lonemus skriver:
Alt sort arbejde kalder jeg ikke nasseri, det er bare direkte snyderi/fusk, som slet ikke er acceptabelt.
Men når man bevidst søger alle tilskud, så nasser man altså, i mine øjne.
Og ja Eva, vi kan alle havne på kh - og det er helt okay, det er jo trods alt et sikkerhedsnet vi har i Danmark. Intet galt med det. Men der er kæmpe stor forskel på at havne på kh i en kort periode - kan skyldes sygdom, skilsmisse, what ever. Det er da absolut ingen skam. Men for dem der har levet på kh altid, bare fordi det er rart og får gode tilskud, så er man blevet samfundsnasser.
Kh-systemet er jo ikke lavet for at nogle skal se det som en livslang indkomst og leve godt på alle tilskuddende. Det er set som et sikkerhedssnet, en kort periode i ens liv.
Lone 
Nu søger jeg så samtlige af de tilskud der er, for ellers hang vores liv ikke sammen, og jeg ser bestemt ikke mig som samfundsnasser af den grund, men det undrer mig at du så ikke mener at man nasser når man laver sort arbejde, for der snyder man så absolut og bevidst staten for en indtægt, og man får måske nogle tilskud på andre områder man ikke er berettiget til.
Så tror jeg at det er meget naivt at tro at nogen som helst vælger at leve på kh i en lang periode, fordi det er rart! Der stilles også krav på kh, man bliver sendt ud i div mere eller mindre smarte aktiverings tilbud, og der er en grund til at nogen ender der så længe. Det sociale arv spiller absolut en stor rolle her.
Anmeld