tid til at gå til bekendelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.076 visninger
52 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, nu må det være på tide at se sandheden i øjnene: Jeg kan ikke kontrollere mit forbrug!

Daniel og jeg er begge på SU for tiden, så pengene er små. Og jeg kan ikke lade være med at købe ting til Laura selvom jeg godt ved hun ikke behøver dem. Det er mest lækkert tøj og sjove/fine legesager jeg ikke kan holde fingrene fra...

Daniel kan ikke lade være med at købe hummel tøj til hende og det er jo ikke det billigste, men han er bare SÅÅÅÅ forelsket i deres tøj

Hvad gør I? Hvordan kan I lade være med at rive det hele ned fra hylderne? Vi forsøger, så vidt muligt, at købe brugte tøjpakker så vi sparer en masse der, men vi bruge stadig ALT for mange penge på hende...

Vi har ikke minus på kontoen, men måske det ville være meget rart at have alle pengene på en opsparing i stedet...

Gode råd mod overforbrug modtages med kyshånd!

Knus Caroline - tidl. shopaholic på egne vegne, nu på Lauras!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Mira0911

Det problem havde jeg også... Hver gang vi var ude og handle, købte jeg masser af tøj til Julie...

Nu er det blevet sådan at Allan selv tager ud og handler, for så ryger der ikke noget ned til Julie...

Vi begge har det fint med at han handler.. Og det har virkelig hjulpet...

Vi køber tøj i Kvickly, føtex og Bilka for det meste til Julie...

Anmeld

4. maj 2010

Ni-ko-li-ne

mit bedste spareråd må være: "lad være".... der er ikke andet at gøre end at tage sig selv i ørerne

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

MoarJ skriver:

Det problem havde jeg også... Hver gang vi var ude og handle, købte jeg masser af tøj til Julie...

Nu er det blevet sådan at Allan selv tager ud og handler, for så ryger der ikke noget ned til Julie...

Vi begge har det fint med at han handler.. Og det har virkelig hjulpet...

Vi køber tøj i Kvickly, føtex og Bilka for det meste til Julie...

Gid det "bare" var i supermarkeder jeg ikke kunne styre mig

Det er overalt hvor der er tøj og jeg kan ikke rigtig komme helt udenom butikkerne

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

Nu har jeg ikke et barn at købe til, men har selv været grueligt afhængig af at købe tøj. Det startede da jeg arbejdede i H&M sjovt nok

Når jeg ser noget siger jeg til mig selv, at jeg ikke må købe det med det samme.. Jeg skal mindst gå 2 dage, inden jeg må købe det.. Hvis jeg stadig tænker over tingen går jeg ind og kigger igen, hvis ikke - jamen så har jeg egentlg kun været kortvarigt fristet..

Håber det giver mening? det ar hjulpet mig meget! Aner dog ikke, hvordan det kommer til at gå, når vi engang får barn. Så kunne sådan et indlæg som dette nok snildt komme fra mig

Anmeld

4. maj 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

Gid det "bare" var i supermarkeder jeg ikke kunne styre mig

Det er overalt hvor der er tøj og jeg kan ikke rigtig komme helt udenom butikkerne

Når jeg så endelig er med, og ser H&M, kigger Allan på mig "Hvad skal du?"

Skal bare lige ind og kigge... Kommer altid ud med noget...

Anmeld

4. maj 2010

MorTilGustav

Hmm. Jeg er også på SU men har præcis det omvendte problem: Jeg får et kick ud af spare og har det slet ikke godt med at købe mærkevarer.. Det er sjældent jeg overhovedet køber noget til fuld pris, men jagter i stedet for tilbud
Ved ikke hvad der kan hjælpe.. Måske kan man stille tingene frem så man kan SE hvor meget mere man får ved at spare lidt  (Et lille Hummel-sæt vs. en hel kasse brugt tøj)

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

kitty skriver:

Nu har jeg ikke et barn at købe til, men har selv været grueligt afhængig af at købe tøj. Det startede da jeg arbejdede i H&M sjovt nok

Når jeg ser noget siger jeg til mig selv, at jeg ikke må købe det med det samme.. Jeg skal mindst gå 2 dage, inden jeg må købe det.. Hvis jeg stadig tænker over tingen går jeg ind og kigger igen, hvis ikke - jamen så har jeg egentlg kun været kortvarigt fristet..

Håber det giver mening? det ar hjulpet mig meget! Aner dog ikke, hvordan det kommer til at gå, når vi engang får barn. Så kunne sådan et indlæg som dette nok snildt komme fra mig

jeg brugte 30-dages reglen den gang det var mig selv jeg købte til.....

Det virker ikke med ting til Laura.... får bare den der "must have" mentalitet

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

MoarJ skriver:

Når jeg så endelig er med, og ser H&M, kigger Allan på mig "Hvad skal du?"

Skal bare lige ind og kigge... Kommer altid ud med noget...

lige præcis!! "jamen den var på tilbud"

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

MorTilGustav skriver:

Hmm. Jeg er også på SU men har præcis det omvendte problem: Jeg får et kick ud af spare og har det slet ikke godt med at købe mærkevarer.. Det er sjældent jeg overhovedet køber noget til fuld pris, men jagter i stedet for tilbud
Ved ikke hvad der kan hjælpe.. Måske kan man stille tingene frem så man kan SE hvor meget mere man får ved at spare lidt  (Et lille Hummel-sæt vs. en hel kasse brugt tøj)

det er Daniel der er hummel freak

Jeg kigger tit på mærkevarerne og siger det er aaaaalt for dyrt! Så kigger jeg på de ting der ikke er mærkevarer og ser hvor meget jeg kan få af det i forhold til mærkevarerne! Og så er det jo pludselig billigt og så skal det købes Selvom det jo ville være billigere slet ikke at købe noget og det ved jeg godt!

Det er virkelig som om jeg får et kick ud af at købe! Forestiller mig det er sådan folk der er afhængige af mad eller stoffer har det. MUST HAVE og så sidder man bagefter med dårlig samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.