Gode råd til den første tid som forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.512 visninger
50 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

Trolde_mor

Udledt af den kære Rosa's tråd.

Der er nogle dejlige kvinder der har delt nogle råd ud, og jeg tænkte at man måske kunne lave en tråd der samler disse råd

Så kunne tråden her måske hjælpe alle de nybagte og de kommende mødre, den første tid.

Så skyd løs!

Hvilke gode råd har virket for dig/jer den første tid?

Takker for rådene på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

LLN

Slap af og lyt til din fornemmelse.

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

Sov samtidig med barnet

Anmeld

10. maj 2010

hc=k

Lad være med at lytte til alle folks gode råd. ( Husker hovr frustret jeg var over at alle kome med råd når jeg egentlig godt selv kunne)

Anmeld

10. maj 2010

Valle81

Træk vejret dybt i maven, og tro på dig selv.

Tag imod al den hjælp i kan få ( altså det i ser som hjælp fx leveret afstensmad, nogle der lige vasker tøj osv)

Bed om hjælp hvis det hele koger over( ring til mor og sig mor jeg har brug for du bare kommer og vasker op:0) )

Sov når det er muligt, og lad være med at tro man er super overlever - det bidder dig/jer i numsen igen:0)

SIG FRA - hvis nogle ringer og spørger - må jeg komme forbi - hvis du ikke kan overskue det - SÅ SIG NEJ!!!!

Bed folk om at servicere sig selv når de er på besøg - de kan godt selv lave kaffe og åbne køleskabet:0)

Det var sådan lidt det:0)

Knus

Anmeld

10. maj 2010

BinaMor

det er ok at sidde på sofaen hele dagen og amme.

se film om natten så du ikke sidder i mørket.

Anmeld

10. maj 2010

4xGreve

Forvent intet af din mand, åben istedet munden og bed ham om det du gerne vil have ham til, for han er meget forvirret kæmper også med en masse følelser og ved ikke hvad ben han skal stå på...

Og husk at være ærlige overfor hinanden og snak sammen!!

Anmeld

10. maj 2010

N&J

Når babyen græder og du ikke kan finde ud af hvorfor, så tænk at I skal lære hinanden at kende og at du gør det bedste du gør, tag baby op og gå rundt indtil det går over.. Ja og så hopper jeg på den med at sove når baby sover, så må alt det huslige vente... 

Jeg læste engang et citat i en psykologibog hvor Alice Miller skrev, Der findes ikke den perfekte mor til det perfekte barn, det er utopi, man kan kun bestræbe sig på at gøre sit bedste.

Husk og sæt ord på dine følelser, det er vigtig.. 

Anmeld

10. maj 2010

dorthemus

Tak for alle jeres fantastiske råd  Nu hvor fødslen er lige på trapperne er nervøsiteten for livet med baby alene vendt tilbage

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Lad være med at stå op om natten. Giv babber i sengen. Brug tiden på at lære at amme, mens du gør dine andre gøremål, så du ikke kommer til at kede dig.

SNUS til din baby og prøv at lære babyens rytme at kende. Lad være med at stoppe babyen ned i kasser, med at den skal sove på de og de tidspunkter og spise på de og de tidspunkter osv...

Hav baby på dig så meget som muligt af tiden.

HVis baby græder, så prøv med baby massage. hVis det ikke virker, så prøv zoneterapi, kraniosekralterapi eller lignene. For det kan være baby er lidt stiv i kroppen efter fødslen, ligesom mor kan være...

Husk IKKE at bruge skyllemiddel til baby tøj, da det kan klø ad h til på baby.

Stol på at du godt kan være moar, selvom du aldrig har prøvet det og husk at baby IKKE brækker foden, når du giver baby sokker på hehe (Det var min største krise, fordi de små fusser er så små...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.