Jer der har oplevet overgreb/er blevet misbrugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.979 visninger
40 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2010

Anonym trådstarter

Får man nogensinde et normalt forhold til sin krop og til sin seksualitet, eller vil det bare være svært for altid. Som om det slet ikke er en del af en og ikke noget man har lyst til. Altså både i forhold til sex men også i forhold til at elske sin krop.

Jeg har det så skidt med mit ydre og det at skulle kunne nyde sex det kan jeg ikke. Jo hvis jeg er fuld og ligeglad men ikke med en jeg elsker, synes det er så grænseoverskridende og væmmeligt at han, ham jeg elsker vil gøre det mod mig.

Kan man få et godt forhold til krop og seksualitet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

oo

ja, det kan man godt men det kræver tid og arbejde.

jeg kan godt forstå du har svært ved at en du elsker skal gøre noget som du forbinder med noget grimt og ubehageligt. det er en meget naturlig reaktion!! og jeg kan også godt forstå at du er bange for aldirg at blive "normal". muligvis vil der altid være ting der begrænser dig i din seksualitet, det er der for mig idag, men det er ting jeg har lært at acceptere og jeg har idag et dejligt og TRYGT sexliv med min mand.

får du hjælp på nogen måde til at bearbejde de ting der er sket for dig?

Anmeld

28. april 2010

Anonym

Jeg har endnu ikke fået et normalt forhold til min krop.. Jeg blev misbrugt fuldbyrdet som barn (ca 3 til 7)

Bla derfor mine forhold kun varer MAX 1 måned. Har en bolleven, som jeg ser når JEG har lyst og skal helst være fuld eller kan jeg ikke nyde det - Desværre..

Jeg tror rådet for dig, mig og andre som ikke har fået bearbejdet det her, skal til en psykolog.. Jeg er bare ikke klar til og fortælle offentligheden om det min farfar gjorde mod mig.. Det er kun 2 veninder der ved det..

Havde egentlig ikke noget brugbart svar til dig, ville bare vise, at du ikke er alene..

Vi burde starte en lukket facebook gruppe, som kun os herinde fra baby kender og for os som er blevet misbrugt...

Stort kram til dig

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

ja, det kan man godt men det kræver tid og arbejde.

jeg kan godt forstå du har svært ved at en du elsker skal gøre noget som du forbinder med noget grimt og ubehageligt. det er en meget naturlig reaktion!! og jeg kan også godt forstå at du er bange for aldirg at blive "normal". muligvis vil der altid være ting der begrænser dig i din seksualitet, det er der for mig idag, men det er ting jeg har lært at acceptere og jeg har idag et dejligt og TRYGT sexliv med min mand.

får du hjælp på nogen måde til at bearbejde de ting der er sket for dig?

Ville være rart at opleve et kærligt sexliv, det har jeg aldrig haft. Har ikke kunne have kærlighed med i det, aldrig.

Nej, jeg får ingen hjælp. Kan slet ikke overskue at tage fat i det.

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har endnu ikke fået et normalt forhold til min krop.. Jeg blev misbrugt fuldbyrdet som barn (ca 3 til 7)

Bla derfor mine forhold kun varer MAX 1 måned. Har en bolleven, som jeg ser når JEG har lyst og skal helst være fuld eller kan jeg ikke nyde det - Desværre..

Jeg tror rådet for dig, mig og andre som ikke har fået bearbejdet det her, skal til en psykolog.. Jeg er bare ikke klar til og fortælle offentligheden om det min farfar gjorde mod mig.. Det er kun 2 veninder der ved det..

Havde egentlig ikke noget brugbart svar til dig, ville bare vise, at du ikke er alene..

Stort kram til dig

Tak, det betyder meget. Mit var ikke så slemt som dit, måske derfor jeg synes jeg skal tage mig sammen, men jeg kan bare ikke forholde mig til at en der elsker mig skal gøre det med mig. Det latterlige er at jeg har haft så mange engangs og jeg har bare følt de var svin som alle andre, men hvorfor gør man det så. Er så sygt.

Anmeld

28. april 2010

Anonym

Tror det afhænger af hordan man får det bearbejdet.

Det er nu 10 år siden og ed mig er det aktisk bleet være efter jeg har ået barn overfor at være sammen med mænd. Har prøvet at bryde ud i gråd midt under et samleje et par gange. Efter at være blevet mor er det gået meget ned af bakke og skal faktisk til psykolog for at få det hele snakket igennen om hvad der er sket og hvorfor jeg har det som jeg har det.

MAn håber vel altid at det bliver bedre og gør det også på forskellige tidspunkter, men tror aldrig man glemmer det.

Anmeld

28. april 2010

oo

Anonym skriver:

Ville være rart at opleve et kærligt sexliv, det har jeg aldrig haft. Har ikke kunne have kærlighed med i det, aldrig.

