Hvordan gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Glad for at kunne hjælpe og er sikker på at hvis du gør som du føler er rigtigt så skal det nok gå

Synes generelt der er kommet nogle super gode svar på dette indlæg!!!!

Er meget taknemmelig, for de er skrevet med hjertet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Det er lige præcist omverdenen mere end det er mig det handler om - nærmere betegnet rn bedste veninde som har en bestemt holdning omkrig opdragelse... og hende skal jeg besøge i morgen. Derfor tænker jeg meget på det ;-)

Det er vist mest mig der skal have styr på det. Jeg har jo netop lysten til at have hende tæt på mig....

Tak piger!!!

Så er det jo også bare verdens bedste beslutning at tage, at du startede denneher tråd, så du kunne tænke over, hvad der er RIGTIG for dig og dit barn og ikke for din veninde eller bøger eller noget

Tillykke.

Anmeld

14. april 2010

Lullaby

Jamen jeg kan IKKE sove sammen med mine børn. Jeg får intet søvn og derfor kommer de også ind i deres egen seng så snart de er et par mdr gammel. Og på deres eget værelse så jeg ikke vågner hver gang de grynter. Jeg ved ikke om det er det bedste men for at mor skal have det godt er det sådan det må være.. vi har altid rokket når de skal i barnevogn men de falder selv i søvn i deres seng.. men da de var små var det liften på vores skød og så ind når de snorkede bare i liften

Anmeld

14. april 2010

MorTilSnartFire <3

Anonym skriver:

Hmm..nu har vi ikke været hjemme så længe. Hun er jo ikke så gammel.

Hun spiser ca 30 min kl 5.30, så sover vi begge til ca. kl. 8.00, så skiftes hun og vi snakker lidt... så ligger hun og kigger på sin ven bien mens jeg bader og spiser til kl. ca 9.30. der bliver hun altid lidt utålmodig til sidst - og fair nok :-) Så spiser hun ved 9.30 - 10.00 alt efter hvornår vi kommer igang. Og det er derefter, at jeg kan have svært ved at få hende til at sove, men jeg skal nok bare få hende lagt til med det samme. Så vågner hun ved 12 tiden og så skiftes hun og spiser igen. Så lægger jeg hende til. Og lidt forskelligt - men oftest kan jeg få hende til at sove her. Men det er lidt forskelligt. Her har hun altid ca. 1 times vågentid - nogle gange mere, hvor hun er glad og aktiv...og ligger på dynen ved sofaen mens jeg ordner et eller andet. Og forskelligt om det er kl. 15.30 - 17 men i det tidsrum spiser hun igen og skiftes... og så er hun lidt vågen eller også sover hun 1-2 timer. Skiftes, ammes og så hygger hun som regelt ved os og falder i søvn enten hos os, eller liggende på tæppet... og sååå spiser hun for sidste gang inden hun sover kl. ca 22 - 23, hvoerefter det starter forfra kl. 5.30 ca.

Tror egentligt det er fint nok med vores lille cyklus...men jeg er bare lidt usikker på, hvor meget eller hvor lidt, jeg skal tage hende op. På den anden side kan hun jo også have dage, hvor hun er mere ked end andre...?? Hun er en dejlig lille nem pige ellers. Hendes mor vil bare gerne gøre det rigtige fra start :-)  

Jeg synes det lyder som en fin rytme din datter er kommet ind i Men jeg vil prøve - hvis jeg var dig, at lægge hende til/give flaske kl.8:30-9:00 i stedet for 9:30-10:00... Hvis hun bliver utålmodig betyder det som regel at hun er træt eller er sulten og IKKE vil vente Hvis hun bliver for træt, har hun også svært ved at falde i søvn og hidser sig måske så meget op, at hun ikke vil sove særlig længe, hvis hun falder i søvn... Så jeg synes du skal prøve at lægge hende til en halv-hel time tidligere om formiddagen, end du plejer...

Sabrina ..

Anmeld

14. april 2010

angelmom

Anonym skriver:

Hehe...jeg er selv en putte-gøj af natur, så ikke så mærkeligt, hvis hun også er.

