Hvornår er man samfundsnasser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

june1987

KaMa skriver:

Jeg gad godt vide, hvilken kommune, der giver borgeren noget, som de ikke har brug for? Jeg synes at det er en kamp uden lige at få dem til at hjælpe med det mindste. I dag tror jeg at begrebet samfundsnasser er noget, man kan hive op fra arkivskuffen. Alt den kontrol, stramme budgetter og aktivering gør det vist ret svært at nasse...

nu bor jeg i en lille bonde by, men nogen er der streng aktivering med, og andre ikke. jeg kender rigtig mange her oppe som ikke går i aktivering fordi de er for dovne og ikke gider BAH den dur altså bare ikke.. 

Da jeg var færdig med barsel ringede de til mig dagen før for at fortælle jeg skulle møde op på den grønne hold, jeg stod og var gået fra hc og i en flytning dette var de ligeglade med jeg fandt dog heldigvis arbejde samme dag..

og nu da jeg er i en katagori 5 og sygemeldt kan jeg ikke stå til rådighed for arbejds markede men jeg gjorde det meget gerne hvis jeg kunne det... 

jeg ville ikke lærer mine børn at skulle nase på samfundet det er helt sikkert.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

lonemus

wamse skriver:

Nu søger jeg så samtlige af de tilskud der er, for ellers hang vores liv ikke sammen, og jeg ser bestemt ikke mig som samfundsnasser af den grund, men det undrer mig at du så ikke mener at man nasser når man laver sort arbejde, for der snyder man så absolut og bevidst staten for en indtægt, og man får måske nogle tilskud på andre områder man ikke er berettiget til.

Så tror jeg at det er meget naivt at tro at nogen som helst vælger at leve på kh i en lang periode, fordi det er rart! Der stilles også krav på kh, man bliver sendt ud i div mere eller mindre smarte aktiverings tilbud, og der er en grund til at nogen ender der så længe. Det sociale arv spiller absolut en stor rolle her.

Men du er så netop én af dem jeg syntes fortjener alle tilskud, så jeres liv kan hænge sammen. Du griner jo ikke af alle de tilskud du kan få, du kæmper jo faktisk for at få det til at løbe rundt. Jeg syntes absolut ikke du er samfundsnasser. Du bruger systemet rigtigt ved, at bruge kh i den her periode i dit liv.

Der er faktisk nogle der syntes det er meget rart at være på kh....ikke alle gider jo være på arbejdsmarkedet. Jeg har da mødt et par stykker i mit liv, sørgeligt

Men jeg har stor respekt for dig

Anmeld

25. april 2010

Vial

june1987 skriver:

<p> når man avler børn i lange stimer og får staten til at betale !</p><p> når man forventer staten betaler alt for en!</p><p> når man hiver alt det man kan få hjem selvom man egentlig har rigeligt med penge !</p><p> faktisk har en enlig mor lige så meget som en familie på 4-5 børn idag og det synes jeg er forkasteligt</p>

Hvordan har hun lige så mange penge? Hvad sammenligner du med? I en familie med to indtægter og 2 børn, kan jeg love dig for, at de har flere penge end en enlig mor med arbejde - trods diverse børnetilskud og fripladser. Taler du om, at de har lige så mange penge, hvis begge familier er arbejdsløse og på kontanthjælp er det vel fair nok. På offentlig ydelser handler det kun om at overleve og motivere til selv at tjene penge. Så at beløbet måske - jeg er i tvivl - er stort set ens for enlig forsørger og en familien er det nok fordi, man ikke kan klare en husstand med børn for mindre.

Anmeld

25. april 2010

Honningblomst

lonemus skriver:

Alt sort arbejde kalder jeg ikke nasseri, det er bare direkte snyderi/fusk, som slet ikke er acceptabelt.

Men når man bevidst søger alle tilskud, så nasser man altså, i mine øjne.

Og ja Eva, vi kan alle havne på kh - og det er helt okay, det er jo trods alt et sikkerhedsnet vi har i Danmark. Intet galt med det. Men der er kæmpe stor forskel på at havne på kh i en kort periode - kan skyldes sygdom, skilsmisse, what ever. Det er da absolut ingen skam. Men for dem der har levet på kh altid, bare fordi det er rart og får gode tilskud, så er man blevet samfundsnasser.

Kh-systemet er jo ikke lavet for at nogle skal se det som en livslang indkomst og leve godt på alle tilskuddende. Det er set som et sikkerhedssnet, en kort periode i ens liv.

Lone

Jamen, det tror jeg virkelig ikke der er nogen der bare lige gør...for det første så er det vidst ikke den store fordel økonomisk og for det andet så tror jeg desværre mange mennesker der feks er syge havner mellem to stole...det tager år at blive godkendt til feks en pension....og så sidder de med kh og udefra ligner de mennesker der bare burde igang...feks så er psykisksygdom jo en gråzone hvor man ikke lige kan se der er noget galt.

