations papir den anden dag netop af samme grund fordi jeg ville se hvad jeg vejede - da jeg var inde til samtale vejede jeg 64 kilo og til selve operationen vejede jeg 63 kilo... (men der var jeg også fastende og helt tom for mad og væske)

- Tak for de søde ord frygter virkelig.... men lige nu er min overvægt være end hvis mine bryster skulle tage skade, men ved bare med mig selv at jeg vil have det lavet igen når først jeg har tabt mig og de tager skade...

Tænk at jeg I december 2006 vejede 63 kilo....

Knus Pia.

Anmeld

11. juni 2010

Muffinmus

årh ja..du har så meget ret. Alt for mange jeg kender har fået MOR frisuren..som sikkert er helt fin...hvis man er 50 år...

Den der korte frisure som bare er for KEDELIG og ikke gør ret meget godt for mange piger.

Har selv været langhåret de fleste år...og ja, det er da lidt bøvlet i ny og næ, men det får mig i det mindste ikke til at se KONET ud:-)

Og jeg tænker ikke alle der er korthårde ser mor agtige ud, nogle formår faktisk at får det til at se heelt flot og frisk ud, men MANGE af dem kommer bare til at se triste,konede og 5-10 år ældre ud.

Og nej, man behåver ikke næsiringe eller andre sjove ting for ikke at være konet, men frisuren kan seriøst ødelægge det for nogle piger.

Anmeld

11. juni 2010

Ranarupta

Årh Pia... Nu har du sat gang i mine tanker... Trænger sådan til noget nyt. 
Under graviditeten har jeg ikke fået lavet en dyt med håret - der er MEGET lange udvoksninger og det er mildest talt kedeligt.

Jeg drømmer ikke om kort hår, som sådan. Nok bare mere, at der sker en forandring. Håret har nærmest siddet fast i knold/hestehale i 9 mdr...  

Anmeld

11. juni 2010

Svei

Pia. skriver:

Ja det kan jeg desværre godt huske - jeg sad med alle mine operations papir den anden dag netop af samme grund fordi jeg ville se hvad jeg vejede - da jeg var inde til samtale vejede jeg 64 kilo og til selve operationen vejede jeg 63 kilo... (men der var jeg også fastende og helt tom for mad og væske)

- Tak for de søde ord frygter virkelig.... men lige nu er min overvægt være end hvis mine bryster skulle tage skade, men ved bare med mig selv at jeg vil have det lavet igen når først jeg har tabt mig og de tager skade...

Tænk at jeg I december 2006 vejede 63 kilo....

Knus Pia.

Og det gode er jo du kan få dem lavet, hvis nu... Om et halvt år sidder du og tænker tilbage på en anden vægt og glædes over det du vejer til den tid...man taber sig jo heldigvis tit på kortere tid end man var om at tage på. det skal nok gå, brug en masse gamle billeder som inspiration og motivation..

Anmeld

11. juni 2010

isimaven

MariaE skriver:

årh ja..du har så meget ret. Alt for mange jeg kender har fået MOR frisuren..som sikkert er helt fin...hvis man er 50 år...

Den der korte frisure som bare er for KEDELIG og ikke gør ret meget godt for mange piger.

Har selv været langhåret de fleste år...og ja, det er da lidt bøvlet i ny og næ, men det får mig i det mindste ikke til at se KONET ud:-)

Og jeg tænker ikke alle der er korthårde ser mor agtige ud, nogle formår faktisk at får det til at se heelt flot og frisk ud, men MANGE af dem kommer bare til at se triste,konede og 5-10 år ældre ud.

Og nej, man behåver ikke næsiringe eller andre sjove ting for ikke at være konet, men frisuren kan seriøst ødelægge det for nogle piger.

Ej piger nu må I altså ikke tro at jeg synes alle uden næseringe er konede!!! Men pricippet i den jeg har er lidt det samme som det lange hår der heller ikke ryger, jeg synes ikke at man behøver ændre udseende når man bliver mor, man skal vel bare være den man er og hvis ens hår er udvokset og trist så er jeg da fortaler for at man får det ordnet, men ser bare ingen grund til koncervatisme kun fordi man nu er blevet mor håber ikke jeg støder nogen
knus isimaven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.