Din hund...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

trine1989

ivfmarie skriver:

Hunde må ikke cykle før de er mindst et år - der skal være færdige med at vokse, ellers kan de få vokse-skader i skelettet. Det er nok ikke så slemt med en forholdsvis lille hund som jeres - men alligevel... tænkt lidt over det, så I måske kan spare den lidt...

Hmm hunde er da først færdige med at vokse når de er 2 år?

jeg holdte min franske væk fra trapper så meget det var muligt det første 1-2år og nu da vi har en større hund også skal hun slet ikke gå på trapper de første 2 år og heller ikke ud og løbe alt for lange ture da hun ikke vil have godt af det med hofter osv.

hun er en bla. af mastiff og berner sennen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Mivsen

Sikke en masse der har svaret

Nu må jeg også heller selv komme på banen.

Jeg har en lille hund, en blanding af dværg pinscher og pomeranian, på 4år.

Jeg går 1 time om morgen, om eftermiddagen ca 1½time og om aften ½ -1 time. Og det forgår i skov, på marker og stier, for det meste uden snor...

Han er normalt alene ca 6½time hver dag i hverdagen, og en dag næsten 8 timer, det så også mit maks.

Hvis vi skal noget i hverdagene hvor han har været alene om dagen, er han ofte med eller ved mine forældre.. Han er aldrig alene igen.

Han er næsten aldrig alene i weekenderne.

Anmeld

24. maj 2010

MariaJ

Mivsen skriver:

Sikke en masse der har svaret

Nu må jeg også heller selv komme på banen.

Jeg har en lille hund, en blanding af dværg pinscher og pomeranian, på 4år.

Jeg går 1 time om morgen, om eftermiddagen ca 1½time og om aften ½ -1 time. Og det forgår i skov, på marker og stier, for det meste uden snor...

Han er normalt alene ca 6½time hver dag i hverdagen, og en dag næsten 8 timer, det så også mit maks.

Hvis vi skal noget i hverdagene hvor han har været alene om dagen, er han ofte med eller ved mine forældre.. Han er aldrig alene igen.

Han er næsten aldrig alene i weekenderne.

Wow, hvordan får du tid til at gå så mange og lange ture? Vores ville elske at komme på tre timers tur pr dag, men det når vi vist ikke til hverdag.

Anmeld

24. maj 2010

MariaJ

ivfmarie skriver:

Hunde må ikke cykle før de er mindst et år - der skal være færdige med at vokse, ellers kan de få vokse-skader i skelettet. Det er nok ikke så slemt med en forholdsvis lille hund som jeres - men alligevel... tænkt lidt over det, så I måske kan spare den lidt...

Jeg tror altså det må afhænge lidt af hvilken race der er tale om. Vi er også begyndt at cykle med vores husky/grønlandsblanding og hun er ti måneder. Men hun har allerede i et par måneder været på tur i hundespand engang imellem og der trækker hun jo meget mere end på cykel.

Her hvor vi bor er der et stort og aktivt slædehundemiljø, med mange hunde (flest huskyer, mange blandinger og nogle ægte grønlandshunde) og erfarne og dyreglade folk. Det er almindelig praksis her at hvalpene så småt begynder at øve at gå i spand ved 6-8 måneder og alle disse dyr bliver altså jævnligt tilset af dyrelæge som jo også ved at de bliver brugt i hundespand. Jeg tror ikke ligefrem de skal bruges som arbejdshunde før de er et år eller mere, men det er bestemt mit indtryk at de gerne må være med til at trække.

Anmeld

24. maj 2010

Diana...

Kloster skriver:

Hej npn og Diana...

Det var lige jer, der havde citeret mit indlæg

Jeg er ret sikker på, vores 3 årige lab (Kenzo) ikke er understimoleret. Det skal min mand nok sørge for, han ikke er, da han jo er hundetræner, går til hundetræning med ham og til konkurrence. Han er ude og træne og aktivere ham stort set hver eneste dag + han ofte er med ham på arbejde.

