strækmærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

Corn

MiKKeL'sMoR skriver:

Jeg er lidt nysgerrig mht. strækmærker - Om der er mange der får dem eller mange der ikke gør.

Nu har jeg ikke selv fået strækmærker i min graviditet, i hvert fald ikke indtil videre... (39+6)

Jeg fik ikke strækmærker hverken ved 1. eller 2. (eller indtil videre 3. graviditet)...

Men jeg fik under fødslen af den første. Der kom der nogen på hofter og lår, fordi jeg udvidede mig så hurtigt... Og efter fødslen kom der nogle på mine bryster...

Majken 36+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

N&J

Tanja78 skriver:

http://www.babybusiness.dk/straekmaerker-kommet-for-at-blive.html

elasticiteten i huden afgør det, der er faktorer der spiller ind såsom overvægt, overtræning og graviditet

Ja, det så overhovedet ikke de forklaringer jeg har fået flere steder fra, da det er i underhuden det sker, og ikke de mere almindelige strækmærker som opstår i overhuden netop pga hudens elastiskitet, men selvfølgelig bliver maveskinnet udvidet.. men det skulle ikke være årsagen til hvorfor det opstår i forbindelsen med graviditeten i så fald burde man jo kunne forebygge med creme, noget alle læger og sundhedsplejekser modsiger..  

Anmeld

10. juni 2010

N&J

Yrsa skriver:

Altså om man er tyk før eller undervejs burde vel også udgive den samme risiko, fedt er jo fedt.. jeg fik det først i uge 42-43...

Mine begyndte omkring uge 17, så det var ikke fordi min hud var vildt uspilet.. :O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.