Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

june1987

lonemus skriver:

Desværre er det ikke alle kommuner, der er lige strenge.....nogle på kh er osse gode til at fortælle deres sag, får medlidendhed osv. Nogle gange så går den faktisk!!

Men jeg mener egentlig heller ikke mht tilskud, at det er de tilskud man får. Derimod alle dem man KAN få!! Altså at en på kh bevidst vælger at søge alle tilskud, bare fordi kan måske kan få dem. Pumpe systemet for penge, man syntes man har ret til, men egentlig ikke brug for!

Jeg mener, kom jeg på kh ville jeg ikke sætte mig ind i tilskuddende, blot kæmpe for at komme tilbage på arbejdsmarkedet hurtigst muligt. Selvfølgelig kan man komme ud i, at virkelig har behov for nogle tilskud. Men mange sider jo og undersøger alle skrevne bøger og hjemmesider for at se, om de lige kan få lidt ekstra tilskud.

enig her 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

lonemus

Eva skriver:

Jamen, det tror jeg virkelig ikke der er nogen der bare lige gør...for det første så er det vidst ikke den store fordel økonomisk og for det andet så tror jeg desværre mange mennesker der feks er syge havner mellem to stole...det tager år at blive godkendt til feks en pension....og så sidder de med kh og udefra ligner de mennesker der bare burde igang...feks så er psykisksygdom jo en gråzone hvor man ikke lige kan se der er noget galt.

Men at man har hørt om en der har snydt feks, er jo ikke det samme som det er snadheden eller at det er sådan det er for den gruppe af mennesker der desværre af den ene eller anden grund er nød til at modtage kontanthjælp...

Knus.

Det er altså ikke rigtigt, at det tager år at få pension - ikke for alle i hvert fald!

Jeg kender én med sukkersyge, som fik tilkendt pension efter 6 mdr.

Jeg kender én med svære depressioner, som blev tilbudt pension efter 8 mdr.

Så det stemmer ikke!

Anmeld

25. april 2010

wamse

lonemus skriver:

Men du er så netop én af dem jeg syntes fortjener alle tilskud, så jeres liv kan hænge sammen. Du griner jo ikke af alle de tilskud du kan få, du kæmper jo faktisk for at få det til at løbe rundt. Jeg syntes absolut ikke du er samfundsnasser. Du bruger systemet rigtigt ved, at bruge kh i den her periode i dit liv.

Der er faktisk nogle der syntes det er meget rart at være på kh....ikke alle gider jo være på arbejdsmarkedet. Jeg har da mødt et par stykker i mit liv, sørgeligt

Men jeg har stor respekt for dig

Jeg må jo så også tilstå at jeg faktisk har haft et forløb på 12 år på kh, og det var fra jeg blev 18 og frem. De 12 år bød på mange forskellige aktiveringstilbud, en lang periode på vuc, for at optimere mine uddannelses muligheder, dagskoleophold og meget mere. Men mest af alt, havde jeg ingen sociale færdigheder lært i hvordan jeg kunne komme videre i mit liv, så jeg røg i et hul, et rigtig dybt hul og fik på ingen måde hjælp til at komme op derfra. Jeg fik "lov" til at gå hjemme i 2 år, og bare få det værre og værre.... Jeg ønsker ikke for min værste fjende at ryge ned i det system.....

Anmeld

25. april 2010

june1987

wamse skriver:

Jeg må jo så også tilstå at jeg faktisk har haft et forløb på 12 år på kh, og det var fra jeg blev 18 og frem. De 12 år bød på mange forskellige aktiveringstilbud, en lang periode på vuc, for at optimere mine uddannelses muligheder, dagskoleophold og meget mere. Men mest af alt, havde jeg ingen sociale færdigheder lært i hvordan jeg kunne komme videre i mit liv, så jeg røg i et hul, et rigtig dybt hul og fik på ingen måde hjælp til at komme op derfra. Jeg fik "lov" til at gå hjemme i 2 år, og bare få det værre og værre.... Jeg ønsker ikke for min værste fjende at ryge ned i det system.....

du er så også en af dem der fortjener det helt sikkert

Anmeld

25. april 2010

Honningblomst

june1987 skriver:

feks jeg kender en enlig mor med to børn hun har 7000 kr at leve for hver måned det synes jeg er rigtigt mange penge. og + har hun børnepenge og ja jeg kender rigtigt mange der har lige så mange penge

Men hvis man feks kun ser på hvad der er tilbage hver måned at leve for så siger det jo intet om hvor mange penge personen har reelt...så skal man jo kende nettobeløbet...for hvis en familie feks har 30.000kr netto og kun 3000kr at leve for, så er der måske et problem et andet sted...feks at de har sat sig for hårdt i forhold til hvad de har råd til.

