Tv2 dok:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Ja, stakkels menneske...tænk engang for at spare penge...føj altså...

Og det er verdens mest kortsigtede beslutning. For hvor mange penge vil hun ikke komme til at koste samfundet på langt sigt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Moderator

Puuuha den var hård... Både kæresten og jeg sidder og er helt... paf...

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Zafir skriver:

Og det er verdens mest kortsigtede beslutning. For hvor mange penge vil hun ikke komme til at koste samfundet på langt sigt???

helt og aldeles enig...og så er vi tilbage ved problematikken om at økonomien til disse mennesker er i kommunerne og ikke på landsplan, så de skal bare væk de mennesker, så er der sparet penge.

Hvis bare det blev styret fra en stor kasse, så kunne ingen stikke af eller få penge for at flytte og alle udsatte børn havde lige vilkår om så de boede i gentofte eller gedser...der er meget der er skævt på det område, men sådanne programmer her er jo guld værd...fokus fokus fokus...

Anmeld

22. april 2010

Maise

Rosa skriver:

Puuuha den var hård... Både kæresten og jeg sidder og er helt... paf...

øv kan man se det på nettet nogen steder??

Anmeld

22. april 2010

Mettemus

Jeg er som i andre også forarget og rystet. Det må være et skoleeksempel på hvor stærk den negative sociale arv er Det må være frygteligt at være Hanne Louises mor og vide at man er så ressourcesvag at man ikke kan gøre noget godt for hende, selvom man kan se at hun kommer længere og længere ud.

Anmeld

22. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Eva skriver:

Men hun er jo også syg...det der skræmmer mig er at vi som samfund så ikke hjælper barnet når moderen ikke kan...så synd..

Lige mine ord!

Jeg fatter simpelthen ikke at Slagelse kommune ikke gør mere for at hjælpen den stakkels pige!

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Eva skriver:

helt og aldeles enig...og så er vi tilbage ved problematikken om at økonomien til disse mennesker er i kommunerne og ikke på landsplan, så de skal bare væk de mennesker, så er der sparet penge.

Hvis bare det blev styret fra en stor kasse, så kunne ingen stikke af eller få penge for at flytte og alle udsatte børn havde lige vilkår om så de boede i gentofte eller gedser...der er meget der er skævt på det område, men sådanne programmer her er jo guld værd...fokus fokus fokus...

kassetænktning er generalt en grund til rigtig mange penge der forsvinder ud i den blå luft efter min mening...

Godt sted at tage fat, hvis man skal spare 10 milliader.

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Mettemus skriver:

Jeg er som i andre også forarget og rystet. Det må være et skoleeksempel på hvor stærk den negative sociale arv er Det må være frygteligt at være Hanne Louises mor og vide at man er så ressourcesvag at man ikke kan gøre noget godt for hende, selvom man kan se at hun kommer længere og længere ud.

Problemet her er jo ikke så meget den arv pigen har med sig men de mennesker der burde passe på hende ikke gør det...det er penge og det er kvalmende at man som menneske har en pris..

Anmeld

22. april 2010

Stumpen

Det er ingen andre end kommunen der har svigtet her.. At moren lærer hende at ryge og "lader hende passe butikken" det gør mig ondt, men får mig på ingen måde til at se sur på moren, for hun har jo ikke vidst bedre -hun har jo ikke engang kunnet tage vare på sig selv...

At kommunen allerede inden hjemkomsten konkluderer at det ikke vil gå godt er simpelthen tragisk og dybt rystende at de lader hende tage hjem!!

Jeg var i praktik på et behandlingshjem for børn og unge som var tvangsfjernet og der fik jeg at vide at da kommunerne blev samlagt blev der hevet en del børn hjem (for at spare)

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Stumpen skriver:

Det er ingen andre end kommunen der har svigtet her.. At moren lærer hende at ryge og "lader hende passe butikken" det gør mig ondt, men får mig på ingen måde til at se sur på moren, for hun har jo ikke vidst bedre -hun har jo ikke engang kunnet tage vare på sig selv...

At kommunen allerede inden hjemkomsten konkluderer at det ikke vil gå godt er simpelthen tragisk og dybt rystende at de lader hende tage hjem!!

Jeg var i praktik på et behandlingshjem for børn og unge som var tvangsfjernet og der fik jeg at vide at da kommunerne blev samlagt blev der hevet en del børn hjem (for at spare)

Enig...og er der ikke flere penge sidst på året i kommunerne så fjernes børnene ikke...eller også hiver de nogle andre børn hjem til en uvis skæbne så de kan fjerne andre...og det er jo først når børnene fjernes...for det tager tid,..

Men ja..helt enig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.