Gode råd til den første tid som forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2010

Svei

Tag en dag af gangen...forvent ikke at du orker noget og regn med det første år med en baby er på babyens præmisser...og lad være med at bruge energi på at finde en rytme, den kommer når den skal komme.

Så slap af, am og sov....og alt det romantiske omkring baby er tit mere romantisk set udefra hos andre med en gåtur med baby i... når man selv står i det, så er det en del anderledes..

God rejse i den nye del af dit liv...intet bliver igen som før..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

serinasmor

Rosa skriver:

Endnu et spørgsmål: Hvor ondt har baby når den bare er alm. sulten /skal bøvses eller skiftes men skriger som om der er ild i ham???

mener jeg fik at vide de ikke har ondt .. det er bare den eneste måde at fortælle dig der er noget der ikke er som det skal være moar ... og så er der jo ikke andet at gøre end at gå igang med at gætte på hvad det så er denne gang...søvn nærhed sult bleskift bøvs sut .... man lærer efterhånden at læse sin baby

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
LN_ mor skriver:

Dig der inspirerede til tråden og tusind tak fordi du har delt dine følelser og oplevelser omkring den første start med os der endnu ikke har født

Tusind tak Det har også hjulpet lidt at få sat ord på og delt følelserne med jer. Det er sgu svært at gå rundt med det hele indeni og kun gylpe det ud over manden en gang om dagen...  I aftes tudede jeg  en time - efter at Jonathan havde tudet i en time... Han må efterhånden føle at han har 2 babyer

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

serinasmor skriver:

mener jeg fik at vide de ikke har ondt .. det er bare den eneste måde at fortælle dig der er noget der ikke er som det skal være moar ... og så er der jo ikke andet at gøre end at gå igang med at gætte på hvad det så er denne gang...søvn nærhed sult bleskift bøvs sut .... man lærer efterhånden at læse sin baby

Really? Ihh det håber jeg passer!!! Det ville gøre det meget nemmere at trøste og holde det ud...

Anmeld

10. maj 2010

matryoshka

Wow, en god tråd til nybagte og kommende forældre!

Jeg må sige, at det selfølgelig er individuelt hvad hver enkelt familie oplever med deres nyfødte, men selv om næsten alle er enige om at den første tid er hård og udfordrende, så ser de fleste nok også tilbage på den med vemod.. Så husk at nyde de gode øjeblikke!

Husk at være åben om dine tanker, ønsker og følelser. Ingen kan læse dine tanker!

Forvent ikke for meget fra andre, jeg er relativt ung mor og ingen af mine venner var særlig "gode" barselsgæster.. Det er tit svært for andre at forstå hvad man går igennem. Communication is key!

og sidst men ikke mindst.. Forvent det værste! Det gjorde jeg, og jeg var heldig at få en meget rolig og tilfreds pige - så jeg var lettet og yderst tilfreds

Anmeld

10. maj 2010

Trolde_mor

Rosa skriver:

Tusind tak Det har også hjulpet lidt at få sat ord på og delt følelserne med jer. Det er sgu svært at gå rundt med det hele indeni og kun gylpe det ud over manden en gang om dagen...  I aftes tudede jeg  en time - efter at Jonathan havde tudet i en time... Han må efterhånden føle at han har 2 babyer

Tror også det at du får sat ord på dine følelser gør at din kæreste bedre kan se det fra dit synspunkt og forstå hvorfor du reagere som du gør. Jeg kunne forestille mig at i deler nogle af de samme følelser, så som afmagt ind imellem, men du har alle hormonerne inde i dig også.

Jeg er sikker på at han beundre dig, for at forsøge at være sådan en god mor for Jonathan

Og tror bestemt ikke han ser dig som en baby, nærmere hans elskede der forsøger at gøre alt hvad hun kan for jeres fælles søn

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

Apropros skrigebaby.... det er ok at tænke "satans unge... hold nu kææææft!"

Jeg stod med sådan et barn og "ønskede" tit at levere hende tilbage.
Fik SÅ dårlig samvittighed over at tænke de tanker.

Min fantastisk sp sagde at det var helt ok at tænke sådan, det gjorde mig ikke til en ringere mor

Anmeld

10. maj 2010

Trolde_mor

MajaPiraya skriver:

Wow, en god tråd til nybagte og kommende forældre!

Jeg må sige, at det selfølgelig er individuelt hvad hver enkelt familie oplever med deres nyfødte, men selv om næsten alle er enige om at den første tid er hård og udfordrende, så ser de fleste nok også tilbage på den med vemod.. Så husk at nyde de gode øjeblikke!

Husk at være åben om dine tanker, ønsker og følelser. Ingen kan læse dine tanker!

Forvent ikke for meget fra andre, jeg er relativt ung mor og ingen af mine venner var særlig "gode" barselsgæster.. Det er tit svært for andre at forstå hvad man går igennem. Communication is key!

og sidst men ikke mindst.. Forvent det værste! Det gjorde jeg, og jeg var heldig at få en meget rolig og tilfreds pige - så jeg var lettet og yderst tilfreds

Tak Syntes bare det kunne være en kæmpe hjælp. Man har også bare brug for at høre at man ikke er den eneste i den pågældende situation og at andre har oplevet lign. At få råd er simpelthen guld værd

Og det er jo det baby.dk hjælper os med

Smiler.. frygter også selv det værste. Er sikker på en 48 timers fødsel og en lille dreng med kolik fra dag 1. Så kan det jo næsten kun gå bedre end forventet

Og tak for det gode råd Man hører jo ofte mødre sige at de savner den første tid, selvom den var hård

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

TbCp skriver:

Apropros skrigebaby.... det er ok at tænke "satans unge... hold nu kææææft!"

Jeg stod med sådan et barn og "ønskede" tit at levere hende tilbage.
Fik SÅ dårlig samvittighed over at tænke de tanker.

Min fantastisk sp sagde at det var helt ok at tænke sådan, det gjorde mig ikke til en ringere mor

Thank god... Jeg fik så sent som i aftes fremhikstet under  min tudetur at jeg synes det var "meget nemmere da det bare var os to" - så grinede han lidt

Anmeld

10. maj 2010

Diana...

Rosa skriver:

Endnu et spørgsmål: Hvor ondt har baby når den bare er alm. sulten /skal bøvses eller skiftes men skriger som om der er ild i ham???

De har IKKE ond det er bare den eneste måde de kan fortælle hvad de vil. 

Knus Diana 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.