Rygning omkring de små.. Hva siger i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Meilby

Jaaa især når man ved at hun virkelig ville gøre alt for at kunne gøre det bedste, som hun altid har gjordt før Men tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

Lullaby

I modsætning til andre har jeg valgt at vi besøger mine forældre selvom der bliver røget indenfor. Min far er af den type at han vil føle det som en invasion hvis jeg siger han pludselig ikke må indenfor hos ham selv. Og jeg kan da godt se problematikken. For hvem vil egentlig gerne have at andre bestemmer i ens hjem? Så det er det valg vi har truffet.

Anmeld

12. juni 2010

JustAnotherName

Jeg er forhenværende ryger. Stoppede da jeg fandt ud af at jeg var gravid!

Siden da, har vi ikke haft æskebægre stående fremme herhjemme.
ALtså appelerer det slet ikke til, at der må ryges indendøre.
Vi har overdækket udenfor vores hoveddør, så uanset vejr, så står man tørt derunder, og hvis folk vil ryge, så må de gå derud .....og det har alle helt naturligt gjort.

Jeg syntes faktisk at alle har været søde til, at vise hensyn herhjemme.

Det er så en anden snak, når vi skal på besøg hos dem som er rygere.
Men det er jo (desværre) vilkårene. Det er deres hjem og deres regler.
Så der må jeg bide det i mig, selvom jeg HADER det. Især mens man har et spædbarn, som har sin dyne og lift med rundt, og det hele STINKER efter man har været ude hos dem. Øv!!! Men jeg kan skismer ikke forbyde dem at ryge hjemme hos dem selv. Og jeg vælger dog at se dem og besøge dem trods deres kedelige røg.

Igen er de fleste søde til at vise hensyn ved at ryge lidt væk fra børnene (det SKAL de!!) Jeg vil IKKE have, at de sidder med mine børn OG en smøg   - Og de fleste er også søde til at lufte ud osv.
Ellers forlader jeg stedet med mine børn, mens de ryger...

Jeg forsøger at skåne mine børn i det omfang det er muligt og u-fanatisk.

Nok er jeg ikke tilhænger af røg omkring børn. Men rygere er jo også bare mennesker. Og hvis de er søde til at tage deres forbehold og vise hensyn, så er jeg også mere large.
Selvom jeg altid skumler lidt af irritation, når jeg vasker børnenes tøj mm, som hørmer af deres røg.

Anmeld

12. juni 2010

Bare mig..

Nu har jeg ikke læst alle svarene, men tillader mig lige alligevel at skrive/svare

Vi er begge rygere, men ryger udenfor. Der er INGEN røg indenfor, og vi har faktisk lige idag, sagt til min svigermor, at vi ikke kommer derop, hvis der bliver røget indenfor.. Eller der hvor vi skal være.. Vi har så lavet den aftale, at der bliver røget i køkkenet, med åbne vinduer og lukket dør ud til alle de andre rum. Derudover bliver der luftet godt ud inden vi kommer..

Men hun tog det helt fint, og kunne udemærket godt forstå os. Men vi vil ikke være helt emsi med det, da det for det første ikke er vores hjem, og for det andet ønsker vi heller ingen unødvendige uvenskaber over det. Så for os er det en god løsning, som vi alle har det godt med. - Og så er det også begrænset hvormeget vi er der..

Held og lykke, det er sgu svært med de svigermødre, der er lidt svære med sådan noget.. - Men stå ved det i mener..

Anmeld

12. juni 2010

<3

Tilmeldt skriver:

Suk.. Jeg har samme problem...Ved heller ik helt hvordan jeg skal få det sagt.. Herhjemme er der ingen der ryger, og får vi gæster der ryger, går de også uden for...

Den med at ryge under emhætten eller for et åbent vindue, svarer til at du tisser i vandet, i svømmehallen, og regner med at det ik når ned til dem i den anden ende!!

Stine og Lisa.

smukt sagt

Anmeld

14. juni 2010

Kirle skriver:

smukt sagt

Hehe.. Jah, og så sandt!!

Stine og Lisa.

Anmeld

14. juni 2010

4xGreve

Sama skriver:

Både min kæreste og jeg selv er ikke ryger og der bliver ikke røget i vores hjem. Jeg er dog begyndt at blive lidt bekymret for tiden hvor den lille kommer, da min svigermor ryger som en skorsten. Når man kommer ind i hendes hjem skal man nærmest igennem den ene røgsky efter den anden, og hun giver den rigtig gas  og med lukket vinduer naturligvis. Jeg lukker et vindue op imens vi er der, men vi lugter begge to som om der har været ild i os når vi kommer hjem. Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvor meget røg vores barn vil blive udsat for når det skal på besøg hos bedste.

Jeg har fra starten sagt at vi skal have snakket med hende om det og måske forsøge at indgå nogle aftaler til den tid. Der tænker jeg på hun måske kan ryge i gangen eller udenfor (ikke i regn naturligvis) imens vi er der. Men kan man tillade sig at ønske ændringer i andre folk hjem?? Hun vil sikkert gerne passe den lille i fremtiden, men jeg vil ikke udsætte mit barn for det røg..

Min svigermor er en stædig ældre dame, som ved bedst selv, så vi har det svært med at snakke med hende om dette.

Hvad gjorde i?? Har i lavet aftaler med familien, for at skåne de små?? Kom endelig med gode råd!!

Vi har sagt det er lige for alle der er INGEN der skal ryge i nærheden af Daniella og hvis vi skal komme på besøg skal der ikke ryges inde (heller ikke selvom der er ryger) og der skal være luftet godt ud indne vi kommer, vi skifter altid tøj når vi kommer hjem da røg-partiklerne også er skadelige og vi er meget strenge omkring dette, nogen har taget det beder end andre men mange er imødekommende og ellers vil vi simpelhen ikke komme og de får ikke lov at passe hvis ikke vi kan stole på dem eller ikke føler vi kan stole 100% på dem...

Der er jeg meget streng, der er ingen kompromi og dette vil forsætte indtil mit barn er langt oppe over de 12 år hvor hun selv kan sige fra...

Anmeld

14. juni 2010

NinaNymannMadsen

både svigerfamilien, min mor og min kæreste ryger og har sagt fra start af at skal de ryge når den bette kom så skulle det enten være ude i køkkenet under emhætten eller så skulle de gå uden for eller ind et sted hvor der er udsugning.

det har de også accepteret alle sammen undtagen svigerfar, men ham ser vi næsten aldrig så det går lige. og min kæreste ryger på badeværelset da der er god udluftning der ude og hun næsten aldrig er der ude i det daglige eller jo når hun skal i bad og ha børstet tænder er hun selvf men vinduet står åben der ude hele tiden så der er intet røg der heller.

min mormor ryger også, og hun lader helt være med at ryge når vi er på besøg (hver torsdag) og føler hun ryge trang tager hun smøgen i munden og suger lidt i den uden ild i.

men jeg vil da helt klart tage en snak med hende om at i ønsker ikke barnet bliver udsat for pasiv rygning da i ikke mener det er nødvendigt for sådan et lille pus at allerede der få noget røg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.