Rygning omkring de små.. Hva siger i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

lollandpigen

Jeg har den mening at der ikke bliver røget i vores hjem overhovedet skal folk besøge os og det regner må de gå i laden.

Min svigerfar ryger også og jeg ville aldrig bestemme at han ikke måtte ryge i sit hjem men jeg vil derinmod begrænse mine besøg så de ikke bliver så længe og sådan er det bare. Jeg synes igen ikke at man kan bestemme hvad andre mennesker gør i deres hjme, men man kan sige den lille så ikke kommer med på besøg eller besøgene bliver meget korte. Bare min mening....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

millesofie

Sama skriver:

Både min kæreste og jeg selv er ikke ryger og der bliver ikke røget i vores hjem. Jeg er dog begyndt at blive lidt bekymret for tiden hvor den lille kommer, da min svigermor ryger som en skorsten. Når man kommer ind i hendes hjem skal man nærmest igennem den ene røgsky efter den anden, og hun giver den rigtig gas  og med lukket vinduer naturligvis. Jeg lukker et vindue op imens vi er der, men vi lugter begge to som om der har været ild i os når vi kommer hjem. Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvor meget røg vores barn vil blive udsat for når det skal på besøg hos bedste.

Jeg har fra starten sagt at vi skal have snakket med hende om det og måske forsøge at indgå nogle aftaler til den tid. Der tænker jeg på hun måske kan ryge i gangen eller udenfor (ikke i regn naturligvis) imens vi er der. Men kan man tillade sig at ønske ændringer i andre folk hjem?? Hun vil sikkert gerne passe den lille i fremtiden, men jeg vil ikke udsætte mit barn for det røg..

Min svigermor er en stædig ældre dame, som ved bedst selv, så vi har det svært med at snakke med hende om dette.

Hvad gjorde i?? Har i lavet aftaler med familien, for at skåne de små?? Kom endelig med gode råd!!

jeg har med det samme meldt ud at jeg på intet tidspunkt ønsker eller vil have at mit barn er i røg

og hvis mit barn skal passes af nogen der ryger må det enten blive i mit hjem hvor jeg bestemmer eller så må de gå uden for at ryge mens de passer mit barn, ellers kan de jo lade hver at passe det!!

men jeg har selvfølgelig sagt det pænt og forklaret hvorfor jeg ikke vil have det og at det er min holdning og mit barn

jeg kender ikke mange andre måder at sige tingene på end at sige det lige ud.. men det er jo altid svært at finde et godt tidspunkt.. så bare sig det en dag i er på besøg..

held og lykke og tillykke

Anmeld

11. juni 2010

Kløver

Sama skriver:

Både min kæreste og jeg selv er ikke ryger og der bliver ikke røget i vores hjem. Jeg er dog begyndt at blive lidt bekymret for tiden hvor den lille kommer, da min svigermor ryger som en skorsten. Når man kommer ind i hendes hjem skal man nærmest igennem den ene røgsky efter den anden, og hun giver den rigtig gas  og med lukket vinduer naturligvis. Jeg lukker et vindue op imens vi er der, men vi lugter begge to som om der har været ild i os når vi kommer hjem. Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvor meget røg vores barn vil blive udsat for når det skal på besøg hos bedste.

Jeg har fra starten sagt at vi skal have snakket med hende om det og måske forsøge at indgå nogle aftaler til den tid. Der tænker jeg på hun måske kan ryge i gangen eller udenfor (ikke i regn naturligvis) imens vi er der. Men kan man tillade sig at ønske ændringer i andre folk hjem?? Hun vil sikkert gerne passe den lille i fremtiden, men jeg vil ikke udsætte mit barn for det røg..

Min svigermor er en stædig ældre dame, som ved bedst selv, så vi har det svært med at snakke med hende om dette.

Hvad gjorde i?? Har i lavet aftaler med familien, for at skåne de små?? Kom endelig med gode råd!!

personligt synes jeg ikke det er så slemt i min familie hvad angår rygning, når vi får en lille, vil der fortsat være rygestop her i huset, dvs ingen rygning indenfor, skal vi besøge nogen som ryger, vil jeg ikke bestemme over deres hjem, emn bliver det for slemt vil jeg da bede om at få åbnet vindue, og at der ikke ryges op i hovedet på barnet. synes altid man kan lugte røg,  når man ikke selv ryger og er sammen med rygere, (min mand ryger, og kan jeg godt lugte når han kommer ind igen efter en smøg tur i haven) men er der steder hvor de ryger rigtig meget, ville jeg nok blive hjemme, hvis man ikke kan finde en passende løsning for begge parter(tænker på de familie komsammen hvor halvdelen ryger og der bliver så røget at øjnenen begynder at løbe i vand) men jeg er nok knap så striks som så mange andre, mm det er herhjemme vi snakker om

Anmeld

11. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Yrsa skriver:

Mine børn skal ikke udsættes for passiv rygning....men jeg kan jo ikke bestemme hvad mennesker gør der hjemme. Så hvis der ryges kom/kommer vi bare ikke. Heldigvis er det kun farfar der ryger og han går ud.

