Hvorfor klipper ny bagte mødre altid....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

<3

Pia. skriver:

Jeg kan bestemt godt se det praktiske i det - især med gylpen og de små fingre der river i det. Men en elastik når man sidder med den lille og når man ammer/bøvser m.m det må da være løsningen for os langhåret...

Ork ja og hue når man er ude blandt folk så man ikke kan se hvor fedtet håret er. Der er også tørshampo som jeg har gjort brug af i en snæver vending. Men sprayede ude på altanen...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

twinboys

Smiler gud hvor er det rigtigt nu du siger det...

Mange mødre bliver klippet lige inden eller lige efter en fødsel...

Men mit lange hår blev der både før og efter fødslen... Jeg brugte faktisk også bh-stoppen til at putte håret ind under... Når jeg idag er syg og brækker mig så håret om på ryggen under blusen eller bare skal ud i regnen tager jeg håret ned under blusen bagpå, så regntøj på og hætte, så slipper jeg for at håret bliver vådt og krøller op... Og slipper for håret klæber sig fast på mine kinder fordi de er våde pga. regnen...

Hilsen den moar der ikke lod garnet blive klippet af...

Anmeld

11. juni 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Sorry... men jeg kan godt fortælle dig at mine lange sexede kvindelige garn ikke ryger nogen steder...det er kun mine babser der blev klippet kortere....

Griner.... ja nogen klipper hår vi "klipper" babser he he...

Anmeld

11. juni 2010

Svei

Pia. skriver:

Griner.... ja nogen klipper hår vi "klipper" babser he he...

Om det er det ene eller andet...jeg er bare virkelig glad for vores bryster ikke vokser ud igen...

Anmeld

11. juni 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Om det er det ene eller andet...jeg er bare virkelig glad for vores bryster ikke vokser ud igen...

ja hold da op - så kunne man sgu få nok at se til hvis man skulle lade dem klippe flere gange om året dog er jeg lidt nervøs for hvordan mine "vokser" (ned af) i forhold til mit vægttab... de har ingen skade taget med alle de kilo der er kommet på - kun blevet større, men det fedt der har gjort dem større skal jo også af igen... lige nu har jeg ungpige bryster som da jeg var 18 og jeg elsker dem - så krydser bare for de ikke tager alt for meget skade - ellers går jeg under kniven igen - de her bryster har givet mig så meget i forhold til de gamle, altså forstå mig ret - kan ikke klare tanken om lange tasker igen....

Anmeld

11. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Sjovt min frisør sagde det også til mig efter, at jeg havde født. Nybagt mor = kort hår. Jeg har stadigvæk mit lange hår efter 2 fødsler og vil ikke have det klippet kort

Anmeld

11. juni 2010

Svei

Åh, jeg håber virkelig ikke der sker for meget....det er 30 g der ryger på brysterne pr kilo, så kan du næsten regne ud hvor meget det er, men det er jo "bare" hvad du har fået ekstra sammen med vægten...kan huske at de sidste 5 kilo jeg tabte de smadrede det sidste der var at bryst hos mig...min kirurg sagde vægten maks måtte svinge 3 kilo for ellers var der risiko for at ødelægge dem...MEN, det er jo ikke sikkert dine tager skade... vi krydser alt der er for at de bliver som de er, bare mindre...i hvert fald så synes jeg de er lavet så super flot, Pia...og det ville da være øv at du skulle betale for endnu en omgang..kan du huskede hvad du vejede da de blev lavet...

Pia. skriver:

ja hold da op - så kunne man sgu få nok at se til hvis man skulle lade dem klippe flere gange om året dog er jeg lidt nervøs for hvordan mine "vokser" (ned af) i forhold til mit vægttab... de har ingen skade taget med alle de kilo der er kommet på - kun blevet større, men det fedt der har gjort dem større skal jo også af igen... lige nu har jeg ungpige bryster som da jeg var 18 og jeg elsker dem - så krydser bare for de ikke tager alt for meget skade - ellers går jeg under kniven igen - de her bryster har givet mig så meget i forhold til de gamle, altså forstå mig ret - kan ikke klare tanken om lange tasker igen....

Anmeld

11. juni 2010

Dictes mor

Det er praktisk, og så taber man faktisk rigtig meget hår efter et par måneder med amning. Jeg taber i hvert fald meget hår for tiden, og derfor bliver det jo lidt tyndt, og det ser mere fyldigt ud i en page eller kortere, jeg tror det er derfor. Og så måske også fordi der skal ske noget, nu har man siddet inde med den lille baby i så lang tid, så man trænger bare til noget nyt, fordi der er sket så meget nyt i ens liv. Det er mit gæt i hvert fald. Jeg har endnu ikke været ved frisøren, så har stadig mit lange hår, og tror nu også det bliver her efter første frisørbesøg.

Anmeld

11. juni 2010

oo

jeg har godt nok ikke oplevet det i familie eller vennekreds, men har hørt om fænomenet faktisk står der i en af mine graviditetsbøger (givet - den er amerikansk og dermed ganske usaglig, men morsom), at man under ingen omstændigheder skal gøre noget drastisk ved sit hår UNDER graviditeten, da ens hår er mærkeligt og man ikke kan vide hvordan man ender med at se ud!

jeg klippede mit hår fra hoftelængde til skulderlængde i november (som dokumenteret herinde - naturligvis ) og har fortrudt det grusomt siden. man kan jo INTET med skulderlangt hår. nu vokser mit hår ret hurtigt normalt, men her under graviditeten har jeg fået yderligere et skud turbo (jeg skal klippe pandehår 1 gang om ugen nu, hvor jeg før kunne nøjes med hver 14. dag-hver 3.uge), så jeg satser stærkt på, at det er nogenlunde langt og dejligt igen når jeg har født. og ja, så må det komme i en knold når baby kommer, men jeg kan ikke leve uden mit lange hår!!

Anmeld

11. juni 2010

Silvermist1

Efter at jeg fødte første gang havde jeg meget langt hår, som jeg så fik klippet til skulderlangt hår. Hvorfor? Fordi at mit hår er meget tykt og kraftigt. Da jeg ammede Isabella så begyndte det at falde af, altså ikke hele håret, men alligevel nok til at jeg valgte at klippe det. Så blev det lettere at bære  Jeg har hørt om flere ammende mødre, hvis hår forandrer sig under ammeperioden.

Efter at jeg fødte min andet barn har jeg dog valgt at lade det forblive langt. Jeg synes bedst om at mit hår er langt, så op i hestehale med det, hvis det driller. Men Victoria blev også kun ammet meget kort, fordi at amningen gik helt i stå efter at hun blev indlagt med Pylerusstenose da hun var 1 mån gammel.

Så her var det ikke fordt at jeg ville have en mor-frisure. Syntes endda at det var trist at jeg var nødsaget til at bliver klippet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.