angelmom skriver:
Ja jeg undgår nok ikke at se det!! da min kæreste er medicin studerne..
Men jeg tvivler på at man i programmet f.eks trækker pco frem,og andre stofskifte sydommme..
Min egen lillesøster har PCO, og fik besked på at spise sig til en gravidlitet!! hun havde der forinden tabt 3 børn, før at hun fik afvide at hun led af PCO.
Og det stresser disse kvinder som lider af en af disse nyere stoftskifte sygdomme ( pco er så en af de gamle stofskifte sygdomme), og det tager på dem psykisk hård, at der er så meget jagt på overvægtige kvinder ( og mænd), fordi de bare ikke kan tabe sig, og der er meget lidt hjælpe at hente herhjemme for bla. kvinder med PCO...
Jeg tror nu nok at jeg nok bare nøjes med 2 minutter af programmet, hvis mit pis ikke er kommet i kog inden for de 2 minutter så kan det være at programmet måske er OK..Da efter min egen mening så er hele denne her jagten på en victoria beckham krop kammet helt over. Og hun er et meget synlig tegn på hvor meget en kvinde vil lide for at skabe det ultra perfekte krop.. hun er slave af skønheds idealet.
Jeg vil godt lige indsparke her at jeg faktisk kender flere med PCO, der har spist sig til en graviditet.
Det har intet at gøre med at skulle tabe sig, men med at skulle spise det rigtige på de rigtige tidspunkter, for at holde blodsukkeret så stabilt som muligt.
Klinisk diætist Charlotte Hartvig og Gynækolog Bjarne Stigsby (eller noget i den stil) har udgivet en bog, der hedder "Spis dig gravid", hvor de netop forklarer sammenhængen mellem hormoner, insulinbalance og blodsukker, og hvordan du som PCO'er ved at stabilisere dit blodsukker, kan "tæmme" dine hormoner og dermed øge chancen for graviditet ganske betragteligt.
Jeg har selv PCO, men har været så heldig at jeg nu er gravid med nummer 2 - var det ikke lykkedes var jeg gået i gang med kuren fra "Spis dig gravid". Det er kun 3 måneder, og selvom den godt kan være lidt besværlig, er den altså heller ikke værre