Nej, jeg får ingen hjælp. Kan slet ikke overskue at tage fat i det.

jeg tror at man er nødt til at tage fat i det i en eller anden forstand før man kan ændre de mønstre som overgrebene har sat i een. men det er skide hårdt og hamrende uhyggeligt så jeg kan godt forstå du tøver! jeg tog først fat i mit da jeg begyndte at blive sådan en zombie der bare ingenting kunne.

jeg har kun oplevet et godt sexliv med Søren. jeg var ærlig fra starten og sagde hvad der var sket i mit liv og at jeg altså er "ødelagt" i den forstand. vi har været i situationer hvor Søren har set det misbrugte barn stige op i mig og det har skræmt ham utrolig meget, men det har også lært ham (og mig) en masse om OS. idag er det flere år siden jeg har oplevet at fortiden steg op til overfladen i forbindelse med mit seksual liv

jeg håber alt det bedste for dig, og jeg tænker at bare det at du stiller de spørgsmål du stiller herinde nu fortæller noget om, at du gerne VIL bryde fri af fortiden. så kan det godt være det ikke sker lige idag, det er trods alt en proces, men jeg håber og tror at du begynder at tage de første spæde skridt på vejen. og det er helt i orden at være skræmt og sige, at det tør man ikke for man er bange for man ikke kan håndtere detjeg er sikker på du altid vil finde støtte herinde, hvis du har det bedst med at slippe det lidt løs herinde som anonym til at starte med!!

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tror det afhænger af hordan man får det bearbejdet.

Det er nu 10 år siden og ed mig er det aktisk bleet være efter jeg har ået barn overfor at være sammen med mænd. Har prøvet at bryde ud i gråd midt under et samleje et par gange. Efter at være blevet mor er det gået meget ned af bakke og skal faktisk til psykolog for at få det hele snakket igennen om hvad der er sket og hvorfor jeg har det som jeg har det.

MAn håber vel altid at det bliver bedre og gør det også på forskellige tidspunkter, men tror aldrig man glemmer det.

Det har jeg også prøvet, at skubbe ham væk midt under eller mange uger efter har følt han var klam og jeg selv var ulækker at jeg havde gjort det og følt lyst. Det kan bedre gå med en der er ligeglad med mig hvor det bare er sex. Men måske det kun er psykolog der kan hjælpe, men får man nogensinde overskud til det?

Anmeld

28. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Tak, det betyder meget. Mit var ikke så slemt som dit, måske derfor jeg synes jeg skal tage mig sammen, men jeg kan bare ikke forholde mig til at en der elsker mig skal gøre det med mig. Det latterlige er at jeg har haft så mange engangs og jeg har bare følt de var svin som alle andre, men hvorfor gør man det så. Er så sygt.

èn ting du skal huske søde, er at det den har gjort mod dig, er ligeså slemt som det min farfar gjorde mod mig.. eller ligeså slemt som "hende" der "kun" er blevet misbrugt én gang! Vores grænser er stadig blevet overtrådt..

Du reagere helt normalt, og når du er klar skal du tage til en psykolog, jeg selv er ikke klar ikke endnu, men er sikker på at når jeg bliver klar til og snakke med én, så bliver det også nemmere og være mig, nemmere at nyde sex på den fantastiske måde som andre siger sex er..

Jeg har også haft mange engangsknald og følt mændene var ligeså store svin hver gang! Jeg tror man har de knald, for at føle sig "elsket" på en eller anden mærkelig måde.. Men det hjælper jo bare ikke..

Kan se jeg fik rettet i mit indlæg efter du citerede mig

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg tror at man er nødt til at tage fat i det i en eller anden forstand før man kan ændre de mønstre som overgrebene har sat i een. men det er skide hårdt og hamrende uhyggeligt så jeg kan godt forstå du tøver! jeg tog først fat i mit da jeg begyndte at blive sådan en zombie der bare ingenting kunne.

jeg har kun oplevet et godt sexliv med Søren. jeg var ærlig fra starten og sagde hvad der var sket i mit liv og at jeg altså er "ødelagt" i den forstand. vi har været i situationer hvor Søren har set det misbrugte barn stige op i mig og det har skræmt ham utrolig meget, men det har også lært ham (og mig) en masse om OS. idag er det flere år siden jeg har oplevet at fortiden steg op til overfladen i forbindelse med mit seksual liv

jeg håber alt det bedste for dig, og jeg tænker at bare det at du stiller de spørgsmål du stiller herinde nu fortæller noget om, at du gerne VIL bryde fri af fortiden. så kan det godt være det ikke sker lige idag, det er trods alt en proces, men jeg håber og tror at du begynder at tage de første spæde skridt på vejen. og det er helt i orden at være skræmt og sige, at det tør man ikke for man er bange for man ikke kan håndtere detjeg er sikker på du altid vil finde støtte herinde, hvis du har det bedst med at slippe det lidt løs herinde som anonym til at starte med!!

Tak, jeg ved du har ret, eller jeg skal jo gøre noget og jeg er så træt af at ødelægge min egen lykke og mine muligheder. Jeg beundrer dit mod og din styrke, synes virkelig du er et fantastisk menneske (hvad jeg kan læse og høre herinde) og håber så meget jeg en dag kan få samme afklarethed indeni og for første gang i mit liv møde kærligheden og mig selv helt ægte og rent.

Tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.