rygnings fødselsdag, er det iorden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

CiSo

Ansemusen skriver:

Synes heller ikke det er spor okay! Uanset om man er ryger og festen holdes i ens eget hjem, synes ejg man skal tage hensyn til en gravid og i DET MINDSTE gå ud i køkkenet (allerhelst udenfor!). Og det samme foran børn!

Jeg har selv været meget hysterisk omkring rygning her under min graviditet og har forinden spurgt til det og sputgt om ikke folk kunne gå ud i køkkenet. Det er blevet respekteret. Ellers var jeg ikke kommet. Det samme gælder når vi får den lille. Jeg vil simpelthen ikke udsætte mit lille spædbarn for massiv rygning. Så må folk vælge om de vil ryge eller se os og vores barn! Dog er det jo egentlig ikke nok at folk går ud i køkkenet, røgen er der stadig og mit barn kommer stadig til at lugte af røg. DET ved jeg at jeg kommer til at ahve det rigtig svært med! Har også nogle venner, som ryger i køkkenet, og der må jeg bare sige, at hvis vi skal komme på besøg, så må de undlade at ryge mens vi er der. Måske FOR krævende af mig, men jeg synes det er bedre at foreslå end at jeg bare holder mig væk uden at sige noget! Så har folk et valg!

Jeg var i øvvrigt selv festryger før jeg blev gravid, kan ske jeg bliver det igen når der er alkohol indblandet. Men jeg er blevet SÅ sart, at jeg til tider tænker at rygning burde forbydes alle steder! For vi kan fx. lugte røg i vores lejlighed, ordi det går gennem hoveddøren nede fra vores unerbo, som ryger som en skorsten. DET er da mega klamt st vi skal leve med det!!! Men rygere ved sjældent HVOR meget det i virkeligheden lugter og hvor langt væk og hvor længe efter.

Dejligt du er enig med mig!!

Og det der med at give dem et valg syntes jeg er en super god idé!

Jeg er også blevet ekstra sart efter at jeg er blevet gravid, og vil heller ALDRIG tage mit barn med sådan et sted hen, min baby skal lugte af baby og ikke klamt røg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

CiSo

mrsMary skriver:

Nej det er selvfølgelig ikke i orden! Har selv været ryger, men  har dog altid haft pli til at spørge, om det var iorden at ryge FØR jeg tændte en cigaret.

Kom til at tænke på tiden før rygeforbudet, da alle røg allesteder - på caféer, toge osv. Det var i det hele taget ikke til at være nogen steder som gravid eller nybagt mor! Glæd jeg over forandringen!

Kom også til at tænke på en oplevelse engang på en rejse, hvor jeg skulle hilse på en nybagt mor i en hytte. Derinde i en mørk og røgfyldt hytte med åben ild lå en mor med sit spædbarn. De skulle efter traditionen ikke komme udenfor en dør de næste tre måneder. Jeg måtte famle mig ud af mørket og røgen efter bare et par sekunder. Hvordan et spædbarn overlever det, ved jeg ikke.......

ej hvor frygteligt, stakkels barn!! og ja, man kan i det mindste spørge inden man tænder en smøg!

Anmeld

17. maj 2010

CiSo

bondepigen skriver:

I vores familie ryges der udenfor, når der er børn eller gravide tilstede, sådan er det bare...forstår ikke at voksne vil udsætte børn for røg. De har jo ikke mulighed for at gå, hvis ikke deres forældre tager dem væk derfra...

Jeg ville gå, hvis det var mig der som gravid mødte op til sådan en fest... Man kan selvfølgelig ikke bestemme om folk vil ryge i deres eget hjem, men man kan selv bestemme om man så vil være med...

nej, det er også mig en gåde!! Og det skal lige siges, det var i et forsamlingshus, så det var ikke engang i deres eget hjem.. 

