Tv2 dok:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Anne85

Det mest uhyggelige er squ, at historien ikke er enestående....

Og ja det er uhyggeligt at se moderens opførsel overfor datteren MEN det er jo de strategier moderen selv har lært at bruge når tingene er for svære at være i.

Det er squ vores samfund der svigter... både mor og datter er jo syge og kan ikke tage vare på sig selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maise skriver:

øv kan man se det på nettet nogen steder??

Det vil jeg tro - på tv2 sputnik plejer alle tv2 Doc afsnit at ligge ude - men det koster jo lidt at få adgang...

Anmeld

22. april 2010

Risen

Stumpen skriver:

Det er ingen andre end kommunen der har svigtet her.. At moren lærer hende at ryge og "lader hende passe butikken" det gør mig ondt, men får mig på ingen måde til at se sur på moren, for hun har jo ikke vidst bedre -hun har jo ikke engang kunnet tage vare på sig selv...

At kommunen allerede inden hjemkomsten konkluderer at det ikke vil gå godt er simpelthen tragisk og dybt rystende at de lader hende tage hjem!!

Jeg var i praktik på et behandlingshjem for børn og unge som var tvangsfjernet og der fik jeg at vide at da kommunerne blev samlagt blev der hevet en del børn hjem (for at spare)

Er enig I at det er kommunen som har begået en kæmpe brøler og det med garanti handler om at spare penge. Moren nævner blandt andet i programmet at det ikke er godt for datteren at bo hos hende, det var ikke det rigtige.Hun er jo godt klar over det er forkert og hun må jo vide bedre på en eller anden måde. Sys det er utilgiveligt hvad hun har udsat sin datter for uanset hendes baggrund og hvor meget offer hun end må have været for grimme ting! 

Anmeld

22. april 2010

Maise

Rosa skriver:

Det vil jeg tro - på tv2 sputnik plejer alle tv2 Doc afsnit at ligge ude - men det koster jo lidt at få adgang...

hmm øv, men tak for tippet.

Anmeld

22. april 2010

Mettemus

Eva skriver:

Problemet her er jo ikke så meget den arv pigen har med sig men de mennesker der burde passe på hende ikke gør det...det er penge og det er kvalmende at man som menneske har en pris..

Selvfølgelig er det det - et kæmpe problem! Har du læst brevet fra kommunen? Jeg kan for så vidt være nogenlunde enige i deres tankegang til og med at hun flytter hjem til sin mor, men så står jeg også helt af - der er kamp omkring håndvasken på den virkelig frastødende måde!

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Mettemus skriver:

Selvfølgelig er det det - et kæmpe problem! Har du læst brevet fra kommunen? Jeg kan for så vidt være nogenlunde enige i deres tankegang til og med at hun flytter hjem til sin mor, men så står jeg også helt af - der er kamp omkring håndvasken på den virkelig frastødende måde!

Nej...men i bund og grund er det vel penge igen...og så opgiver de hende jo bare...det var jo tydeligt...bliver helt dårlig... øv....

Anmeld

22. april 2010

Stumpen

Risen skriver:

Er enig I at det er kommunen som har begået en kæmpe brøler og det med garanti handler om at spare penge. Moren nævner blandt andet i programmet at det ikke er godt for datteren at bo hos hende, det var ikke det rigtige.Hun er jo godt klar over det er forkert og hun må jo vide bedre på en eller anden måde. Sys det er utilgiveligt hvad hun har udsat sin datter for uanset hendes baggrund og hvor meget offer hun end må have været for grimme ting! 

Hvem vil ikke gerne have sit barn hjem? Hun siger også selv at hvis der var kommet nogle og snakket med hende omkring alt det der skulle ske, så var HL nok ikke kommet hjem..

Nej jeg mener på ingen måde det er morens skyld... Kommunen blev rådet fra flere instanser ikke at sende hende hjem og alligevel gjorde de det..

Det er jo logisk for burhøns at en narkoman ikke vil kunne klare sit barn og da slet ikke et barn med psykiske problemer..

Qnus..

Anmeld

22. april 2010

Mettemus

Esb skriver:

Nej...men i bund og grund er det vel penge igen...og så opgiver de hende jo bare...det var jo tydeligt...bliver helt dårlig... øv....

Det skriver de selvfølgelig ikke, men når der ikke kommer de medarbejdere ud og tjekker op på hende som der skal i følge loven kan det da kun handle om økonomi.

Anmeld

22. april 2010

Risen

Stumpen skriver:

Hvem vil ikke gerne have sit barn hjem? Hun siger også selv at hvis der var kommet nogle og snakket med hende omkring alt det der skulle ske, så var HL nok ikke kommet hjem..

Nej jeg mener på ingen måde det er morens skyld... Kommunen blev rådet fra flere instanser ikke at sende hende hjem og alligevel gjorde de det..

Det er jo logisk for burhøns at en narkoman ikke vil kunne klare sit barn og da slet ikke et barn med psykiske problemer..

Qnus..

Kan sagtens forstå din pointe og er bestemt enig i at hun skulle have haft hjælp for lang tid siden og at det er TOTAL forkert at hun ikke har fået det. Men synes ikke man kan sidde og have ondt at moren og sige at hun ikke ved bedre osv. Det er i mine øjne nogle total forkerte valg hun har taget og det er vel ikke samfundets skyld hun har taget de valg til at starte med .Hvis hun ikke havde truffet de valg behøvede vi slet ikke som samfund at skulle hjælpe denne stakkels pige. Og at udsætte sit barn for de ting som hun har gjort, tja det er simpelthen egoitisk ! .. 

Anmeld

22. april 2010

Stumpen

Risen skriver:

Kan sagtens forstå din pointe og er bestemt enig i at hun skulle have haft hjælp for lang tid siden og at det er TOTAL forkert at hun ikke har fået det. Men synes ikke man kan sidde og have ondt at moren og sige at hun ikke ved bedre osv. Det er i mine øjne nogle total forkerte valg hun har taget og det er vel ikke samfundets skyld hun har taget de valg til at starte med .Hvis hun ikke havde truffet de valg behøvede vi slet ikke som samfund at skulle hjælpe denne stakkels pige. Og at udsætte sit barn for de ting som hun har gjort, tja det er simpelthen egoitisk ! .. 

Så kan du jo heller ikke have ondt af HL, hun traf også selv hendes valg om at sidde hver weekend og tage stoffer... Sagen fortæller ingensteder hvorfor HL's mor kom helt derud...

Ja vi tager alle vores valg, men vi kan måske ikke alle overskue/forudse konsekvenserne af valgene..

Tror du ikke at man bliver egoistisk i det øjeblik man får at vide at man kan få sin datter hjem?? Så tror jeg man tænker mere selvisk end realitisk -især når man er så langt ude som man jo er, når man får sine børn fjernet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.