Baby på maven, efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

svaller

Jeg tænke ikke så meget over det da jeg var gravid, men da jeg havde født fik jeg hende op på maven med det samme, ja jeg greb næsten ud efter hende, jeg kunne slet ikke se noget ulækkert i lidt blod og slim, det var jo mit kæreste eje

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Cris

kimfrit skriver:

Hej Alle piger

Jeg går ind i uge 33 imorgen, så der er ikke lang tid til bedse hun kommer

Jeg var til fødselforbredelse i sidste uge, hvor vi så 4 film af nogle fødsler fra 60érne af. Alle fik deres lille nyfødte op på maven med det samme, altså lige efter de var kommet ud.

Jeg synes selv at blod og slim og alt sådan noget er lidt ulækkert  og jeg vil personligt ikke have hende op på maven med det samme, hvad med jer?

Hvad vil i?/ gjorde i? til jeres fødsler?

Det ren nysgerrighed

Tja, man siger mange ting og man har mange mening, når man er gravid... Men først når man er ind i situationen ved man, hvordan man vil reargere. Jeg har også selv sagt mange ting, som jeg til sidst ikke kunne holde og omvendt.  

Anmeld

8. juni 2010

Vidunderligeunger

Daisy skriver:

Det ved jeg ikke rigtigt. Min søn blev født med AKS og fik lidt oxygen, men var ellers fin. Det gik så hurtigt fra han blev født til de løb ud med ham, at jeg ikke engang vidste hvad det blev. Jeg blev ved med at spørge og det var narkoselægen der fortalte at det blev en dreng. Han synes det var synd for mig, og jeg husker tydligt at han sad og strøg mig på kinden for at trøste mig . Min datter der blev født ved PKS var også helt ok. Farmand var med børnene de første timer, så det var en lille trøst. Men på overvågning var jeg helt alene, lå bare og ventede på at komme op på stuen til bebsen og farmand.

Skal have PKS denne gang igen, og jeg håber jeg får bebsen over til mig i længere tid denne gang .

nej hvor ubehageligt for dig!! 

jeg fik alberte op lige inden de kørte mig på opvågningen, det håber jeg rigtig meget du også får lov til 

stort og god aften

Anmeld

8. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså Idun er jo født i vand... Så jeg fødte i gorilla stilling på knæ. Jeg løftede hende selv op af vandet og jeg vil 120% sige,at man ALDRIG vil tænke over snasket ovenpå omgangen med fødslen. Du vil bare have din dejlige bebs op til dig.

Anmeld

8. juni 2010

uduak

Har født en gang "normalt" og 2 gange i vand, og har alle 3 gange fået mine børn op på maven med det samme. Har ikke på noget tidspunkt tænkt at det var ulækker, når man får det lille menneske op på maven og det bare er sund,rask og perfekt. Er man bare glad og lettetder findes ikke en mere dejlig følelse.

Anmeld

8. juni 2010

Mira0911

Jeg havde min datter på maven under 1 minut, ville ønske jeg havde hende ved mig i længere tid.. Så blev hun fjernet fra mig, og indlagt på Intensiv med famse... Hun knirkede og end masse andre ting i vejen.. Jeg så hende først igen 2-3 timer efter hun var blevet indlagt...

Anmeld

9. juni 2010

Pige2009

Jeg fik Laura op med det samme og havde slet ikke gjort mig de tanker omkring blod, slim osv. På fødegangen sagde de ydermere, at de sjældent vaskede de små alt for meget, da deres hud ikke har godt af det. Derfor var der faktisk lidt spor af blod rundt omkring på kroppen flere dage efter, men det havde jeg alt for travlt til at spekulere på...

K.h. Linda

Anmeld

9. juni 2010

Silvermist1

Jeg havde heller ikke gjort mig nogle tanker omkring dette emne. Men ja, det gjorde jeg, begge gange. Når man lige har født, så tror jeg at det bliver helt naturligt at man ønsker at få sin lille baby op på maven efter fødslen - med det samme - uanset om éns lille baby er indsmurt i blod el. ej. Såfremt at fødslen har gået som den skulle.

Man har lige født sit lille vidunder, man er træt... men ubeskrivelig lykkelig, lettet og stolt. Nu vil man bare gerne have sin baby tæt på sig, med det samme. Sådan havde jeg det ihvertfald.

Det er et øjeblik, udover alle andre øjeblikke  Jeg sidder endnu den dag i dag og tuder over de første billeder af mine smukke piger der ligger på min mave, ubeskrivelig smukke, selvom de små pus er indsmurt i både blod og slim.

Men selvfølgelig er det forskelligt fra person til person, og uden tvivl også fra fødselsoplevelse til fødselsoplevelse.

Anmeld

9. juni 2010

Tina2

Tror ALDRIG man vil fortryde at man gør det.... Det er det første øjeblik... Den første øjenkontakt..... Helt fantastisk... Og man tænker slet ikke over blod og snask, sådan er det jo bare, så jeg må sige jeg slet ikke forstår dem der ikke vil.....

Synes det er en meget vigtig del af fødslen.... Har to veninder hvor der var problemer efter fødslen og børnene blev taget fra dem med det samme- og det sidder stadig i dem her 2 og 5 år efter.....

Anmeld

9. juni 2010

Pia

Da jeg ventede min ældste datter havde jeg sagt til min Jm , at jeg ikke ville have hende op på maven.. For jeg havde det på samme måde som dig med slim osv..
Men fik det så aldirg sagt til den jm der var inde ved mig da jeg fødte og så snart Lærke kom ud, ja så puttede de hende op på min mavse og det var jeg bare så glad for de gjorde..
Man glemmer alt om slilm, blod osv, når først det lille væsen er kommet ud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.