hvordan føles det at "malke ud"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2010

Corn

Jeg vil hellere amme end malke ud. Både med hånd og avent pumpe, synes jeg klart baby gør det bedst og mest behageligt.

Men du behøver jo ikke amme.. Det er ikke et must.

Jeg har tænkt mig at amme denne gang, ligesom jeg gjorde med de to første, men det er fordi jeg er så hamrende magelig, at jeg ikke gider op om natten og varme flasker, jeg er så distræt at jeg ville glemme at få flasker med når vi skulle noget, og fordi jeg kan amme mens jeg halser rundt i det danske sommerland og forsøger at holde styr på de to store...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Anja

Jeg har aldrig brudt mig om at malke ud, synes det gør ondt på en lidt ubehagelig måde.

Tilgengæld vil jeg da lige sige, at man får et ganske andet forhold til sine bryster under amning, ja allerede i den sidste del af graviditeten. Bryster bliver i denne periode meget lidt sexuelt. Jeg synes i al fald, at det for mig har været let skelne mellem bryster og amme-bryster, hvis du forstår. Det kan jo været, at du har det anderledes med tanken om amning sidst i graviditeten eller når baby har meldt sin ankomst

Anmeld

18. april 2010

<3

Med en elektrisk, den blev "kærligt" kaldt Jernladyen på fødegangen, gjorde det AAAVVVSSSS!!! Men en manuel er bare rart! Ren lindring!

Anmeld

18. april 2010

oo

Bayze skriver:

Kære du

Det er altså slet ikke underligt at du har dine grunde til at fravælge amning. Det er der et ret betragteligt antal der gør (efter 1 måned er tallet 25%), og grundende kan være alle mulige. Jeg havde sådan et "forbesøg" af min sundhedsplejerske her forrige uge (som var skide god) som også var inde på det - fx er der mange piger der har været udsat for seksuelt misbrug eller lignende der kan have svært ved det (må hellere lige understrege at jeg ved intet om hvad dine bevæggrunde er overhovedet)

Så jeg vil bare sige til dig at jeg synes dte er rigtig godt at du har en god kontakt til dig selv og kan mærke at det ikke vil være godt for dig at amme, for så finder du  bare en anden måde der passer til dig og dit barn. Det ville være meget værre hvis du prøvede at presse et eller andet ideal om amning ned over hovedet på dig selv og det endte med at blive en dårlig oplevelse og forløb for jer begge.

Og så ville jeg netop bare sige at du slet ikke er alene om det og der vil være masser af hjælp og gode råd at hente, bla fra din sundhedsplejerske, når du når dertil

Og så også lige... nu fik jeg noget fin ammelitteratur af min sundhedsplejerske, men jeg har også selv købt et hæfte på apoteket, "Kort og godt om amning". her står også noget om udmalkning og der står også at éns sundjhedsplejerske elelr den sbarselsgang du er tilknyttet kan være behjælpelig med både skriftligt materiale og video der viser hvordan man gør. Så hvis du har behov for "i dit hoved" at tage lidt hul på projektet og få noget visuelt på det så du har noget at gøre dig forestillinger ud fra, så kunne det måske også være en vej at gå

super mange tak for al den info, jeg vil helt sikkert tale med jordmoderen om det til at starte med og senere sundhedsplejersken (ser man hende før man har født?)

jeg er selv incest offer og jeg er bare superglad for at høre at det er meget normalt at vælge amningen fra, også selvom man har helt andre grunde. så føler man sig ikke så unormal

Anmeld

18. april 2010

oo

ønskebarn74 skriver:

Hej Trine, jeg tror det er vigtigt at tragten passer... Så tror jeg ikke der er problemer heller med de elektriske... Medelas pumper kan man få seperate tragte i alle str. Jeg har samme problem som dig af lignende omstændigheder... Jeg har tænkt mig at bruge den der heder mdela sving... Min venninde siger den ikke berører brystvorten... Og at den efterligner rytmen et barn har så det går hurtigt...

Knus Lene

ok super! godt der er nogen der har sat sig ind i sagerne på forhånd man er jo trist over at nogen andre har taget muligheden fra een (sådan kan jeg i hvert fald godt have det), og samidig vil man jo gerne give sit barn modermælk...so what to do! jeg skal vist have sat mig ind i alle de pumper

Anmeld

18. april 2010

oo

Anja skriver:

Jeg har aldrig brudt mig om at malke ud, synes det gør ondt på en lidt ubehagelig måde.

Tilgengæld vil jeg da lige sige, at man får et ganske andet forhold til sine bryster under amning, ja allerede i den sidste del af graviditeten. Bryster bliver i denne periode meget lidt sexuelt. Jeg synes i al fald, at det for mig har været let skelne mellem bryster og amme-bryster, hvis du forstår. Det kan jo været, at du har det anderledes med tanken om amning sidst i graviditeten eller når baby har meldt sin ankomst

ja, det kan jo sagtens være. jeg har ændret holdning fra at ville have planlagt kejsersnit til at ville føde vaginalt (hvis jeg selv må bestemme) det sidste år, så det er bestemt ikke udelukket at amningen også ændres. jeg har slet ikke et seksuelt forhold til mine bryster....de eksistere overhovedet ikke i den del af min verden. de er bare sådan nogle fine nogle der sidder der, som man ikke skal røre ved

Anmeld

18. april 2010

Risen

Hej Tjuhl .. 

Min kæreste og jeg var fornylig til forældre aften på hvidovre hospital hvor vi så filmen "amning ABC" (tror den hed det).. Jeg har haft en ret anstrengt forhold til amning før jeg så den, men nu føler jeg mig klar, ved hvad jeg skal gøre og ikke gøre.. Kan varmt anbefale den og den har altså også god humor så både dig og manden kan se den  

knus

Anmeld

18. april 2010

lonemus

Jeg brugte osse en maskine fra Avent. Jeg syntes absolut ikke det var ubehageligt..selvfølgelig kan man mærke det, men det kan man jo osse når man ammer.

Det gør sgu mere ondt at gå med fyldte bryster, som ikke bliver tømt..

Anmeld

18. april 2010

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

ok super! godt der er nogen der har sat sig ind i sagerne på forhånd man er jo trist over at nogen andre har taget muligheden fra een (sådan kan jeg i hvert fald godt have det), og samidig vil man jo gerne give sit barn modermælk...so what to do! jeg skal vist have sat mig ind i alle de pumper

Medela er for øvrigt også det mærke mange hospitaler bruger...

Og jeg har det på samme måde... Har ind imellem vrede over at skulle have den slags tanker og følelser, fordi andre er så selviske at de vælger at påføre andre denne smerte..

Anmeld

18. april 2010

slettet_7530

Renée88 skriver:

Hejsa

Jeg vil gerne prøve at svare

Jeg malkede ud nogle gange fordi han skulle passes.. Og jeg brugte en manuel brystpumpe fra Avent... Jeg synes ikke man kunne mærke det på selve brystvorten, det var mere det uden om der blev "strammet" lidt til... Brystvorten blev som sådan slet ikke berørt under "udmalkningen"... Heller ikke når jeg har malket ud med hænderne, for det er det brune område udenkm brystvorten der blir "presset" på....

Hmm - det er da egentlig ret svært at beskrive - håber du kan bruge det til lidt ;-)

Den her tilslutter jeg mig, jeg brugte elektrisk i en periode fordi jeg producerede så meget at jeg fik nogle voldsomme mælkeknuder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.