Sikke en overraskelse idag....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

Svane83

Tillykke også her fra med de 2 fine bebser.

Må man spørge hvad farmand sagde til det? - blev han helt mundlam?

Jeg så en gang en bil med et klistermærke på ruden hvor der stod

" Rigtige mænd får tvillinger"

Neden under sad et andet klistermærke vor der stod

" Rigtige mænd får tvillinger 2 gange."

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Vial

mullesmith2 skriver:

Det er ærlig talt slet ikke til at forstå  er lykkelig og stolt over vi har lavet to babyer sammen mig og min dejlige kæreste det er jo simpelthen helt fantastisk. Bliver så smukke nogle babyer hehe ååh gud jeg glæder mig til at se dem.

I tvillingebogen, som jeg anbefalede står der også rigtig meget om enæggede - og de forskellige slags enæggede der findes.

Det er ret interessant. Alt efter, hvornår ægget deler sig, så har de forskellige ting til fælles.

Deler de sig på 2. dagen, så vil de have hver deres ydre og indre fosterhinde og evt. hver deres moderkager.

Deler de sig på 6. dagen eller senere, så vil de have fælles fostrehinder og moderkager.. osv.

Her lidt tal over det:

15 % af alle enæggede tvillinger har hver deres indre og ydre fosterhinder og hver sin moderkage.

70 % af alle enæggede tvillinger deler både moderkage og den ydre fosterhinde, mens de hver har deres egen indre fosterhinde.

15 % af alle enæggede tvillinger har hver sin indre og ydre fosterhinde, men deler en moderkage.

Under 1 % af alle enæggede tvillinger har fælles indre og ydre fosterhinder samt fælles moderkage.

Den sidste gruppe på under 1 % er de tvillinger, som kan blive siamesiske. Der ligger de jo helt op af hinanden. Pyhhh, godt det ikke er tilfældet her (så var det jo sket - og kan jo ikke ske med hver deres fosterhinder - vil jeg lige understrege). Sker heldigvis meget meget sjældent.

Anmeld

27. maj 2010

Miia90

woooow stort tillykke med de kommede tvillinger

bliver død missundelig

held og lykke med det hele

Anmeld

27. maj 2010

GryHSB

Mange gange tillykke. Du går en fantastisk tid i møde. Mine tve-æggede tvillinger er nu 8 måneder, og det er helt fantastisk. Det er en rejse: Det kan godt ske det er hårdt at skulle gå fra destination til destination, men oplevelserne undervejs er uundværlige. Mine er pt. syge, og på trods af megen utilpashed etc., så er jeg stadig dybt lykkelig. Det er ikke dobbelt arbejde, men helt sikkert dobbelt lykke. Mit hjerte smelter når mine børn smiler til mig - men når de smiler til hinanden, så gør det næsten ondt at lykke. Det er så smukt! Glæd dig SÅ meget.

Kan godt forstå du tænker meget praktisk, men det gjorde du jo også, da du kun ventede en, ikke sandt. Nu er det bare andre praktiske ting der presser på. Spørg endelig hvis der er noget du gerne vil vide. Jeg kan kort sige, at vi har været meget glade for vores skråstole til når den ene blev skiftet.

Derudover så køb sindssygt mange stofbleer. Både til at bruge under dem når du skifter, men også til gylp etc. Vi købte billige, hvide til pusling, og farvede til nusse/putte/gylp. Derudover så kan det godt betale sig at købe en masse tøj - gerne brugt, for de bruger det ikke mange gange selv. Og køb gerne en masse i mange størrelser. Du får ikke tid til at ose rundt i byen efter tøj til de små, den første tid de er født.

Mht. senge, så sov de sammen på tværs i en tremmeseng, men vores søn blev hurtig for stor - så måtte de i hver deres.

Du kan sikkert godt se køn ved de 16 uger - der fik vi af vide, vi skulle have en dreng og en pige .

Der er sikkert mange flere ting, du tænker på: Så spørg endelig.

Anmeld

27. maj 2010

betjenten

Dobbelt tillykke

Anmeld

27. maj 2010

mullesmith2

svane83 skriver:

Tillykke også her fra med de 2 fine bebser.

Må man spørge hvad farmand sagde til det? - blev han helt mundlam?

Jeg så en gang en bil med et klistermærke på ruden hvor der stod

" Rigtige mænd får tvillinger"

Neden under sad et andet klistermærke vor der stod

" Rigtige mænd får tvillinger 2 gange."

Carina

Hehe han havde sagt fra starten der nok var to hehe, han udbrød " YES" dengang hun sagde der var to  Håber ik lige vi får tvillinger to gange da...

Anmeld

28. maj 2010

Louisiana

mullesmith2 skriver:

Var simpelthen til NF scanning idag det så bare fint ud, men der var sku to.... hold nu ferie et chok jeg fik det flimrede helt for øjnene haha det er simpelthen det vildeste jeg nogensinde har prøvet... De var begge 6cm og hovedet havde en diameter på 2cm Så helt normale babyer. Men hold nu op en overraskelse det er helt crazy, nu står man bare og mangler gode råd til hvordan man håndtere to ligepludselig...

Hvor er det vildt!! Og du var bange for, at der slet ikke var nogen, og så er der to!! Stort tillykke  

Er der tvillinger i din familie??

Anmeld

28. maj 2010

Moma

Stort tillykke med dem - men hold da op kan godt forstå det var noget af en overraskelse   

Anmeld

28. maj 2010

Svane83

mullesmith2 skriver:

Hehe han havde sagt fra starten der nok var to hehe, han udbrød " YES" dengang hun sagde der var to  Håber ik lige vi får tvillinger to gange da...

Fed reaktion, så er han da bare klar

Nej i kan nok godt nøjes med et sæt, synes bare det var så fedt!

Anmeld

28. maj 2010

mullesmith2

Louisiana28 skriver:

Hvor er det vildt!! Og du var bange for, at der slet ikke var nogen, og så er der to!! Stort tillykke  

Er der tvillinger i din familie??

Ja min mormor er tveægget tvilling men hendes tvillingebror døde desværre ved fødslen. Men har llæst at det kun er tveægget som min mormor der er arveligt og ikke enæggede som jeg bære rundt på der er.  Ja jeg troede der ik var noget som helst derinde og så var der sku to dejlige klumper haha sindsygt at opleve det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.