Din hund...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.497 visninger
44 svar
0 synes godt om
23. maj 2010

Mivsen

Hvor lang tid er din hund alene? Og er den alene flere gange på en dag? Hvor mange ture får den på en dag? Og er det korte eller lange ture? Jeg spøger bare af ren nysgerrighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Kloster

Hej.

Vi har 2 labber. En gammel lab på 9 år og en und lab på 3 år. Hende på 9 år kan være alene hjemme i evigheder. Men ham på 3 år kan ikke være alene hjemme. Vi har prøvet alt, men han ødelægger simpelthen ting. Så de begge er ude i et skur, når vi ikke hjemme. Ellers er de alene hjemme fra kl ca 7.15 til ca 13-15 tiden. Det er meget forskelligt. Skal vi noget senere på dagen er de også alene. Ikke noget vi lægger større vægt i.

Vi går sjældent ture med dem. Min mand går til træning med ham på 3 år og de er ude til konkurrencer også. Jeg har tit den gamle med ud og handle ell lign. De bliver luftet i haven.

VH Kloster

Anmeld

23. maj 2010

L-Mortil3

Efter Casie har fået konstateret HD er han kun ude at gå tur 1 gang (2 hvis vores små hundeluftere kommer) , Vi går en tur af ½-1 time mig, Casie og Liam i barnevognen.

Han er stort set ikke alene nu jeg er på barsel, men førhen var han alene fra 06.30 til kl. 15-16.00 stykker.

Nu er vi så så heldige at have fået hundepasser på efter vi er kommet til staden Så nu kan han se frem til aldrig at skulle være mere end højest et par timer alene

Anmeld

23. maj 2010

L-Mortil3

Line&Liam skriver:

Efter Casie har fået konstateret HD er han kun ude at gå tur 1 gang (2 hvis vores små hundeluftere kommer) , Vi går en tur af ½-1 time mig, Casie og Liam i barnevognen.

Han er stort set ikke alene nu jeg er på barsel, men førhen var han alene fra 06.30 til kl. 15-16.00 stykker.

Nu er vi så så heldige at have fået hundepasser på efter vi er kommet til staden Så nu kan han se frem til aldrig at skulle være mere end højest et par timer alene

Ellers er han i haven stort set hele dagen

Anmeld

23. maj 2010

june1987

vi har en dansk/svensk gårdhund...

hun er 1 år her til august, hun kan sagtens være hjemme fra 7-15:30 der er ikke noget der, men som regel er jeg jo hjemme ved hende..

hende og jan cykler ud med jessica vær morgen kl 06:30 så løber hun 4 km. og så går jeg med hende kl 8 over med cecilia og så kommer hun som regl i haven og sole sig hehe eller putter ved moren.. så kommer far kl tre og cykler igen 4 km hvor hun løber ved siden af, og så går jeg med hende inden vi skal spise og så igen inden senge tid...

eller er hun i sin have og lege 

gå turene er alt fra 1 km til 3 km og nogen gange mere 

Anmeld

23. maj 2010

Laulund87

Når jeg ikke lige er på barsel er vores hund alene ca 4 timer om dagen. Det synes jeg ikke er for meget men lige tilpas.

Han går meget i haven og ellers går vi tur i skoven og ved stranden hvor han svømmer

Anmeld

23. maj 2010

Vingummien

Da jeg havde min hund arbejde jeg 3 holds skift, så det var en uge hvor han var alene om dagen, en uge var han alene om aften og en uge alene om natten. Det er et spørgsmål om at hunden vender sig til den rytme der skal komme, man kan jo heller ikke have den med overalt.

Den ug ehvor jeg arbejde nat og jeg sov om dagen, der var han aldrig alene da det så vil blive for meget for ham når jeg ikke var der om natten og sov om dagen. Så var han med når jeg tog nogle steder i de timer jeg var vågen.

Det med hvor længe alene osv det kommer jo an på hvordan man arbejder, har man rigtig mange timer hvor man er på arbejde, syntes jeg man skal begrænse den tid hunden el er alene i ens fritid da hunden godt kan blive ensom jo

Anmeld

23. maj 2010

FrkT

Det svinger rigtig meget hvor meget vores 2 hunde er alene hjemme (en labrador/rottweiler-blanding på 2½ år og en dalmatiner/labrador/rottweiler-blanding på snart 2 år). Den ene dag er de slet ikke alene hjemme, den næste kan det være 2 timer og den næste dag kan det være 8½ time. Tror 8½ er det de max er alene hjemme. Og det er kun dage hvor jeg har morgenvagt og Jens har lang dag.... men de klarer det fint. Vi lukker så dørene til stue og soveværelse, da jeg ikke vil have de lægger sig i sofa eller i vores seng. Og badeværelsesdøren er fast lukket også, men ellers er de i resten af huset.

Mht. ture så får de altid 2 ture. En om morgenen/formiddagen og en om aftenen (i vinterperioden er det dog om eftermiddagen i stedet for). Vi går ca. ½ time med dem på begge ture. Og efter tur nummer 2 leger vi så også med dem, når vi er kommet hjem.

Anmeld

23. maj 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Vi har to hunde. En rottweiler på 3, og en lab/rottweiler blanding på 6 år.

Kæresten arbejder skiftehold, så det er max 2 dage om ugen de er alene hjemme i længere tid. Så er de alene fra jeg kører kl 6.50 til kl. 15.30, hvor jeg kommer hjem igen.

Dét der med at gå tur med dem er vi ikke særlig gode til (spørg lige om samvittigheden er dårlig??) - Jeg synes ikke at tiden er til at gå tur med dem dagligt. Desværre. Kæresten tager dem som regel med i skoven eller på stranden to til tre gange om ugen hvor rottweileren får brændt en del energi af, for ellers er hun en pestilens uden lige. Den gamle vil ikke ud og gå, vi skal nærmest slæbe hende ud af døren hvis vi vil have hende med, hun er SÅ doven

Når vi er hjemme og vejret er til det, står døren som regel åben, så de kan gå ind og ud i haven.

Anmeld

23. maj 2010

Lotus86

Kloster - Ja undskyld jeg spørger, det er ikke for at støde dig, men hvordan kan det være at i har valgt at få to hunde, hvis i ikke ønsker at gå med dem? Tror altså sagtens det kan være derfor den ene af jeres hunde laver ballade, den bliver jo ikke stimuleret overhovedet når den ikke kommer ud, og en labrador især er jo en ret aktiv hund... Igen, det er ikke for at støde dig, det undrer mig bare meget at man ikke går regelmæssige ture med sine hunde.

Kh. Nanna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.