Anmeld

17. maj 2010

CiSo

Marge skriver:

Det er jo folks egen sag hvad de gør. Personligt takker vi nej til fødselsdage og familiekomsammener hvis der bliver røget inden for. Mine børn skal ikke ryge bare fordi nogle ubetænksomme voksne gør det. Min familie er heldigvis ikke de store rygere, så de har intet imod at rygning forgår udendørs.. Men svigerfamilien- ja det er en anden snak- og diskution

nej nemlig, mine børn skal heller ikke ryge og hvis de en dag kom hjem og sagde at de røg, ja så jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, men så er  der trods alt ikke nogle der har bestemt det for dem.. 

Ja, min familie er nemlig også rigtig gode til at tage hensyn og går altid udenfor!

Anmeld

17. maj 2010

CiSo

MoarJ skriver:

Jeg er selv ryger, jeg går altid udenfor og ryger ...

Vi har selv været til en fødselsdag, hvor folk også bare røg som en i pokker... Jeg var den eneste af alle ryger til den fest som gik udenfor... Til sidst spurgte jeg pænt, om vi ikke kun få rygerne til at gå udenfor at ryge, for at tage hensyn til børnene og til dem som ikke kan tåle røgen...

Det gik fint, ingen problemer der...

MEN synes slet ikke det er i orden at der ryges indenfor, når der er børn tilstede, og der vil næsten altid være nogen som ikke kan tåle røgen, som bliver rigtig skidt tilpas...

De burde jo og have taget hensyn.. De vidste vel godt der kom børn ?!

Jeg selv sender rygerne udenfor herhjemme sammen med mig, hver evig eneste gang... Og JA mange af rygerne er MEGET utilfredse med at der ikke må ryges i vores hjem... De kommer med kommentaren "Hva så når det regner?" Ja så kan man stå under halvtaget eller en paraply her... Hvis det virkelig er et problem for mine gæster, må de sq sætte sig i bilen...

rigtig god idé, selvom du selv er ryger. min far ryger også, men går også udenfor selv i hans eget hjem, fordi han ikke vil have det skal lugte af røg..

og det  var da dejligt at folk kunne accpterer at du gerne ville have de gik udenfor, fordi ja der er faktisk også nemt nogle der bliver rigtig dårlige af det! 

og jo de burde virkelig være klar over, at der kom børn da dem er holdt festen selv og rygere og at det var deres to små børnebørn! 

Anmeld

17. maj 2010

Mira0911

sophieamalia skriver:

rigtig god idé, selvom du selv er ryger. min far ryger også, men går også udenfor selv i hans eget hjem, fordi han ikke vil have det skal lugte af røg..

og det  var da dejligt at folk kunne accpterer at du gerne ville have de gik udenfor, fordi ja der er faktisk også nemt nogle der bliver rigtig dårlige af det! 

og jo de burde virkelig være klar over, at der kom børn da dem er holdt festen selv og rygere og at det var deres to små børnebørn! 

Min kæreste kan ikke tåle røgen, han bliver rigtig dårlig af det...

Anmeld

17. maj 2010

CiSo

MoarJ skriver:

Min kæreste kan ikke tåle røgen, han bliver rigtig dårlig af det...

der kan man bare se... Det kan min faster nemlig heller ikke..

Anmeld

17. maj 2010

Mira0911

sophieamalia skriver:

der kan man bare se... Det kan min faster nemlig heller ikke..

Man oplever til tider at nogen ryger ser sig sur på en fordi man ikke vil have de ryger indenfor i ens hjem...

Synes det er for dårligt at man kan blive sur over det.. Det er vores valg og ikke deres..

Anmeld

17. maj 2010

CiSo

MoarJ skriver:

Man oplever til tider at nogen ryger ser sig sur på en fordi man ikke vil have de ryger indenfor i ens hjem...

Synes det er for dårligt at man kan blive sur over det.. Det er vores valg og ikke deres..

det syntes jeg bestemt også, når man ikke er i egen base, må man indrette sig efter reglerne! 

Anmeld

17. maj 2010

Mira0911

sophieamalia skriver:

det syntes jeg bestemt også, når man ikke er i egen base, må man indrette sig efter reglerne! 

Lige præcis..

Hvis de ikke kan acceptere det, kan de jo bare blive væk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.