De fleste enlige bor til leje, har ingen eller en gammel bil, kan ikke tage på ferie, kan ikke leve som alle andre mennesker der er i parforhold.

Måske man bare ikke skal være glad ved sit liv som enlig? jeg kunne sagtens se på alt det negative i mit liv, men jeg vælger at anskue mit liv ud fra den positive side og glæde mig over at eget hus og stor bil ikke er der lykken findes...

Knus Eva..enlig og glad...

Anmeld

25. april 2010

Vial

lonemus skriver:

<p> <br/><br/></p><p> Desværre er det ikke alle kommuner, der er lige strenge.....nogle på kh er osse gode til at fortælle deres sag, får medlidendhed osv. Nogle gange så går den faktisk!!</p><p> Men jeg mener egentlig heller ikke mht tilskud, at det er de tilskud man får. Derimod alle dem man KAN få!! Altså at en på kh bevidst vælger at søge alle tilskud, bare fordi kan måske kan få dem. Pumpe systemet for penge, man syntes man har ret til, men egentlig ikke brug for!</p><p> Jeg mener, kom jeg på kh ville jeg ikke sætte mig ind i tilskuddende, blot kæmpe for at komme tilbage på arbejdsmarkedet hurtigst muligt. Selvfølgelig kan man komme ud i, at virkelig har behov for nogle tilskud. Men mange sider jo og undersøger alle skrevne bøger og hjemmesider for at se, om de lige kan få lidt ekstra tilskud.</p>

Igen du får ikke bare tilskud for sjov og fordi du har ret til dem. Den epoke er slut. I dag skal man læse bøger, søge på Nettet osv for at finde frem til, hvad man har ret til og evt kan godkendes til. De mennesker jeg har kendskab til, som er på KH er absolut ikke et sted i livet, hvor de surfer på overskud og er på æblerov i statskassen. Hvor møder du de mennesker, som du omtaler. Kan det være noget landsbysladder startet af intetvidende folk med ondt i numsen, hvis referencegrundlag hænger fast i en sociallovgivning og praksis, som fungerede for 20 år siden?

Anmeld

25. april 2010

Honningblomst

lonemus skriver:

Det er altså ikke rigtigt, at det tager år at få pension - ikke for alle i hvert fald!

Så det stemmer ikke!

Men de har måske også mere synlige skavanker end mange andre...jeg ved at det ikke bare lige er til...desværre...og det gør det da ikke nemmere for i forvejen hårdt ramte mennesker... Men lige meget hvad, så har jeg ondt af de mennesker som ikke kan være en del af samfundet men til evig tid skal leve en klinettilværelse..det er da synd...

Knus..

Anmeld

25. april 2010

Laulund87

june1987 skriver:

og så synes jeg det skulle være sådan man kun måtte få 2 børn på kontanthjælp. jeg kender mange der har fået 4-8 børn og så bare har kunne slippe for det ene og det andet aktivering, og så lade staten betale for både det ene og andet 

skal man ikke få de børn man vil have fordi man er på kh??

Det synes jeg virkelig er en underlig udtalelse

Anmeld

25. april 2010

lonemus

KaMa skriver:

Igen du får ikke bare tilskud for sjov og fordi du har ret til dem. Den epoke er slut. I dag skal man læse bøger, søge på Nettet osv for at finde frem til, hvad man har ret til og evt kan godkendes til. De mennesker jeg har kendskab til, som er på KH er absolut ikke et sted i livet, hvor de surfer på overskud og er på æblerov i statskassen. Hvor møder du de mennesker, som du omtaler. Kan det være noget landsbysladder startet af intetvidende folk med ondt i numsen, hvis referencegrundlag hænger fast i en sociallovgivning og praksis, som fungerede for 20 år siden?

Men det handler heller ikke så meget OM du får dem, men at du selv mener du har ret til dem og søger dem! Altså man har den holdning, at man bare skal prøve at søge ALT man overhovedet kan.

Jeg har været ansat i det offentlige...har set mange kedelige typer og sørgelige skæbner, men bestemt osse nasserne

Anmeld

25. april 2010

wamse

lonemus skriver:

Så det stemmer ikke!

Vil så lige tilføje, at min far som faktisk havde meget svær sukkersyge, som han jævntligt røg på sygehuset med, han havde diskosprolaps i hans nakkehvirvler, og til sidst fik han så uheldbredelig kræft, der var det først de sidste 2 mdr inden hans død, de fik sig taget sammen, og fik tilkendt kam sin pension, indtil der skulle han møde på til forskellige aktiveringssamtaler, helt hen i hampen, og så dårligt overfor et menneske der skulle spise smertestillende for at kunne sidde op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.