Din hund...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Miamaja

Marco2 skriver:

Vi har en Cocker på snart 10 år.

Han får en gåtur om morgenen, og så er jeg i den heldige situation at jeg kan ha' ham med på arbejde hver dag. Så ligger han under skrivebordet og sover det meste af dagen. Der kommer han ud og gå i min frokostpause. Og så kommer han med op og hente i inst. om eftermiddagen. Når vi skal ud om eftermiddagen/aftenen er han også for det meste med. Så han er meget sjældent alene hjemme. 

Da han var yngre gik jeg til træning med ham to gange om ugen men det er ligesom holdt efter jeg fik barn. Men vi aktiverer hans instinkter og hjerne på andre måder i det daglige.

AG

Vi har ogsaa en cocker paa 10 aar og han er ligesaa frisk og fuld af energi som da vi fik ham som 2 aarig.  han skal ud og rores og helst hver dag, saa det kommer han.

det er lidt forskelligt hvor lang en daglig tur, alt efter hvilke pligter osv. vi har. ca. 20 min. - 1.5 time.

Nu har vi faaet hund nr. 2 og en afghansk mynde af slagsen - han kraever og komme ud HVER dag uanset hvad, i min. 1 time. og helst 1.5 time og helst 2 gange om dagen. ellers er han fuld af krudt og laver unoder.

De er oftest aldrig alene hjemme, andet end 1-3 timer her og der.

Vi prover saa vidt muligt at tage dem med os i bilen og overnatte paa hundevenlige hoteller ellers sover de fint i bilen. De er simpelthen inkluderet i familiens goremaal og rejser, saa vidt det er muligt. Vi tager dem med i bilen til indkob, paa mange rejser, sommetider selv restauranter og i sidste uge, fik vores hund lov til at komme med paa et forlystelses lokomotiv med guldklump og mor. Det kan man da kalde en ' take to all places' hund.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

Mivsen

Ikke flere der vil fortælle om deres hunds hverdag?

Anmeld

29. maj 2010

Tvilling

Kloster skriver:

Hej.

Jeg vil ikke sidde og forsvare mig for vores måde at holde hund. De bliver brugt - både fysisk og psykisk hele deres liv. Og de ELSKER det. Så fordi vi ikke prioritere at gå med vores hunde 1-2 timer dagligt, gør mig egentligt ikke så meget, når vi prioritere lydighed, konkurrencer og socialitet højt.

Jeg banker ikke nogen oven i hovedet fordi andre folk, har hund på en anden og stadig hensigtsmæssig måde. Og forventer heller ikke, folk ser ned på mig fordi vores hundeopdragelse går ind under lydighedskonkurrencer.

Venlig Hilsen Kloster

Hej Kloster

Jeg har selv en labber... Og vil altså lige give dig opbakning, ikke at du måske ser det som nødvendigt . Men min dyrlæge som er speciliseret indenfor hunde psykologi /adfærd. Har givet os vejledning da vi fik vores hund. Og den er HELT efter jeres måde at holde hund på.

Træning - stimuli kan SAGTENS kompensere for gå turen. Mange hunde synes rent faktisk den alm gå ture er trist og ikke udfordrende. Og labber synes sådan som jeres går til er det BEDSTE siger han. Og et eller andet sted med din mand som er hundetræner ..

Min kan heller ikke finde ud at være i huset alene. Så han har et rum at færdes i. Og det er RIGELIGT siger dyrlægen. Han har ikke behov for mere... Så tror ikke helt det er noget med stimuli. Mere om race...

Håber det er ok. Jeg giver min mening til kende.

V Tvilling

Anmeld

29. maj 2010

Kloster

Tvilling skriver:

Hej Kloster

Jeg har selv en labber... Og vil altså lige give dig opbakning, ikke at du måske ser det som nødvendigt . Men min dyrlæge som er speciliseret indenfor hunde psykologi /adfærd. Har givet os vejledning da vi fik vores hund. Og den er HELT efter jeres måde at holde hund på.

Træning - stimuli kan SAGTENS kompensere for gå turen. Mange hunde synes rent faktisk den alm gå ture er trist og ikke udfordrende. Og labber synes sådan som jeres går til er det BEDSTE siger han. Og et eller andet sted med din mand som er hundetræner ..

Min kan heller ikke finde ud at være i huset alene. Så han har et rum at færdes i. Og det er RIGELIGT siger dyrlægen. Han har ikke behov for mere... Så tror ikke helt det er noget med stimuli. Mere om race...

Håber det er ok. Jeg giver min mening til kende.

V Tvilling

Hej Tvilling.

Tak for dit svar. Tror du har ret i at racen er en vigtig facts om, hvorvidt man aktivere sin hund.

Jeg har nogle gange Kenzo på knap 4 år med ud på en af mine kortere løbeture. Der får han brugt noget fysisk energi. Han har ikke direkte "behov" for det, men det styrker hans muskler, så han bedre kan holde til de krævende fremafsendelser osv, som der kræves af ham i konkurrencerne. Han skulle jo helst ikke køre træt på halvvejen  Men det er kun når JEG har lyst, for jeg er jo nødt til at tage hensyn til ham.

Den gamle Menza på 9 år, har jeg ikke med ud og løbe. Hun kommer engang imellem med ud på en kort gåtur ell en biltur. Hun er ikke så aktiv mere. Men hun bliver stadig brugt psykisk. Men fysisk, er hun bare ved at være lidt gammel og langsom. Gider ikke rigtig det hårde fysisk aktivitet mere.

Men jeg er glad for din kommentar.

VH Kloster

Anmeld

29. maj 2010

Pia.

Kloster skriver:

Hej Tvilling.

Tak for dit svar. Tror du har ret i at racen er en vigtig facts om, hvorvidt man aktivere sin hund.

Jeg har nogle gange Kenzo på knap 4 år med ud på en af mine kortere løbeture. Der får han brugt noget fysisk energi. Han har ikke direkte "behov" for det, men det styrker hans muskler, så han bedre kan holde til de krævende fremafsendelser osv, som der kræves af ham i konkurrencerne. Han skulle jo helst ikke køre træt på halvvejen  Men det er kun når JEG har lyst, for jeg er jo nødt til at tage hensyn til ham.

Den gamle Menza på 9 år, har jeg ikke med ud og løbe. Hun kommer engang imellem med ud på en kort gåtur ell en biltur. Hun er ikke så aktiv mere. Men hun bliver stadig brugt psykisk. Men fysisk, er hun bare ved at være lidt gammel og langsom. Gider ikke rigtig det hårde fysisk aktivitet mere.

Men jeg er glad for din kommentar.

VH Kloster

Så blander jeg mig også lige da jeg er Mor til 2 labber - 3 i morgen (GLÆDER MIG) Nå men min den ene hund er lidt som din han tykker i stort set ALT hvad han kan komme i nærheden af...

Nu går jeg jo hjemme, men hvis de er alene længere tid, så er de i gangen, har dog taget døren af og sat en låge på så de ikke føler sig lukket inde... dog får de en god lang lege tur inden de skal være alene (bor lige ud til en stor grøn græs mark og skov) og det er virkelig noget der gør dem trætte... - eller også giver jeg dem en plast flaske med hver deres mad i og det tager timer at få det ud... men vil bare sige at netop den race vi har bruger sit hoved på så mange opråder at de bliver kørt træt helt anderledes end andre hunde...

Nå bare et lille vuf fra mig... Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.