tid til at gå til bekendelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2010

ooo

Hæv et "lommepenge" beløb hver den første i måneden, og så sig til dig selv at det er det beløb der skal række til hele måneden til tøj, legetøj og oplevelser.

Jeg synes selv det er nemt at styre når jeg har kontanter i stedet for at bruge dankort, der føles det ikke som om man bruger penge på samme måde.

Håber at det lykkedes at spare lidt

Kram Metha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Vidunderligeunger

thanks god - i'm not alone!! 

Jeg har lige vasket lillepigens (som ikke er født endnu) tøj og der var PINLIG meget. Og kun i str 50 og 56. Jeg har HVER GANG jeg har set noget i en butik bare købt det..  det har resulteret i at min kæreste faktisk "overvåger" mine køb på netbank lidt - selvfølgelig med min accept... Det er da bare SÅ nedværdigende at ens kæreste skal sidde og kigge i ens netbank fordi man bruge for mange penge, som NEMT kunne bruges andre steder, hvor han skal betale... 

Jeg har ikke købt noget i 2 uger nu... er ret stolt..

Anmeld

5. maj 2010

Pige2009

BlyViol skriver:

thanks god - i'm not alone!! 

Jeg har lige vasket lillepigens (som ikke er født endnu) tøj og der var PINLIG meget. Og kun i str 50 og 56. Jeg har HVER GANG jeg har set noget i en butik bare købt det..  det har resulteret i at min kæreste faktisk "overvåger" mine køb på netbank lidt - selvfølgelig med min accept... Det er da bare SÅ nedværdigende at ens kæreste skal sidde og kigge i ens netbank fordi man bruge for mange penge, som NEMT kunne bruges andre steder, hvor han skal betale... 

Jeg har ikke købt noget i 2 uger nu... er ret stolt..

Håber ikke du har købt alt for meget i str. 50 - tænk hvis hun ikke kan passe det, når hun kommer ud

K.h. Linda, hvis datter startede i 56!

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Baagøe skriver:

Håber ikke du har købt alt for meget i str. 50 - tænk hvis hun ikke kan passe det, når hun kommer ud

K.h. Linda, hvis datter startede i 56!

shhhh TI STILLE...  15 bodyer, 4 natdragter, strømpebukser, 6 langærmere bodyer, bukser osv osv... 

Anmeld

5. maj 2010

Pige2009

BlyViol skriver:

shhhh TI STILLE...  15 bodyer, 4 natdragter, strømpebukser, 6 langærmere bodyer, bukser osv osv... 

Ha ha! Jeg måtte pænt pakke Lauras natdragter ned i tasken igen og farmand måtte komme med noget andet tøj Hun var 4200 og 55 cm.

Jeg  for at hun sagtens kan være i en 50...

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Baagøe skriver:

Ha ha! Jeg måtte pænt pakke Lauras natdragter ned i tasken igen og farmand måtte komme med noget andet tøj Hun var 4200 og 55 cm.

Jeg  for at hun sagtens kan være i en 50...

de siger hun er ca 2400 nu i uge 36, så hvis det passer  er en 50 vidst fint... jeg lever videre i troen

Anmeld

6. maj 2010

Barbamama

Jeg gjorde det på et tidspunkt at når jeg stod med tingen i hånden tænkte jeg: DØR du hvis du ikke får den??? Svaret var jo altid NEJ og hvis svaret var nej skulle jeg pænt lægge det tilbage. Hvis det ikke er død og pine nødvendigt at hun får tøjet, så læg det tilbage igen. Hun vokser jo også mega hurtigt og lige pludselig står I med en masse hun ikke har fået brugt eller kun har haft på en gang.

Anmeld

6. maj 2010

lisbethita

Caroline86 skriver:

Ja, nu må det være på tide at se sandheden i øjnene: Jeg kan ikke kontrollere mit forbrug!

Daniel og jeg er begge på SU for tiden, så pengene er små. Og jeg kan ikke lade være med at købe ting til Laura selvom jeg godt ved hun ikke behøver dem. Det er mest lækkert tøj og sjove/fine legesager jeg ikke kan holde fingrene fra...

Daniel kan ikke lade være med at købe hummel tøj til hende og det er jo ikke det billigste, men han er bare SÅÅÅÅ forelsket i deres tøj

Hvad gør I? Hvordan kan I lade være med at rive det hele ned fra hylderne? Vi forsøger, så vidt muligt, at købe brugte tøjpakker så vi sparer en masse der, men vi bruge stadig ALT for mange penge på hende...

Vi har ikke minus på kontoen, men måske det ville være meget rart at have alle pengene på en opsparing i stedet...

Gode råd mod overforbrug modtages med kyshånd!

Knus Caroline - tidl. shopaholic på egne vegne, nu på Lauras!

Jeg har bestemt samme problem....suk! Og det har resulteret i, at jeg har SÅ meget babytøj, at jeg ikke ved, hvor jeg skal gøre af det. Så...jeg er en ringe hjælp.

På SU er det begrænset, hvad man kan have råd til ;-( Men jeg leder selv efter hummelsager, men kan ikke finde steder de sælger babytøj ;-((

Så...dårlig support for mig - jeg er faldet i samme hul som dig!!! Forskellen er nok bare, at jeg får en alm. løn, men derfor bør jeg jo styre mit forbrug alligevel. 

Held og lykke fra en shop-aholic til en anden ;-)

Anmeld

6. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lisbethita skriver:

Jeg har bestemt samme problem....suk! Og det har resulteret i, at jeg har SÅ meget babytøj, at jeg ikke ved, hvor jeg skal gøre af det. Så...jeg er en ringe hjælp.

På SU er det begrænset, hvad man kan have råd til ;-( Men jeg leder selv efter hummelsager, men kan ikke finde steder de sælger babytøj ;-((

Så...dårlig support for mig - jeg er faldet i samme hul som dig!!! Forskellen er nok bare, at jeg får en alm. løn, men derfor bør jeg jo styre mit forbrug alligevel. 

Held og lykke fra en shop-aholic til en anden ;-)

så er det jo det svære spørgsmål om jeg skal fortælle dig hvor de sælger det eller lade være!? du sparer jo nok ingen penge hvis jeg siger det

Anmeld

6. maj 2010

lisbethita

Caroline86 skriver:

så er det jo det svære spørgsmål om jeg skal fortælle dig hvor de sælger det eller lade være!? du sparer jo nok ingen penge hvis jeg siger det

Ha ha....bare fortæl det ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.