Gode råd til den første tid som forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2010

N&J

dorthemus skriver:

Tak for alle jeres fantastiske råd  Nu hvor fødslen er lige på trapperne er nervøsiteten for livet med baby alene vendt tilbage

Det skal nok gå Dorte, og skulle du mod alt forventning få en lille skrigetrold (som jeg fik) så husk lige og lade være med at tænke, altså jeg burde jo kunne det her, når jeg er uddannet pædagog, det tog mig lidt tid at slippe den følelse i hvert fald.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

N&J

Zafir skriver:

Lad være med at stå op om natten. Giv babber i sengen. Brug tiden på at lære at amme, mens du gør dine andre gøremål, så du ikke kommer til at kede dig.

SNUS til din baby og prøv at lære babyens rytme at kende. Lad være med at stoppe babyen ned i kasser, med at den skal sove på de og de tidspunkter og spise på de og de tidspunkter osv...

Hav baby på dig så meget som muligt af tiden.

HVis baby græder, så prøv med baby massage. hVis det ikke virker, så prøv zoneterapi, kraniosekralterapi eller lignene. For det kan være baby er lidt stiv i kroppen efter fødslen, ligesom mor kan være...

Husk IKKE at bruge skyllemiddel til baby tøj, da det kan klø ad h til på baby.

Stol på at du godt kan være moar, selvom du aldrig har prøvet det og husk at baby IKKE brækker foden, når du giver baby sokker på hehe (Det var min største krise, fordi de små fusser er så små...)

Jeg var bange for at hovedet ville falde af når jeg gav hende bluser på.. 

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
N&J skriver:

Jeg var bange for at hovedet ville falde af når jeg gav hende bluser på.. 

Hehee... Sjovt nok falder hovedet heller ikke af... (så det er også et godt råd at huske...!!)

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Jeg LYTTER!!!!

Anmeld

10. maj 2010

dorthemus

N&J skriver:

Det skal nok gå Dorte, og skulle du mod alt forventning få en lille skrigetrold (som jeg fik) så husk lige og lade være med at tænke, altså jeg burde jo kunne det her, når jeg er uddannet pædagog, det tog mig lidt tid at slippe den følelse i hvert fald.. 

Tak  Skrigeballon?...Ja det er jo umiddelbart svært at tro på når jeg ser din yndige datter

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Spørgsmål: Er det muligt at ens baby sover for meget? Niklas er rigtig god til at stikke en flaske i munden på hm og få ham til at sove hver gang han skriger (når han altså ikke har noget i bleen eller skal bøvses), men jeg bliver bange for om han måske sover for meget hvis vi "bedøver ham" med mad hver gang han skriger...?

Anmeld

10. maj 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Jeg LYTTER!!!!

Dét gør jeg også ...jeg turde ikke læse din tråd færdig..fik akut ondt i maven af nervøsitet

Anmeld

10. maj 2010

N&J

dorthemus skriver:

Tak  Skrigeballon?...Ja det er jo umiddelbart svært at tro på når jeg ser din yndige datter

Ja billeder kan snyde..  Men når man står med en datter der bare ikke vil holde op med at skrige, altså vi snakker timer, så tænker man jeg er f**** pædagog hvorfor kan jeg ikke finde ud af at få hende til at falde til ro.. men kan da glæde dig med at jeg lige nu syntes livet som enlig mor er fantastisk.. 

Anmeld

10. maj 2010

dorthemus

N&J skriver:

Ja billeder kan snyde..  Men når man står med en datter der bare ikke vil holde op med at skrige, altså vi snakker timer, så tænker man jeg er f**** pædagog hvorfor kan jeg ikke finde ud af at få hende til at falde til ro.. men kan da glæde dig med at jeg lige nu syntes livet som enlig mor er fantastisk.. 

Det er jeg glad for du siger  En skrigende baby er også dét jeg frygter allermest, så jeg har lavet en aftale med Runa om, at sådan bliver hun IKKE, BASTA!

Anmeld

10. maj 2010

serinasmor

Rosa skriver:

Spørgsmål: Er det muligt at ens baby sover for meget? Niklas er rigtig god til at stikke en flaske i munden på hm og få ham til at sove hver gang han skriger (når han altså ikke har noget i bleen eller skal bøvses), men jeg bliver bange for om han måske sover for meget hvis vi "bedøver ham" med mad hver gang han skriger...?

mener jeg fik at vide baby ikke kan sove for meget... der er intet at bekymre sig om hvis baby ellers også har vågne og aktive perioder ...en nyfødt sover rigtig meget ... 16-20 timer i døgnet ... begge dele er lige normalt... tror faktisk serina sov de 20 timer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.