Din hund...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2010

Nemesis

har to Kleiner Münsterländer og de kan være alene maaaange timer men normalt er de kun alene 4 timer dagligt.

De er rigtig meget i deres hundegård og de får en lang tur på 1 time + om dagen.

De leget også meget sammen - de er begge to 2½ år så de stimulerer hinanden rigtig godt også.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Diana...

Vi har en golden og den er godt nok ikke meget alene hjemme 6 timer MAX og det er sjældent. Selvfølgelig kan der være dage hvor vi så skal noget om aften men så får den en ekstra lang tur. 

Han får 3 ok lange tur om dagen og så vi i hunde skoven med ham hver weekend helst begge dage. 

Anmeld

23. maj 2010

Diana...

Kloster skriver:

Hej.

Vi har 2 labber. En gammel lab på 9 år og en und lab på 3 år. Hende på 9 år kan være alene hjemme i evigheder. Men ham på 3 år kan ikke være alene hjemme. Vi har prøvet alt, men han ødelægger simpelthen ting. Så de begge er ude i et skur, når vi ikke hjemme. Ellers er de alene hjemme fra kl ca 7.15 til ca 13-15 tiden. Det er meget forskelligt. Skal vi noget senere på dagen er de også alene. Ikke noget vi lægger større vægt i.

Vi går sjældent ture med dem. Min mand går til træning med ham på 3 år og de er ude til konkurrencer også. Jeg har tit den gamle med ud og handle ell lign. De bliver luftet i haven.

VH Kloster

Jeg tror uden at gøre mig klog på det men jeg tror den unge er sådan fordi den ikke bliver luftet den har jo en masse krudt de skal havde brændt af og hvis de ikke får det regere de på andre måder jo. 

Knus Diana

Anmeld

23. maj 2010

ivfmarie

june1987 skriver:

vi har en dansk/svensk gårdhund...

hun er 1 år her til august, hun kan sagtens være hjemme fra 7-15:30 der er ikke noget der, men som regel er jeg jo hjemme ved hende..

hende og jan cykler ud med jessica vær morgen kl 06:30 så løber hun 4 km. og så går jeg med hende kl 8 over med cecilia og så kommer hun som regl i haven og sole sig hehe eller putter ved moren.. så kommer far kl tre og cykler igen 4 km hvor hun løber ved siden af, og så går jeg med hende inden vi skal spise og så igen inden senge tid...

eller er hun i sin have og lege 

gå turene er alt fra 1 km til 3 km og nogen gange mere 

Hunde må ikke cykle før de er mindst et år - der skal være færdige med at vokse, ellers kan de få vokse-skader i skelettet. Det er nok ikke så slemt med en forholdsvis lille hund som jeres - men alligevel... tænkt lidt over det, så I måske kan spare den lidt...

Anmeld

23. maj 2010

Kloster

Hej npn og Diana...

Det var lige jer, der havde citeret mit indlæg

Jeg er ret sikker på, vores 3 årige lab (Kenzo) ikke er understimoleret. Det skal min mand nok sørge for, han ikke er, da han jo er hundetræner, går til hundetræning med ham og til konkurrence. Han er ude og træne og aktivere ham stort set hver eneste dag + han ofte er med ham på arbejde.

Vi købte ham brugt, da han var 7 mdr gammel, hvor han ikke blev brugt. Det må man sige, han gør nu...  Har faktisk en teori om, at han ikke kan være alene hjemme pga han er for afhænigig af sin fører.

Men fordi vi har fået 2 hunde er fordi Kenzo skulle overlappe den gamle tæve. Både i alder og trænings- og konkurrencemæssigt.

Håber dette gav en forklaring på jeres undringer.

VH Kloster

Anmeld

23. maj 2010

ivfmarie

Vi har en Formel 1 på 2 år. Han bliver egentlig ikke luftet ret meget - når jeg sådan tænker over det .

