Marco2 skriver:
Vi har en Cocker på snart 10 år.
Han får en gåtur om morgenen, og så er jeg i den heldige situation at jeg kan ha' ham med på arbejde hver dag. Så ligger han under skrivebordet og sover det meste af dagen. Der kommer han ud og gå i min frokostpause. Og så kommer han med op og hente i inst. om eftermiddagen. Når vi skal ud om eftermiddagen/aftenen er han også for det meste med. Så han er meget sjældent alene hjemme.
Da han var yngre gik jeg til træning med ham to gange om ugen men det er ligesom holdt efter jeg fik barn. Men vi aktiverer hans instinkter og hjerne på andre måder i det daglige.
AG
Vi har ogsaa en cocker paa 10 aar og han er ligesaa frisk og fuld af energi som da vi fik ham som 2 aarig. han skal ud og rores og helst hver dag, saa det kommer han.
det er lidt forskelligt hvor lang en daglig tur, alt efter hvilke pligter osv. vi har. ca. 20 min. - 1.5 time.
Nu har vi faaet hund nr. 2 og en afghansk mynde af slagsen - han kraever og komme ud HVER dag uanset hvad, i min. 1 time. og helst 1.5 time og helst 2 gange om dagen. ellers er han fuld af krudt og laver unoder.
De er oftest aldrig alene hjemme, andet end 1-3 timer her og der.
Vi prover saa vidt muligt at tage dem med os i bilen og overnatte paa hundevenlige hoteller ellers sover de fint i bilen. De er simpelthen inkluderet i familiens goremaal og rejser, saa vidt det er muligt. Vi tager dem med i bilen til indkob, paa mange rejser, sommetider selv restauranter og i sidste uge, fik vores hund lov til at komme med paa et forlystelses lokomotiv med guldklump og mor. Det kan man da kalde en ' take to all places' hund.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld