hvordan føles det at "malke ud"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.836 visninger
52 svar
0 synes godt om
18. april 2010

oo

gok gok...ja den må vist høre til herinde

jeg vil egentlig bare høre hvordan det føles at malke ud. jeg har det utroligt svært med ideen om at skulle amme (pga min fortid) når babyen kommer til verden og har faktisk for mange år siden besluttet at det ville jeg ikke, da jeg er sikker på det vil blive traumatisk for mig - og derved traumatisk for mit barn.

men nu sad jeg lige og læste Louise Larsen indlæg om hendes lille søn og at hun er begyndt at malke ud for at han kan få hendes modermælk i flaske, og så tænker jeg...hvordan føles det? er det helt anderledes end at amme? her tænker jeg primært på følelsen i brystvorten, da det er det område jeg slet slet ikke kan have bliver rørt.

hmm...blev det lidt underligt?! jeg håber der er nogen der vil svare alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Lullaby

Jamen jeg har ammet ud begge gange til mine unger når vi har skullet nogle steder og følelsen er klart ikke den samme. Jeg synes faktisk at amning er behageligt hvorimod udmalkning er det modsatte. For her bliver brystvorten suget ind i et rør og det føles ikke særlig behageligt

Anmeld

18. april 2010

oo

MorpåSjælland skriver:

Jamen jeg har ammet ud begge gange til mine unger når vi har skullet nogle steder og følelsen er klart ikke den samme. Jeg synes faktisk at amning er behageligt hvorimod udmalkning er det modsatte. For her bliver brystvorten suget ind i et rør og det føles ikke særlig behageligt

nej er det rigtigt?! det vender sig helt i mig bare at læse det!!

Anmeld

18. april 2010

Halbschön

Tjuhl skriver:

jeg vil egentlig bare høre hvordan det føles at malke ud. jeg har det utroligt svært med ideen om at skulle amme (pga min fortid) når babyen kommer til verden og har faktisk for mange år siden besluttet at det ville jeg ikke, da jeg er sikker på det vil blive traumatisk for mig - og derved traumatisk for mit barn.

men nu sad jeg lige og læste Louise Larsen indlæg om hendes lille søn og at hun er begyndt at malke ud for at han kan få hendes modermælk i flaske, og så tænker jeg...hvordan føles det? er det helt anderledes end at amme? her tænker jeg primært på følelsen i brystvorten, da det er det område jeg slet slet ikke kan have bliver rørt.

Hejsa

Jeg vil gerne prøve at svare

Jeg malkede ud nogle gange fordi han skulle passes.. Og jeg brugte en manuel brystpumpe fra Avent... Jeg synes ikke man kunne mærke det på selve brystvorten, det var mere det uden om der blev "strammet" lidt til... Brystvorten blev som sådan slet ikke berørt under "udmalkningen"... Heller ikke når jeg har malket ud med hænderne, for det er det brune område udenkm brystvorten der blir "presset" på....

Hmm - det er da egentlig ret svært at beskrive - håber du kan bruge det til lidt ;-)

Anmeld

18. april 2010

Lullaby

nej er det rigtigt?! det vender sig helt i mig bare at læse det!!

Ja desværre. Sådan var det desværre for mig.. men om andre har en bedre erfaring ved jeg ikke  Men jeg har gjort det af nød..

Anmeld

18. april 2010

oo

Renée88 skriver:

Hejsa

Jeg vil gerne prøve at svare

Jeg malkede ud nogle gange fordi han skulle passes.. Og jeg brugte en manuel brystpumpe fra Avent... Jeg synes ikke man kunne mærke det på selve brystvorten, det var mere det uden om der blev "strammet" lidt til... Brystvorten blev som sådan slet ikke berørt under "udmalkningen"... Heller ikke når jeg har malket ud med hænderne, for det er det brune område udenkm brystvorten der blir "presset" på....

Hmm - det er da egentlig ret svært at beskrive - håber du kan bruge det til lidt ;-)

okay...så måske en manuel brystpumpe er vejen frem!

ja, det er lidt svært at forklare, jeg synes også jeg lyder helt paranoid, men altså...jeg kan virkelig ikke have berøring af brystvorten

Anmeld

18. april 2010

Soap

Jeg syns kort sagt det gør skide ondt og skulle ikke nyde noget af en manuel da jeg finder det langt mere smertefuldt da det blir trukket i langdrag i forhold til en elektronisk som jeg klart vil anbefale hvis det skal være 

Anmeld

18. april 2010

Halbschön

Tjuhl skriver:

ja, det er lidt svært at forklare, jeg synes også jeg lyder helt paranoid, men altså...jeg kan virkelig ikke have berøring af brystvorten

Har læst lidt rundt omkring til din fortid, så jeg synes ikke du lyder paranoid... Men ja, det kan nok være lidt ømt at malke ud, det synes jeg dog ikke, da min mælk løb meget nemt.. Jeg havde EKSTREMT meget mælk, og på knap 5min havde jeg malket over 100ml ud... Så det var nok derfor det ikke var så smertefuld for mig...

Anmeld

18. april 2010

Bayze

Tjuhl skriver:

Kære du

Det er altså slet ikke underligt at du har dine grunde til at fravælge amning. Det er der et ret betragteligt antal der gør (efter 1 måned er tallet 25%), og grundende kan være alle mulige. Jeg havde sådan et "forbesøg" af min sundhedsplejerske her forrige uge (som var skide god) som også var inde på det - fx er der mange piger der har været udsat for seksuelt misbrug eller lignende der kan have svært ved det (må hellere lige understrege at jeg ved intet om hvad dine bevæggrunde er overhovedet)

Så jeg vil bare sige til dig at jeg synes dte er rigtig godt at du har en god kontakt til dig selv og kan mærke at det ikke vil være godt for dig at amme, for så finder du  bare en anden måde der passer til dig og dit barn. Det ville være meget værre hvis du prøvede at presse et eller andet ideal om amning ned over hovedet på dig selv og det endte med at blive en dårlig oplevelse og forløb for jer begge.

Og så ville jeg netop bare sige at du slet ikke er alene om det og der vil være masser af hjælp og gode råd at hente, bla fra din sundhedsplejerske, når du når dertil

Og så også lige... nu fik jeg noget fin ammelitteratur af min sundhedsplejerske, men jeg har også selv købt et hæfte på apoteket, "Kort og godt om amning". her står også noget om udmalkning og der står også at éns sundjhedsplejerske elelr den sbarselsgang du er tilknyttet kan være behjælpelig med både skriftligt materiale og video der viser hvordan man gør. Så hvis du har behov for "i dit hoved" at tage lidt hul på projektet og få noget visuelt på det så du har noget at gøre dig forestillinger ud fra, så kunne det måske også være en vej at gå

Anmeld

18. april 2010

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

Hej Trine, jeg tror det er vigtigt at tragten passer... Så tror jeg ikke der er problemer heller med de elektriske... Medelas pumper kan man få seperate tragte i alle str. Jeg har samme problem som dig af lignende omstændigheder... Jeg har tænkt mig at bruge den der heder mdela sving... Min venninde siger den ikke berører brystvorten... Og at den efterligner rytmen et barn har så det går hurtigt...

Knus Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.