tid til at gå til bekendelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

lige præcis!! "jamen den var på tilbud"

Nemlig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

<3

Har selv småt med penge. Jamen begræns begræns,

1. køb kun ind 1-2 gange om ugen

2. køb til poden 1 gang om måneden!

3. ved onlineshoppelyst, så sæt det beløb du plejer at lande på ind på en konto til noget du bare ikke kan undvære fx. ladcykel, sommerferie, el lign.

Det virker herhjemme!

kh K som ikke engang længere får SU men for håbentligt snart er færdig

Anmeld

4. maj 2010

Findusinde

Jeg har faktisk tænkt på dig Caroline så sent som i formiddags.. Synes det var længe siden jeg har set noget fra dig..

Har samme problem, dog ikke så meget med mærketøj... De fleste gange handler THomas alene, for jeg er SÅ slem til at smide ekstra i vognen..

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Findusinde skriver:

Jeg har faktisk tænkt på dig Caroline så sent som i formiddags.. Synes det var længe siden jeg har set noget fra dig..

Har samme problem, dog ikke så meget med mærketøj... De fleste gange handler THomas alene, for jeg er SÅ slem til at smide ekstra i vognen..

jeg er lige her

Jeg synes faktisk ikke jeg er så slem til det med mærkevarerne.. Det er mest Daniel der har en svaghed for hummer Men jeg kan bare ikke lade være når jeg ser noget jeg gerne vil have!

Jeg tager fat i det og siger: "det har hun ikke brug for" og så går jeg op og betaler Jeg forsøger virkelig at lade være, sætte regler og grænser for mig selv, men jeg kan virkelig ikke kontrollere det

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

Hvad med at lave en opsparing til prinsessen? Fx til dåb, konfirmation eller børneopsparing? Så sæt penge ind på den og tænk på den hver gang I får lyst til at købe noget hun ikke har brug for - tænk på at I faktisk bruger penge på unødvendige ting som kunne være "hendes"!!! Det giver bare dårlig samvittighed, for i virkeligheden tilfredsstiller man jo sit eget behov ved at købe for mange ting til babyerne - det er jo ikke dem som vil have det!

Anmeld

4. maj 2010

Pige2009

Uuuuhh. Kender det kun alt for godt! Derfor er jeg helt holdt op med at gå ind i butikkerne til at starte med, for så køber jeg intet! og hvis jeg så alligevel er fanget af en tilbudsplakat, så tænker jeg: "Mangler Laura noget?" Svar: "Nej!"

Min største last var trendsales, og det har betydet, at jeg nærmest ikke er derinde mere...

K.h. Linda

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

baby2010 skriver:

Hvad med at lave en opsparing til prinsessen? Fx til dåb, konfirmation eller børneopsparing? Så sæt penge ind på den og tænk på den hver gang I får lyst til at købe noget hun ikke har brug for - tænk på at I faktisk bruger penge på unødvendige ting som kunne være "hendes"!!! Det giver bare dårlig samvittighed, for i virkeligheden tilfredsstiller man jo sit eget behov ved at købe for mange ting til babyerne - det er jo ikke dem som vil have det!

det er nemlig lige præcis der problemet ligger.. at jeg får møg dårlig samvittighed fordi jeg godt ved hun ikke har brug for det!

Vi har allerede børneopsparing til hende.. 2 faktisk! Og der er sat penge til side til dåben! Men måske burde vi sætte dem til side til os selv.. Så vi en dag kan købe vores drømmehus og få opfyldt nogle af alle vores økonomisk afhængige drømme...

Måske man skulle lave en ferieopsparing

Anmeld

5. maj 2010

N&J

Hmm kan ikke helt blive enig med mig selv her, for på den ene side så syntes jeg at når man er på barsel, så skal man jo ud og shoppe, men samtidig må man jo tænke lidt økonomisk, så jeg valgte at lave en liste med hvad hun havde behov for i str. 62, 68, 74 og 80 ift årtiden og så videre, så købte jeg ind efter den liste (hvilket jo vil sige at det var noget hun havde brug for senere hen og jeg fik stilllet min købetrang) jeg køber slet ikke så meget mere, da jeg jo har fået købt de fleste ting, så nu er det sjældent at jeg skal ud og bruge penge på tøj og køber derfor kun hvad jeg har behov for til hende, og så lige de ekstra ting jeg bare ikke kan stå for en sjældent gang imellem.. 

Anmeld

5. maj 2010

Moderator

N&J skriver:

Hmm kan ikke helt blive enig med mig selv her, for på den ene side så syntes jeg at når man er på barsel, så skal man jo ud og shoppe, men samtidig må man jo tænke lidt økonomisk, så jeg valgte at lave en liste med hvad hun havde behov for i str. 62, 68, 74 og 80 ift årtiden og så videre, så købte jeg ind efter den liste (hvilket jo vil sige at det var noget hun havde brug for senere hen og jeg fik stilllet min købetrang) jeg køber slet ikke så meget mere, da jeg jo har fået købt de fleste ting, så nu er det sjældent at jeg skal ud og bruge penge på tøj og køber derfor kun hvad jeg har behov for til hende, og så lige de ekstra ting jeg bare ikke kan stå for en sjældent gang imellem.. 

det er faktisk en rigtig god idé! at tænke lidt længere frem med indkøbene!

Tak for tippet

Knus Caroline som igen i dag kom til at købe 3 bodyer fordi de var på tilbud

Anmeld

5. maj 2010

N&J

Caroline86 skriver:

det er faktisk en rigtig god idé! at tænke lidt længere frem med indkøbene!

Tak for tippet

Knus Caroline som igen i dag kom til at købe 3 bodyer fordi de var på tilbud

hehe, ja sjovt som man altid kan bruge bodyer.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.