Tjuhl skriver:
gok gok...ja den må vist høre til herinde
jeg vil egentlig bare høre hvordan det føles at malke ud. jeg har det utroligt svært med ideen om at skulle amme (pga min fortid) når babyen kommer til verden og har faktisk for mange år siden besluttet at det ville jeg ikke, da jeg er sikker på det vil blive traumatisk for mig - og derved traumatisk for mit barn.
men nu sad jeg lige og læste Louise Larsen indlæg om hendes lille søn og at hun er begyndt at malke ud for at han kan få hendes modermælk i flaske, og så tænker jeg...hvordan føles det? er det helt anderledes end at amme? her tænker jeg primært på følelsen i brystvorten, da det er det område jeg slet slet ikke kan have bliver rørt.
hmm...blev det lidt underligt?! jeg håber der er nogen der vil svare alligevel 
Kære du
Det er altså slet ikke underligt at du har dine grunde til at fravælge amning. Det er der et ret betragteligt antal der gør (efter 1 måned er tallet 25%), og grundende kan være alle mulige. Jeg havde sådan et "forbesøg" af min sundhedsplejerske her forrige uge (som var skide god) som også var inde på det - fx er der mange piger der har været udsat for seksuelt misbrug eller lignende der kan have svært ved det (må hellere lige understrege at jeg ved intet om hvad dine bevæggrunde er overhovedet
)
Så jeg vil bare sige til dig at jeg synes dte er rigtig godt at du har en god kontakt til dig selv og kan mærke at det ikke vil være godt for dig at amme, for så finder du bare en anden måde der passer til dig og dit barn. Det ville være meget værre hvis du prøvede at presse et eller andet ideal om amning ned over hovedet på dig selv og det endte med at blive en dårlig oplevelse og forløb for jer begge.
Og så ville jeg netop bare sige at du slet ikke er alene om det og der vil være masser af hjælp og gode råd at hente, bla fra din sundhedsplejerske, når du når dertil
Og så også lige... nu fik jeg noget fin ammelitteratur af min sundhedsplejerske, men jeg har også selv købt et hæfte på apoteket, "Kort og godt om amning". her står også noget om udmalkning og der står også at éns sundjhedsplejerske elelr den sbarselsgang du er tilknyttet kan være behjælpelig med både skriftligt materiale og video der viser hvordan man gør. Så hvis du har behov for "i dit hoved" at tage lidt hul på projektet og få noget visuelt på det så du har noget at gøre dig forestillinger ud fra, så kunne det måske også være en vej at gå
Anmeld