Vi købte ham brugt, da han var 7 mdr gammel, hvor han ikke blev brugt. Det må man sige, han gør nu...  Har faktisk en teori om, at han ikke kan være alene hjemme pga han er for afhænigig af sin fører.

Men fordi vi har fået 2 hunde er fordi Kenzo skulle overlappe den gamle tæve. Både i alder og trænings- og konkurrencemæssigt.

Håber dette gav en forklaring på jeres undringer.

VH Kloster

Ihh hvor dejligt for den hunde elsker bare det hundetræning. Skønt 

Anmeld

24. maj 2010

Kloster

npn skriver:

Det er da rart at høre at den kommer ud.. Men hvad så med den anden? Og det gav mig ikke helt klarhed over mine undringer, for selvom den kommer med til træning osv. så mener jeg stadig, at en hund har brug for at komme ud på lufteture hvor den kan snuse og strinte af... Men derfor behøver alle jo ikke være af den opfattelse...

Hej.

Jeg vil ikke sidde og forsvare mig for vores måde at holde hund. De bliver brugt - både fysisk og psykisk hele deres liv. Og de ELSKER det. Så fordi vi ikke prioritere at gå med vores hunde 1-2 timer dagligt, gør mig egentligt ikke så meget, når vi prioritere lydighed, konkurrencer og socialitet højt.

Jeg banker ikke nogen oven i hovedet fordi andre folk, har hund på en anden og stadig hensigtsmæssig måde. Og forventer heller ikke, folk ser ned på mig fordi vores hundeopdragelse går ind under lydighedskonkurrencer.

Venlig Hilsen Kloster

Anmeld

24. maj 2010

Mivsen

MariaJ skriver:

Wow, hvordan får du tid til at gå så mange og lange ture? Vores ville elske at komme på tre timers tur pr dag, men det når vi vist ikke til hverdag.

Uhhh, Jeg tager men nok tiden til det.

Jeg har det sådan at hvis man vil have en hund der opføre sig ordentlig og er i balance skal den også luftes og ha lov at bruge alt dens krudt

Jeg bruger også rigtig meget tid på ham...

Men jeg har heller ingen børn... endnu. Har min kæreste og 2 heste, så det ikke så slemt

Knus Mia..

Anmeld

24. maj 2010

Marco2

Vi har en Cocker på snart 10 år.

Han får en gåtur om morgenen, og så er jeg i den heldige situation at jeg kan ha' ham med på arbejde hver dag. Så ligger han under skrivebordet og sover det meste af dagen. Der kommer han ud og gå i min frokostpause. Og så kommer han med op og hente i inst. om eftermiddagen. Når vi skal ud om eftermiddagen/aftenen er han også for det meste med. Så han er meget sjældent alene hjemme. 

Da han var yngre gik jeg til træning med ham to gange om ugen men det er ligesom holdt efter jeg fik barn. Men vi aktiverer hans instinkter og hjerne på andre måder i det daglige.

AG

Anmeld

24. maj 2010

Mira0911

Vi har en labber på 2 år.. Han er alene hjem fra 7 til 14.30

Han bliver luftet 3-4 gange om dagen, laaange ture...

Anmeld

24. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mivsen skriver:

Hvor lang tid er din hund alene? Og er den alene flere gange på en dag? Hvor mange ture får den på en dag? Og er det korte eller lange ture? Jeg spøger bare af ren nysgerrighed.

Jeg er studerende, hvilket gør min hverdag meget fleksibel. Generelt er vores Golden hjemme ca 7 timer max, men han kan godt klare lidt længere hvis det er. Vi går med ham ca 5-6 gange om dagen, hvoraf 1-2 gange er længere ture.  Ind imellem kommer han også med mig ud at løbe - ca. et par gange i ugen. Nå ja, og så er han med os overalt hvor det kan lade sig gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.