Han bliver "tisset af" i haven om morgenen, af og til bliver det til en kort gåtur. Han er alene hjemme når vi er på arbejde - det er fra ca 7 til 16. Om han bliver luftet om eftermiddagen, afhænger af hvem der henter børn - for når først bønene er kommet hjem, så kan vi næsten ikke nå det inden "ulvetimen" bryder løs. Hunden bliver selvfølgelig lukket ud i haven, eller får en kort gå tur. Hvis jeg når at komme hjem inden min mand og unger, så tager jeg ofte vovse med på en løbetur.

Ellers er det først om aftnen at hunden får sin "prime-time". Vi bruger den både til agility og jagt, så den er med til træning af den ene eller den anden slags hver aften, og ofte i weekenderne.

Det er selvfølgelig al træningen om aftnen der kan "retfærdiggøre" at den ikke bliver luftet ret meget. Og med lufte mener jeg en lang gåtur hvor den får lov at løbe løs og ræse energi af, for den får selvfølgelig masser af mulighed for at tisse mm. i løbet af dagen. Vi har en pænt stor have, så den får også rørt sig rigeligt.

Marie og Ferreo

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. maj 2010

roenlund

vi har et gadekryds på 4 år, han er en stor hund på 37kg, vi går med ham tre gange om dagen morgen, middag og aften. Derudover har vi en stor have som han også kommer ud i. Han kan være alene uden at lave ulykker i op til 10 timer (har vi fået at vide af tidligere ejer*) dette har vi dog aldrig benyttet os af, han plejer at være alene hjemme fra 8:30 - 14.00 men efter at jeg har fået problemer med ryggen er han kun alene hjemme når vi skal noget aften og weekend.

Anmeld

24. maj 2010

Lotus86

Kloster skriver:

Hej npn og Diana...

Det var lige jer, der havde citeret mit indlæg

Jeg er ret sikker på, vores 3 årige lab (Kenzo) ikke er understimoleret. Det skal min mand nok sørge for, han ikke er, da han jo er hundetræner, går til hundetræning med ham og til konkurrence. Han er ude og træne og aktivere ham stort set hver eneste dag + han ofte er med ham på arbejde.

Vi købte ham brugt, da han var 7 mdr gammel, hvor han ikke blev brugt. Det må man sige, han gør nu...  Har faktisk en teori om, at han ikke kan være alene hjemme pga han er for afhænigig af sin fører.

Men fordi vi har fået 2 hunde er fordi Kenzo skulle overlappe den gamle tæve. Både i alder og trænings- og konkurrencemæssigt.

Håber dette gav en forklaring på jeres undringer.

VH Kloster

Det er da rart at høre at den kommer ud.. Men hvad så med den anden? Og det gav mig ikke helt klarhed over mine undringer, for selvom den kommer med til træning osv. så mener jeg stadig, at en hund har brug for at komme ud på lufteture hvor den kan snuse og strinte af... Men derfor behøver alle jo ikke være af den opfattelse...

Anmeld

24. maj 2010

june1987

ivfmarie skriver:

Hunde må ikke cykle før de er mindst et år - der skal være færdige med at vokse, ellers kan de få vokse-skader i skelettet. Det er nok ikke så slemt med en forholdsvis lille hund som jeres - men alligevel... tænkt lidt over det, så I måske kan spare den lidt...

det viste jeg faktisk ikke men der er 2 mrd til hun fylder et år og vi begyndte med det for en mrd siden..

troede faktisk kun det var trapperne, men ja man kan da blive klogere

og tak

Anmeld

24. maj 2010

june1987

Loppe skriver:

Må hun gerne løbe ved siden af cyklen så tidligt? Jeg troede faktisk de skulle være ældre...

Hvordan har i lært hende at løbe ved siden af cyklen, og hvor tidligt startede i med at øve det?

Louise

som sagt vidste jeg ikke at de ikke måtte dette men så tidligt er det nu heller ikke hun fylder et år om 2 mrd..

jamen det var min kæreste der lærte hende det, men hun krydsede nu aldrig over når man cykler hun løber lige så fint ved siden af.. jeg tror det tog 2 gange så havde hun det på plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.