Tv2 dok:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Risen

Stumpen skriver:

Så kan du jo heller ikke have ondt af HL, hun traf også selv hendes valg om at sidde hver weekend og tage stoffer... Sagen fortæller ingensteder hvorfor HL's mor kom helt derud...

Ja vi tager alle vores valg, men vi kan måske ikke alle overskue/forudse konsekvenserne af valgene..

Tror du ikke at man bliver egoistisk i det øjeblik man får at vide at man kan få sin datter hjem?? Så tror jeg man tænker mere selvisk end realitisk -især når man er så langt ude som man jo er, når man får sine børn fjernet..

Jo det kan jeg da bestemt have. Kender ikke HL mors opvækst eller grunden til hendes valg men HL har ikke valgt at sætte et barn i verdenen imens stofferne betød alt.  det har hendes mor tilgengæld.. Desuden har man hele tiden vidst hvordan HL situation var og på trods af henvendelser fra plejemoren m.m er der ikke blevet gjort noget ved det. Det gør jeg har ondt af hende. Hvis hendes mor havde været i samme situation da hun var ung , tror jeg bestemt at de havde nævnt og lagt vægt på dette i  dokumentaren også.. Det er jo dobbelt svigt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Stumpen

Risen skriver:

Jo det kan jeg da bestemt have. Kender ikke HL mors opvækst eller grunden til hendes valg men HL har ikke valgt at sætte et barn i verdenen imens stofferne betød alt.  det har hendes mor tilgengæld.. Desuden har man hele tiden vidst hvordan HL situation var og på trods af henvendelser fra plejemoren m.m er der ikke blevet gjort noget ved det. Det gør jeg har ondt af hende. Hvis hendes mor havde været i samme situation da hun var ung , tror jeg bestemt at de havde nævnt og lagt vægt på dette i  dokumentaren også.. Det er jo dobbelt svigt.. 

Ja vi kan jo kun gisne om hendes mors grunde og valg... og kan sagtens følge dig, men igen at blive gravid er nok det bedste for alle og så forstår man (igen) nok ikke de konsekvenser det har for et barn at sætte det til verden, når man ikek kan tage vare på sig selv... og så kan vi igen snakke om svigt, for burde et barn ikke fjernes med det samme fra en narkoman?

Men ja HL er ikke et enestående tilfælde (desværre)

back

Anmeld

22. april 2010

Risen

Stumpen skriver:

Ja vi kan jo kun gisne om hendes mors grunde og valg... og kan sagtens følge dig, men igen at blive gravid er nok det bedste for alle og så forstår man (igen) nok ikke de konsekvenser det har for et barn at sætte det til verden, når man ikek kan tage vare på sig selv... og så kan vi igen snakke om svigt, for burde et barn ikke fjernes med det samme fra en narkoman?

Men ja HL er ikke et enestående tilfælde (desværre)

back

Nej det er jo lige det.. Vi må bare håbe at denne dokumentar giver nogle af de såkaldte "profesionelle" lidt dårlig smag i munden og at HL på et tidspunkt kan blive et enestående eksempel.. Fokus.. 

Anmeld

22. april 2010

Stumpen

Risen skriver:

Nej det er jo lige det.. Vi må bare håbe at denne dokumentar giver nogle af de såkaldte "profesionelle" lidt dårlig smag i munden og at HL på et tidspunkt kan blive et enestående eksempel.. Fokus.. 

Jeg tror desværre at mange socialrådgivere er bundet på hænder og fødder pga (surprise) økonomi..

Anmeld

22. april 2010

N&J

Jeg finder desværre intet overraskende i denne dok, har selv arbejdet på pension, og ja det der er hverdagsstof, heldigvis er der få gange hvor man kan få indgået en aftale om at beholde den unge efter det fyldte 16 eller 18 år eller hvor man trækker sagen i langdrag, for at kunne købe noget tid til den unge, men i lang de fleste tilfælde så er det en kamp der er tabt på forhånd... Økonomiske set så er der intet der giver mening i sådanne sager, vi ved jo alle at hvis en ung ikke kan tage vare på sig selv, ja så vil han/hun koste samfundet voldsomme mange penge i overførselsindkomster, men problemet lægger som mange af jer nævner i økonomi, man kan jo ikke få penge til forbyggelse hvis den unge allerede er anbragt, nej så er det jo nok, så må de ressourcer der er til rådighed kunne klare hvad både en psykolog/psykiatere og en mere målrettet indsats ift deres fremtid kan... f***ed up..

Jeg er på ingen måde overrasket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.