Jer der har oplevet overgreb/er blevet misbrugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

èn ting du skal huske søde, er at det den har gjort mod dig, er ligeså slemt som det min farfar gjorde mod mig.. eller ligeså slemt som "hende" der "kun" er blevet misbrugt én gang! Vores grænser er stadig blevet overtrådt..

Du reagere helt normalt, og når du er klar skal du tage til en psykolog, jeg selv er ikke klar ikke endnu, men er sikker på at når jeg bliver klar til og snakke med én, så bliver det også nemmere og være mig, nemmere at nyde sex på den fantastiske måde som andre siger sex er..

Jeg har også haft mange engangsknald og følt mændene var ligeså store svin hver gang! Jeg tror man har de knald, for at føle sig "elsket" på en eller anden mærkelig måde.. Men det hjælper jo bare ikke..

Kan se jeg fik rettet i mit indlæg efter du citerede mig

Jeg har bare følt det var noget pjat og det der blev gjort var jo ok siden ingen sagde stop eller stoppede det. Svært at forklare herinde, åbent. Men jeg tror du har ret i det med at føle sig elsket og bekræftiget af mænd, men det er sgu da mærkeligt man gør det sådan.

Jeg vil også snart have ro og styrke til en psykolog, for jeg kommer aldrig til at elske en mand eller have elskov før.

Tak for dit svar, det betyder meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

oo

Anonym skriver:

èn ting du skal huske søde, er at det den har gjort mod dig, er ligeså slemt som det min farfar gjorde mod mig.. eller ligeså slemt som "hende" der "kun" er blevet misbrugt én gang! Vores grænser er stadig blevet overtrådt..

Du reagere helt normalt, og når du er klar skal du tage til en psykolog, jeg selv er ikke klar ikke endnu, men er sikker på at når jeg bliver klar til og snakke med én, så bliver det også nemmere og være mig, nemmere at nyde sex på den fantastiske måde som andre siger sex er..

Jeg har også haft mange engangsknald og følt mændene var ligeså store svin hver gang! Jeg tror man har de knald, for at føle sig "elsket" på en eller anden mærkelig måde.. Men det hjælper jo bare ikke..

Kan se jeg fik rettet i mit indlæg efter du citerede mig

der tror jeg du har meget ret. man har måske (sådan oplevede jeg det selv som barn og ung) følt at sex/overgrebene var det der gjorde en speciel og elsket i øjnene på den der udførte overgrebene og uden man er helt klar over det, kommer man til at forbinde kærlighed med sex. eller noget...det er kringlet!

jeg selv valgte alt hvad der hed mænd fra i mange mange år inden jeg mødte min mand - mine søstre spurgte faktisk om jeg var lesbisk!, men jeg synes jo bare det var frygtelig ækelt det der sex noget og savnede det overhovedet ikke da det ikke fandtes i mit liv!

jeg håber I begge to får den hjælp I skal bruge for at bearbejde jeres fortid, og ja, måske ville en lukket facebook gruppe være en god ide! jeg tror helt klart der er flere der ville synes om at kunne snakke med andre der havde været udsat for det samme, så man ikke føler sig unormal eller ulækker!

Anmeld

28. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har bare følt det var noget pjat og det der blev gjort var jo ok siden ingen sagde stop eller stoppede det. Svært at forklare herinde, åbent. Men jeg tror du har ret i det med at føle sig elsket og bekræftiget af mænd, men det er sgu da mærkeligt man gør det sådan.

Jeg vil også snart have ro og styrke til en psykolog, for jeg kommer aldrig til at elske en mand eller have elskov før.

Tak for dit svar, det betyder meget.

Vi må starte en lukket klub for os  Og hjælpe hinanden

Selv tak, vi er jo til for at hjælpe hinanden

Styrken skal nok komme, når vi er 100% afklaret med vores situation..

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi må starte en lukket klub for os  Og hjælpe hinanden

Selv tak, vi er jo til for at hjælpe hinanden

Styrken skal nok komme, når vi er 100% afklaret med vores situation..

Men hvordan gør vi det. Jeg er slet ikke klar til at stå frem med det. Meget meget få der har kendskab til det skete.

Anmeld

28. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Det har jeg også prøvet, at skubbe ham væk midt under eller mange uger efter har følt han var klam og jeg selv var ulækker at jeg havde gjort det og følt lyst. Det kan bedre gå med en der er ligeglad med mig hvor det bare er sex. Men måske det kun er psykolog der kan hjælpe, men får man nogensinde overskud til det?