Helt enig!

Jeg meldte klart ud for f.eks. min mor, at såfremt hun har i sinde at få lov at passe den lille ny, eller i det hele taget vil have besøg af os, så må hun lade være med at ryge indendørs, og personligt synes jeg ikke det hjælper at "lufte ud" inden vi kommer - det stinker stadig langt væk af røg! Anyway, det resulterede i at hendes hjem blev 100% røgfrit for 2 måneder siden, og nu ryger hun udenfor - OGSÅ i regnvejr!

Anmeld

11. juni 2010

B&J

min mor ryger også og hader det for når vi kommer hjem stinker vi som jeg ved ikke hvad så er det i bad og skifte tøj osv.. så vi har lavet en regl en dag før vi skal der hjem lufter hun ud og ryger kun i køkknet og lukker døren og altid et vindu åben der ude... så vi dufter dejligt når vi kommer hjem nu og lille manden får ikke så meget røg... for manden her hjemme ryger nemlig også men ud i køkknet og vinduet altid åbnet også selv om der er koldt..

Anmeld

11. juni 2010

Josesmor

Tak for alle jeres dejlige svar tøser...

Men sidder faktisk og får helt ondt i maven over dette emne efterhånde... SUK! Havde marreridt om det sidste nat.. Jamen altså det er da utroligt jeg kan blive helt hylet ud af den.. Håber det løser sig med en go snak og at det hele går meget bedre end jeg frygter..

Men puhaaa.....

Anmeld

11. juni 2010

Suk.. Jeg har samme problem...Ved heller ik helt hvordan jeg skal få det sagt.. Herhjemme er der ingen der ryger, og får vi gæster der ryger, går de også uden for...

Den med at ryge under emhætten eller for et åbent vindue, svarer til at du tisser i vandet, i svømmehallen, og regner med at det ik når ned til dem i den anden ende!!

Stine og Lisa.

Anmeld

11. juni 2010

Meilby

Jeg synes netop også denne problematik er rigtig svær, da min mor er ryger og normalt altid har røget i et andet rum og luftet grundigt ud når hendes børnebørn har været på besøg. Sagen er nu den at min mor er rigtig rigtig syg, og ligger i sengen hele tiden undtagen når hun spiser, og derfor kan hun simpelthen ren fysisk ikke gå i et andet rum end der hvor hun er.. Selvfølgelig er det kun det ene rum de jo nu bliver røget i, men i og med det er det rum hun også befinder sig i har jeg rigtig svært ved at finde ud af hvad vi så gør, når den lille kommer.. For hun vil jo også rigtig gerne være en del af hans liv. Vi håber selvfølgelig hun kommer på benene inden da, men hvis hun ikke gør er det svært :/

Anmeld

11. juni 2010

Josesmor

Meilby skriver:

Jeg synes netop også denne problematik er rigtig svær, da min mor er ryger og normalt altid har røget i et andet rum og luftet grundigt ud når hendes børnebørn har været på besøg. Sagen er nu den at min mor er rigtig rigtig syg, og ligger i sengen hele tiden undtagen når hun spiser, og derfor kan hun simpelthen ren fysisk ikke gå i et andet rum end der hvor hun er.. Selvfølgelig er det kun det ene rum de jo nu bliver røget i, men i og med det er det rum hun også befinder sig i har jeg rigtig svært ved at finde ud af hvad vi så gør, når den lille kommer.. For hun vil jo også rigtig gerne være en del af hans liv. Vi håber selvfølgelig hun kommer på benene inden da, men hvis hun ikke gør er det svært :/

ja det er da bestemt heller ikke en nem en i sidder i der... Puhaaa.. man føler sig bare sur og led når man så´n skal stille krav..

Håber din mor bliver frisk igen, og lige med på vejen

Anmeld

11. juni 2010

Josesmor

Tilmeldt skriver:

Suk.. Jeg har samme problem...Ved heller ik helt hvordan jeg skal få det sagt.. Herhjemme er der ingen der ryger, og får vi gæster der ryger, går de også uden for...

Den med at ryge under emhætten eller for et åbent vindue, svarer til at du tisser i vandet, i svømmehallen, og regner med at det ik når ned til dem i den anden ende!!

Stine og Lisa.

Jamen når det hen til de andre hvis jeg tisser i vandet da?? He he..., den var faktisk meget go´

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.