Sama skriver:
Både min kæreste og jeg selv er ikke ryger og der bliver ikke røget i vores hjem. Jeg er dog begyndt at blive lidt bekymret for tiden hvor den lille kommer, da min svigermor ryger som en skorsten. Når man kommer ind i hendes hjem skal man nærmest igennem den ene røgsky efter den anden, og hun giver den rigtig gas
og med lukket vinduer naturligvis. Jeg lukker et vindue op imens vi er der, men vi lugter begge to som om der har været ild i os når vi kommer hjem. Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvor meget røg vores barn vil blive udsat for når det skal på besøg hos bedste.
Jeg har fra starten sagt at vi skal have snakket med hende om det og måske forsøge at indgå nogle aftaler til den tid. Der tænker jeg på hun måske kan ryge i gangen eller udenfor (ikke i regn naturligvis) imens vi er der. Men kan man tillade sig at ønske ændringer i andre folk hjem?? Hun vil sikkert gerne passe den lille i fremtiden, men jeg vil ikke udsætte mit barn for det røg..
Min svigermor er en stædig ældre dame, som ved bedst selv, så vi har det svært med at snakke med hende om dette.
Hvad gjorde i?? Har i lavet aftaler med familien, for at skåne de små?? Kom endelig med gode råd!!
personligt synes jeg ikke det er så slemt i min familie hvad angår rygning, når vi får en lille, vil der fortsat være rygestop her i huset, dvs ingen rygning indenfor, skal vi besøge nogen som ryger, vil jeg ikke bestemme over deres hjem, emn bliver det for slemt vil jeg da bede om at få åbnet vindue, og at der ikke ryges op i hovedet på barnet. synes altid man kan lugte røg, når man ikke selv ryger og er sammen med rygere, (min mand ryger, og kan jeg godt lugte når han kommer ind igen efter en smøg tur i haven) men er der steder hvor de ryger rigtig meget, ville jeg nok blive hjemme, hvis man ikke kan finde en passende løsning for begge parter(tænker på de familie komsammen hvor halvdelen ryger og der bliver så røget at øjnenen begynder at løbe i vand) men jeg er nok knap så striks som så mange andre, mm det er herhjemme vi snakker om
Anmeld