Hvorfor klipper ny bagte mødre altid....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.440 visninger
51 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

Pia.

Deres hår af... Okay advaret mærkelig tråd men igen møder jeg en som lige har født og væk var håret... *SSS*

Hvad er det med nybagte mødre og deres første tur til frisøren der efter - det er som om der skal ske noget vildt lige så snart de har født, misforstå mig nu ikk... Men hvorfor skal alle have den der "mor frisure" efter fødslen

Mødte lige en gammel veninde, ven, bekendt (ved ikke hvad jeg skal kalde hende) hun havde det fedeste lange super flotte lyse hår med lækker krøl I - og her stod hun med en kort skulder lang klip - min første indskydelse var, hold da op du er da blevet klippet, det er rigtig sødt - Ja sagde hun der skulle ske noget nyt, nu hvor jeg er blevet mor....

Så fordi man er blevet mor skal man også have den såkaldte mor-frisure...

..... Når alt kommer til alt er det nok bare mig der er en kæmpe kylling når det kommer til mit hår - jeg bliver klippet 2-3 gange om året MEN kun spidser... og jeg har aldrig klippet det af fordi jeg var blevet mor...

Knus Pia - som burde handle og gøre rent. men kan ikke lige tage sig sammen, derfor sådan et lidt tosset indlæg...

P.S vil lige skynde mig at sige at der er mange fede frisure både kort som langt, Men undre mig bare over alle de langhåret piger der klipper det af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Svei

Gør de da det?

Det har jeg ikke oplevet...men måske der bare er nogen der mister så meget hår at det ligner noget der er løgn når de har født...

Jeg klippede ikke mit af, men det er kun fordi mit fjæs så absolut ikke ville egne sig til kort garn.

Men jeg synes ikke jeg har lagt mærke til det du nævner.

Lav en afstemning, så kan vi se om den holder vand..

Anmeld

11. juni 2010

L.J.L

Sjovt, det har jeg egentlig også altid undret mig over

Mon ikke det er lidt i samme stil som den der med at man klipper/farver håret hvis man lige er kommet ud af et længere forhold? Noget med at der er sket sådan en stor forandring i ens liv at man også synes at det skal reflektere i ens udseende, eller noget.

Ellers er det måske bare af praktiske grunde? Det kan jeg tilgengæld godt forstå, for hvor er det bare p.... irriterende når Lauritz liiige får fat i totterne, AVV!

Anmeld

11. juni 2010

Tulle28

He he, jamen det er jo så PRAKTISK Kender flere der er sådan.. Jeg nægter at blive en af dem - selvom jeg er blevet mor vil jeg stadigvæk gå i lækkert tøj, tage (en lille smule) make-up på hver dag og have langt, lækkert, upraktisk hår, også selvom der højst sandsynligt sidder gylp et eller andet sted efter 5 minutter!

Knus Tulle

Anmeld

11. juni 2010

isimaven

Pia. skriver:

Deres hår af... Okay advaret mærkelig tråd men igen møder jeg en som lige har født og væk var håret... *SSS*

Hvad er det med nybagte mødre og deres første tur til frisøren der efter - det er som om der skal ske noget vildt lige så snart de har født, misforstå mig nu ikk... Men hvorfor skal alle have den der "mor frisure" efter fødslen

Mødte lige en gammel veninde, ven, bekendt (ved ikke hvad jeg skal kalde hende) hun havde det fedeste lange super flotte lyse hår med lækker krøl I - og her stod hun med en kort skulder lang klip - min første indskydelse var, hold da op du er da blevet klippet, det er rigtig sødt - Ja sagde hun der skulle ske noget nyt, nu hvor jeg er blevet mor....

Så fordi man er blevet mor skal man også have den såkaldte mor-frisure...

..... Når alt kommer til alt er det nok bare mig der er en kæmpe kylling når det kommer til mit hår - jeg bliver klippet 2-3 gange om året MEN kun spidser... og jeg har aldrig klippet det af fordi jeg var blevet mor...

Knus Pia - som burde handle og gøre rent. men kan ikke lige tage sig sammen, derfor sådan et lidt tosset indlæg...

P.S vil lige skynde mig at sige at der er mange fede frisure både kort som langt, Men undre mig bare over alle de langhåret piger der klipper det af...

det har aldrig faldet mig ind at klippe mit snart hoftelange hår af selvom jeg har født og har da heller ingen planer for en mor fritz til november hvor jeg igen skal føde

men har godt grint lidt over tendensen det er da meget mere arbejde i kortfrisure så hvis det skal gå hurtigt og nemt så behold det lange hår og op i en knold hehehe det er da overkommeligt i forhold til føntørrer gele og mousse (bare min mening)

Jeg blev da endda også konfroteret af en vild fremmed dame da jeg ventede mit første barn at nu måtte jeg da se at få min næsering ud hvor jeg skulle være mor!!!! what - gider da ikke at skulle blive kedelig konet bare pga en familieforøgelse helt ærligt 

men hvor alt dette så er sagt synes jeg så også at der findes mega mange fede korte frisurer

isimaven

Anmeld

11. juni 2010

TinaPina

Hvor skægt, det har også altid undret mig. Jeg har selv langt hår, og tør godt allerede nu love at det også er langt til næste sommer

Selvom det er super træls når det klasker og fedter ekstra meget lige nu

Anmeld

11. juni 2010

LRJ

haha det er faktisk rigtigt

Det var det første jeg fik gjort da jeg kunne efter fødslen plus farvet håret men det var kun for at få gjort noget nyt ved mit hår

Anmeld

11. juni 2010

msax

Det er rigtigt at der er mange der lige for taget en ordenlig gang af håret - jeg tror både det er af praktiske årsager, men også fordi der er mange der taber meget hår mens de ammer og det nye der vokser ud vokser lidt vildt og kan se farligt ud.

Jeg har selv langt hår, og har også overvejet at få det klippet så det nye "troldehår" ikke så så vildt ud, men kan ikke få mig selv til det. Jeg vil vildt gerne have et hår som Sanne Salomonsen - og der er lige 20cm til - så ingen klipning til mig (kun spidser).

SMIL Mette 32+2

Anmeld

11. juni 2010

<3

Jeg overvejede faktisk at klippe mit hår af pga.

1. gylp alle steder

2. fedtet hår

3. AV små finger i håret

4. lange hår i familiesengen af hensyn til babyen

men gjorde det ikke Kunne slet ikke forestille mig at have kort hår

Anmeld

11. juni 2010

Pia.

Kirle skriver:

Jeg overvejede faktisk at klippe mit hår af pga.

1. gylp alle steder

2. fedtet hår

3. AV små finger i håret

4. lange hår i familiesengen af hensyn til babyen

men gjorde det ikke Kunne slet ikke forestille mig at have kort hår

Jeg kan bestemt godt se det praktiske i det - især med gylpen og de små fingre der river i det. Men en elastik når man sidder med den lille og når man ammer/bøvser m.m det må da være løsningen for os langhåret...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.