Jeg gad godt vide, hvilken kommune, der giver borgeren noget, som de ikke har brug for? Jeg synes at det er en kamp uden lige at få dem til at hjælpe med det mindste. I dag tror jeg at begrebet samfundsnasser er noget, man kan hive op fra arkivskuffen. Alt den kontrol, stramme budgetter og aktivering gør det vist ret svært at nasse...
Desværre er det ikke alle kommuner, der er lige strenge.....nogle på kh er osse gode til at fortælle deres sag, får medlidendhed osv. Nogle gange så går den faktisk!!
Men jeg mener egentlig heller ikke mht tilskud, at det er de tilskud man får. Derimod alle dem man KAN få!! Altså at en på kh bevidst vælger at søge alle tilskud, bare fordi kan måske kan få dem. Pumpe systemet for penge, man syntes man har ret til, men egentlig ikke brug for!
Jeg mener, kom jeg på kh ville jeg ikke sætte mig ind i tilskuddende, blot kæmpe for at komme tilbage på arbejdsmarkedet hurtigst muligt. Selvfølgelig kan man komme ud i, at virkelig har behov for nogle tilskud. Men mange sider jo og undersøger alle skrevne bøger og hjemmesider for at se, om de lige kan få lidt ekstra tilskud.
Anmeld