Men at man har hørt om en der har snydt feks, er jo ikke det samme som det er snadheden eller at det er sådan det er for den gruppe af mennesker der desværre af den ene eller anden grund er nød til at modtage kontanthjælp...

Knus.

Anmeld

25. april 2010

Honningblomst

lonemus skriver:

Men du er så netop én af dem jeg syntes fortjener alle tilskud, så jeres liv kan hænge sammen. Du griner jo ikke af alle de tilskud du kan få, du kæmper jo faktisk for at få det til at løbe rundt. Jeg syntes absolut ikke du er samfundsnasser. Du bruger systemet rigtigt ved, at bruge kh i den her periode i dit liv.

Der er faktisk nogle der syntes det er meget rart at være på kh....ikke alle gider jo være på arbejdsmarkedet. Jeg har da mødt et par stykker i mit liv, sørgeligt

Men jeg har stor respekt for dig

Jamen wamse er da så vidt jeg ved på su ligesom undertegnede...

Anmeld

25. april 2010

wamse

KaMa skriver:

Hvordan har hun lige så mange penge? Hvad sammenligner du med? I en familie med to indtægter og 2 børn, kan jeg love dig for, at de har flere penge end en enlig mor med arbejde - trods diverse børnetilskud og fripladser. Taler du om, at de har lige så mange penge, hvis begge familier er arbejdsløse og på kontanthjælp er det vel fair nok. På offentlig ydelser handler det kun om at overleve og motivere til selv at tjene penge. Så at beløbet måske - jeg er i tvivl - er stort set ens for enlig forsørger og en familien er det nok fordi, man ikke kan klare en husstand med børn for mindre.

Anmeld

25. april 2010

Vial

june1987 skriver:

<br /><br /><p> <strong> nu bor jeg i en lille bonde by, men nogen er der streng aktivering med, og andre ikke. jeg kender rigtig mange her oppe som ikke går i aktivering fordi de er for dovne og ikke gider BAH den dur altså bare ikke..&nbsp;</strong></p><p> <strong> Da jeg var færdig med barsel ringede de til mig dagen før for at fortælle jeg skulle møde op på den grønne hold, jeg stod og var gået fra hc og i en flytning dette var de ligeglade med jeg fandt dog heldigvis arbejde samme dag..</strong></p><p> <strong> og nu da jeg er i en katagori 5 og sygemeldt kan jeg ikke stå til rådighed for arbejds markede men jeg gjorde det meget gerne hvis jeg kunne det...&nbsp;</strong></p><p> <strong> jeg ville ikke lærer mine børn at skulle nase på samfundet det er helt sikkert..&nbsp;</strong></p>

Måske er de omtalte ikke dovne. Måske er de bare ikke lige så åbne som dig omkring, hvad de slås med i hovedet. Vi ved ikke alt om andre, selvom vi tror det :-)

Anmeld

25. april 2010

june1987

KaMa skriver:

feks jeg kender en enlig mor med to børn hun har 7000 kr at leve for hver måned det synes jeg er rigtigt mange penge. og + har hun børnepenge og ja jeg kender rigtigt mange der har lige så mange penge

Anmeld

25. april 2010

lonemus

Jeg gad godt vide, hvilken kommune, der giver borgeren noget, som de ikke har brug for? Jeg synes at det er en kamp uden lige at få dem til at hjælpe med det mindste. I dag tror jeg at begrebet samfundsnasser er noget, man kan hive op fra arkivskuffen. Alt den kontrol, stramme budgetter og aktivering gør det vist ret svært at nasse...

Desværre er det ikke alle kommuner, der er lige strenge.....nogle på kh er osse gode til at fortælle deres sag, får medlidendhed osv. Nogle gange så går den faktisk!!

Men jeg mener egentlig heller ikke mht tilskud, at det er de tilskud man får. Derimod alle dem man KAN få!! Altså at en på kh bevidst vælger at søge alle tilskud, bare fordi kan måske kan få dem. Pumpe systemet for penge, man syntes man har ret til, men egentlig ikke brug for!

Jeg mener, kom jeg på kh ville jeg ikke sætte mig ind i tilskuddende, blot kæmpe for at komme tilbage på arbejdsmarkedet hurtigst muligt. Selvfølgelig kan man komme ud i, at virkelig har behov for nogle tilskud. Men mange sider jo og undersøger alle skrevne bøger og hjemmesider for at se, om de lige kan få lidt ekstra tilskud.

Anmeld

25. april 2010

june1987

KaMa skriver:

Måske er de omtalte ikke dovne. Måske er de bare ikke lige så åbne som dig omkring, hvad de slås med i hovedet. Vi ved ikke alt om andre, selvom vi tror det :-)

det tror jeg så ikke. det kan jo ikke passe ud af 50 i byen på kh og så at 48 de er syge i hovedet den tror jeg ikke på og nu kender jeg sådan set de fleste mennesker så jeg ved mange af dem er fordi de ikke gider osv og de lægger nu heller ikke skjul på det.. men jo der er da nogen hvor jeg siger det er helt fair...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.