HAr jeg også, sparket så hårdt at han røg ud af sengen, og er bare så svært at forklare hvorfor man reagere sådan som man gør.

Tror ikke man får overskud til det men er bare noget man skal have overstået den første gang og så tror jeg man kan mærke at det sker noget i ens krop.

JEg har jo været meget nede fordi at det hele bare er bluset op i mit hoved og har ikke haft min mens i flere måneder pga man tænker og tænker. Og her for 14 dage siden var jeg ved læge og hun fik brudt ind i det og fik mig til at fortælle lidt og nu skal jeg love for at jeg har fået mens, en skør ting at være positiv over men viser at det faktisk har hjulpet at komme ud med det til en der ikke er tæt på en men lytter og spørger ind til det

Anmeld

28. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Blev selv udsat for incest hver evige dag fra jeg var 2½ til jeg var 6 år...

Har gemt det bag en spiseforstyrrelse lige så længe jeg kan huske.... Gået til og i en del terapi, lægesamtaler, vægtkontrol'er, sygehus besøg osv. ingen har rigtig haft evnerne til at hjælpe og hos den sidste var der både en teraput og en sygeplejeske. De opgav også tilsidst....

Fandt først en kæreste som 20 årig og han var en voldelig en af slagsen. Hvis jeg nægted ham sex, tog han det selv - nogle gange lukked jeg verden ude og andre slog han så hårdt og gentagne  gange at jeg 'forsvandt' og først kom til mig selv bagefter, eller under...

Fik hjælp af nogle gamle arbejds kolleaga'er og de fjerned mig uderfra. Var regnbue farvet over alt, undtagens i ansigtet. Havde en vægt der sagde 46,4 kg til mine 179 cm.

Er nu lykkelig gift og vi har 7 års bryllups dag her til juni. Her var Frederic 6 år undervejs, fordi vi ikke dyrker meget sex herhjemme. Frederic er snart 20 mdr og ud over den gang han blev lavet har vi haft sex 2 gange. Han er meget forstående og presser ikke på. Sex er ikke alt herhjemme, kærlighed -  respekt og forståelse er mere vigtig end sex.

Kan ikke engang smøre ham med crem på ryggen eller andre 'bare' steder på hans krop.

Min egen er lidt bedre, men ikke tilfreds med at jeg er så 'tyk' endnu. Men sætter vores søn højere end mig selv og han skal ikke se en syg mor der hænger over toilet'et eller ikke er hjemme fordi jeg skal træne eller løbe....

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

HAr jeg også, sparket så hårdt at han røg ud af sengen, og er bare så svært at forklare hvorfor man reagere sådan som man gør.

Tror ikke man får overskud til det men er bare noget man skal have overstået den første gang og så tror jeg man kan mærke at det sker noget i ens krop.

JEg har jo været meget nede fordi at det hele bare er bluset op i mit hoved og har ikke haft min mens i flere måneder pga man tænker og tænker. Og her for 14 dage siden var jeg ved læge og hun fik brudt ind i det og fik mig til at fortælle lidt og nu skal jeg love for at jeg har fået mens, en skør ting at være positiv over men viser at det faktisk har hjulpet at komme ud med det til en der ikke er tæt på en men lytter og spørger ind til det

Det er jo det der er i det, det hele hænger sammen og man ender bare med at blive rigtig syg. Jeg er sgu bare så bange for ikke at blive taget alvorligt, har jeg prøvet så meget i forhold til jeg har haft det svært psykisk, ingen har ment der var noget galt og nu er mine adfærdsmønstre og reaktioner snart så forkerte at jeg må gøre noget.

Anmeld

28. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Det er jo det der er i det, det hele hænger sammen og man ender bare med at blive rigtig syg. Jeg er sgu bare så bange for ikke at blive taget alvorligt, har jeg prøvet så meget i forhold til jeg har haft det svært psykisk, ingen har ment der var noget galt og nu er mine adfærdsmønstre og reaktioner snart så forkerte at jeg må gøre noget.

Snak med din læge og virker det ikke så skift læge så hurtig du kan og forklare hvordan du har det og sig du gerne vil have en henvisning. Du kan få tilskud til det når du har været udsat for overgreb/overfald

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Snak med din læge og virker det ikke så skift læge så hurtig du kan og forklare hvordan du har det og sig du gerne vil have en henvisning. Du kan få tilskud til det når du har været udsat for overgreb/overfald

Også når det er mange år siden?

Anmeld

28. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Også når det er mange år siden?

Ja er jo 10 år siden ved mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.