"for fed til at få børn"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.555 visninger
109 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

Pia.

Skal I se det I aften ? På tv2 kl. 20.35 ? Tror det er et hårdt følelsesmæssigt program...Men jeg skal da lige se hvad det er for noget.

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Pia. skriver:

Skal I se det I aften ? På tv2 kl. 20.35 ? Tror det er et hårdt følelsesmæssigt program...Men jeg skal da lige se hvad det er for noget.

Knus Pia.

jeg når det nok ikke.... (falder typisk i søvn når jeg putter vores datter... ups....)

een ting der irriterer mig ved "reklamen" for programmet, er at de siger: "nu tager de skeen i egne hånd...." eller noget i den retning... altså... det har vel ehele tiden selv kæmpet for at få børn? der er da ingen andre der kan kæmpe for dem.....

dog synes jeg det er flot hvis de får gjort noget ved vægten.....

Anmeld

6. maj 2010

Pige2009

Ville klart have set det, hvis jeg var hjemme

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Jeg skal lige se hvad det er for noget...

Anmeld

6. maj 2010

Trolde_mor

Helt klart! Da jeg så de reklamerede i mandags gjorde jeg krav på tvet i aften

Så det skal der i hvert fald!

Anmeld

6. maj 2010

angelmom

Pia. skriver:

Knus Pia.

Ja jeg undgår nok ikke at se det!! da min kæreste er medicin studerne..

Men jeg tvivler på at man i programmet f.eks trækker pco frem,og andre stofskifte sydommme..

Min egen lillesøster har PCO, og fik besked på at spise sig til en gravidlitet!! hun havde der forinden tabt 3 børn, før at hun fik afvide at hun led af PCO.

Og det stresser disse kvinder som lider af en af disse nyere stoftskifte sygdomme ( pco er så en af de gamle stofskifte sygdomme), og det tager på dem psykisk hård, at der er så meget jagt på overvægtige kvinder ( og mænd), fordi de bare ikke kan tabe sig, og der er meget lidt hjælpe at hente herhjemme for bla. kvinder med PCO...

Jeg tror nu nok at jeg nok bare nøjes med 2 minutter af programmet, hvis mit pis ikke er kommet i kog inden for de 2 minutter så kan det være at programmet måske er OK..Da efter min egen mening så er hele denne her jagten på en victoria beckham krop kammet helt over. Og hun er et meget synlig tegn på hvor meget en kvinde vil lide for at skabe det ultra perfekte krop.. hun er slave af skønheds idealet.

Anmeld

6. maj 2010

B&J

glæder mig vildt til af se det...

Anmeld

6. maj 2010

Svei

angelmom skriver:

Men jeg tvivler på at man i programmet f.eks trækker pco frem,og andre stofskifte sydommme..

Min egen lillesøster har PCO, og fik besked på at spise sig til en gravidlitet!! hun havde der forinden tabt 3 børn, før at hun fik afvide at hun led af PCO.

Og det stresser disse kvinder som lider af en af disse nyere stoftskifte sygdomme ( pco er så en af de gamle stofskifte sygdomme), og det tager på dem psykisk hård, at der er så meget jagt på overvægtige kvinder ( og mænd), fordi de bare ikke kan tabe sig, og der er meget lidt hjælpe at hente herhjemme for bla. kvinder med PCO...

Jeg tror nu nok at jeg nok bare nøjes med 2 minutter af programmet, hvis mit pis ikke er kommet i kog inden for de 2 minutter så kan det være at programmet måske er OK..Da efter min egen mening så er hele denne her jagten på en victoria beckham krop kammet helt over. Og hun er et meget synlig tegn på hvor meget en kvinde vil lide for at skabe det ultra perfekte krop.. hun er slave af skønheds idealet.

Jeg tror bestemt IKKE at Beckham er målet og det mener jeg sørme heller ikke medierne fremstiller hende som...tværtimod Men der er altså også noget midt imellem at være fed og sygelig mager og det er vel sund og med de former som kvinder nu skal have.

Nu har jeg kun set klip af det omtalte programmer og det er sørme ikke bare buttede piger, men virkelig store...

Anmeld

6. maj 2010

Skouboe

angelmom skriver:

Jeg vil godt lige indsparke her at jeg faktisk kender flere med PCO, der har spist sig til en graviditet.

Det har intet at gøre med at skulle tabe sig, men med at skulle spise det rigtige på de rigtige tidspunkter, for at holde blodsukkeret så stabilt som muligt.

Klinisk diætist Charlotte Hartvig og Gynækolog Bjarne Stigsby (eller noget i den stil) har udgivet en bog, der hedder "Spis dig gravid", hvor de netop forklarer sammenhængen mellem hormoner, insulinbalance og blodsukker, og hvordan du som PCO'er ved at stabilisere dit blodsukker, kan "tæmme" dine hormoner og dermed øge chancen for graviditet ganske betragteligt.

Jeg har selv PCO, men har været så heldig at jeg nu er gravid med nummer 2 - var det ikke lykkedes var jeg gået i gang med kuren fra "Spis dig gravid". Det er kun 3 måneder, og selvom den godt kan være lidt besværlig, er den altså heller ikke værre

Anmeld

6. maj 2010

MinWilliam

Jeg skal også lige se hvad det er for noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.