Køns test - at fravælge sit barn grundet "forkert" køn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2010

louise8723

altså jeg er sådan lidt hmm omkring den der.. på den ene side ville det da være fantastisk at kunne vide hvad køn man får så tidligt.. det er jo netop det helt store spørgsmål, næstefter om det er sundt og rask..

men ja kan selvf også godt se problematikken i at nogen ville vælge prøven for at evt fravælge køn.. - men ja ved sq ikk helt her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Mettemus

Pia. skriver:

Hvad mener I om det ? At man nu meget tidlige i graviditeten kan få at vide hvad køn ens barn er og derefter vælge det fra eller til også selvom den lille er sund og rask... Man kan købe disse test over nettet...

Jeg er dybt chokket... Hvem pokker fravælger pga. køn.... !!!

Jeg hørte kort overskriften at man kunne "vide kønnet allerede i 10. uge" og tænkte i første omgang - skide smart! Så behøver man ikke gå der og være nysgerrig helt indtil 20. uge.

Men nej, selvfølgelig skal man ikke fravælge pga køn - hele tankegangen er snotforkert. Gad vide hvor mange der ville bruge testen som et argument til abort og hvor mange der ville bruge den til at få stillet sin nysgerrighed?

Anmeld

6. maj 2010

Pia.

louise4060 skriver:

altså jeg er sådan lidt hmm omkring den der.. på den ene side ville det da være fantastisk at kunne vide hvad køn man får så tidligt.. det er jo netop det helt store spørgsmål, næstefter om det er sundt og rask..

men ja kan selvf også godt se problematikken i at nogen ville vælge prøven for at evt fravælge køn.. - men ja ved sq ikk helt her

Lige netop denne test blev ikke brugt som hygge test - kun til at vide kønnet tidligt netop for at vælge det fra... Hvis det kun var for selve kønnet så er mulighederne jo store med hensyn til 3d scanninger... - Men lige det der var oppe i nyhederne og selve diskutionen var at folk virkelig brugte testen for at nå at vide kønnet inden abort grænsen...

Anmeld

6. maj 2010

Nemesis

er det Intelligender testen?? eller en blodprøve?? Sælges den udelukkende for at folk kan fravælge køn eller??

Selve ideen med at fravælge pga. køn synes jeg er modbydelig, men jeg vil helt ærligt hellere se det ske så tidligt, frem for fx. den svenske kvinde i uge 24 der fik en abort, eller dem i england der kan vente til uge 25 eller er det 26...de steder har de jo selv kunne betale for en kønsscanning og få kønnet af vide og så kan de stadig nå at fravælge.

Vi kan ikke forhindre det sker og så foretrækker jeg klart det er så tidligt som muligt også selvom hele ideen med fravalg er til at få kvalme over.

Sisse

Anmeld

6. maj 2010

Pia.

ladydan1 skriver:

er det Intelligender testen?? eller en blodprøve?? Sælges den udelukkende for at folk kan fravælge køn eller??

Selve ideen med at fravælge pga. køn synes jeg er modbydelig, men jeg vil helt ærligt hellere se det ske så tidligt, frem for fx. den svenske kvinde i uge 24 der fik en abort, eller dem i england der kan vente til uge 25 eller er det 26...de steder har de jo selv kunne betale for en kønsscanning og få kønnet af vide og så kan de stadig nå at fravælge.

Vi kan ikke forhindre det sker og så foretrækker jeg klart det er så tidligt som muligt også selvom hele ideen med fravalg er til at få kvalme over.

Sisse

Selve testen er fortaget via urin ... man skal tisse i en beholder som så fortæller om det er en dreng eller en pige... og ja klart det er bedre at vælge fra i uge 10 end uge 24 - men selve tanke om at vælge fra fordi det blev det "forkerte" køn det er simpelthen for sygt i mine øjne....  

Prøv at se nyhederne i aften - mon ikke de sender det igen... jeg så det i Godmorgen Danmark...

Anmeld

6. maj 2010

Maddox

Jeg ville aldrig, aldrig, ALDRIG vælge et barn fra pga. køn... Og ville heller ALDRIG kunne få mig selv til at sige, at der var et køn jeg hellere ville have frem for at andet..

Jeg er så heldig at jeg er beriget med ét barn af hver slags, og synes at begge køn er fuldstændig fantastiske på hver deres måde..

Anmeld

6. maj 2010

Nemesis

Pia. skriver:

Selve testen er fortaget via urin ... man skal tisse i en beholder som så fortæller om det er en dreng eller en pige... og ja klart det er bedre at vælge fra i uge 10 end uge 24 - men selve tanke om at vælge fra fordi det blev det "forkerte" køn det er simpelthen for sygt i mine øjne....  

Prøv at se nyhederne i aften - mon ikke de sender det igen... jeg så det i Godmorgen Danmark...

jamen så er det nok Intelligender testen. Den tog jeg også selv, man er jo nysgerrig! Men den er laaangt fra sikker og man skal være god til at aflæse farvekoden også!(JEg troede heller ikke på den)

Men ja selve ideen med at tage en test for at se om man er gravid med det "rigtigt" køn er ufattelig, det er jeg helt enig i.

ja må da se om jeg kan fange nyhederne i aften.

:-) Sisse

Anmeld

6. maj 2010

Mettemus

Er ikke sikker på at testen er lavet for at man kan fravælge i forhold til køn? Det er en amerikansk test hvor de i flere stater slet ikke har fri abort. Det er rigtigt at den danske abortgrænse ligger ved 12 uger, men sådan er det jo ikke alle steder?

Anmeld

6. maj 2010

Stumpen

Jeg synes det er dybt forkasteligt at man kan gøre det..

Men jeg synes det er endnu mere tragisk at læger foretager en abort pga. køn. -at de tillader det... Det er vel for pokker lige meget hvilket køn man får, bare babyen er sund og rask..

Hader sætningen, når et par har fået to børn med hvert sit køn og ikke skal have flere "jamen nu har I jo også et af hver" ?!?!?!?! Kan jeg slet ikke sætte mig ind i...

Anmeld

6. maj 2010

Stumpen

Mettemus skriver:

Er ikke sikker på at testen er lavet for at man kan fravælge i forhold til køn? Det er en amerikansk test hvor de i flere stater slet ikke har fri abort. Det er rigtigt at den danske abortgrænse ligger ved 12 uger, men sådan er det jo ikke alle steder?

Det tror jeg ikke den er, men ved bare at der blev fortalt i nyhederne for et års tid siden vel at man oplever flere og flere mødre der vælger abort pga kønnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.