Jeg ved, at jeg ikke selv fik den opmærksomhed som barn, som jeg gerne ville have. Jeg skreg hele tiden i 9 måneder (de første) og jeg tror bare ikke, at min mor forstod mig. Eller det er jeg faktisk ret overbevist om, at hun ikke gjorde. Det gør hun nemlig stadigt ikke, he he. Jeg tror, at det er derfor jeg er så usikker. Jeg er bange for, at min datter skal få det på samme måde med mig. Og det ønsker jeg ikke... jeg ønsker at forstå hende. Hun VIL nemlig også gerne ligge selv nogle gange...og kan være utroligt glad og aktiv på dynen i stuen. Og andre gange er hun helt ulykkelig ved at ligge selv. 

Har en bæresele allerede, men synes hun er for lille til den. Ved godt, hvad det er for en du snakker om ;-) Ps. nu har hun sovet 1 1/2 time i liften - det er da fint so far... senere i eftermiddag skal vi ud i det gode vejr ;-)

Tak for dine gode råd 

Din usikkerhed kender jeg alt for godt til, jeg har ingen mor ej heller jeg kunne støtte mig op ad eller bruge som rolle model, da hun havde mere travlt med at prøve at enten slå mig ihjel eller banke gul og blå og grøn eller fortælle hele verden hvor meget hun hadet mig..

Min far er ej heller særlig nogen god rolle model, da han har haft alt for travlt med at dyrke sit eget ego, frem for at tage sig af mig og min lillesøster..

Så jeg havde min egen sunde fornuft og min vilje styrke til ikke at være mine forældre, og min uelendig stor kærlighed til min søn..Og jo jeg har sgu osse haft mine indre dæmoner som har stået inde i mit hovedet og banket løs og råbet og skreget, men min vilje styrke har drunket dem! jeg har mine veninder at søge råd og vejledningen hos hvis jeg er i tvivl om noget, og det er yderst sjældent at jeg søger til dem, da jeg kun har haft brug for det nogle gange.. Men til gengæld har jeg fået masser af ros og bare ros!!

selvom at man har haft en fucked up barndom så kan ens egen vilje styrke bryde sine forældres mønster!!

Anmeld

16. april 2010

Anonym trådstarter

angelmom skriver:

Din usikkerhed kender jeg alt for godt til, jeg har ingen mor ej heller jeg kunne støtte mig op ad eller bruge som rolle model, da hun havde mere travlt med at prøve at enten slå mig ihjel eller banke gul og blå og grøn eller fortælle hele verden hvor meget hun hadet mig..

Min far er ej heller særlig nogen god rolle model, da han har haft alt for travlt med at dyrke sit eget ego, frem for at tage sig af mig og min lillesøster..

Så jeg havde min egen sunde fornuft og min vilje styrke til ikke at være mine forældre, og min uelendig stor kærlighed til min søn..Og jo jeg har sgu osse haft mine indre dæmoner som har stået inde i mit hovedet og banket løs og råbet og skreget, men min vilje styrke har drunket dem! jeg har mine veninder at søge råd og vejledningen hos hvis jeg er i tvivl om noget, og det er yderst sjældent at jeg søger til dem, da jeg kun har haft brug for det nogle gange.. Men til gengæld har jeg fået masser af ros og bare ros!!

selvom at man har haft en fucked up barndom så kan ens egen vilje styrke bryde sine forældres mønster!!

Jeg har ikke lige haft en fucked up barndom - jeg kommer fra en kernefamilie, men jeg har haft en mor, der var meget usikker på det hele og nok har fået at vide at der der med følelser og knytte sig til babyen, det gør man ikke. Vi er desuden bare meget forskellige som personer - værre er det ikke. Hun forstår mig ikke og omvendt, men derfor elsker vi hinanden alligevel.

Sisen jeg skrev inlægget har jeg haft en lang snak med både min mor og min veninde. Jeg synes det har hjulpet og jeg synes jeg har fundet mig selv...... takket være skuppet fra jer

Anmeld

16. april 2010

Anonym trådstarter

Sabrina17 skriver:

Jeg synes det lyder som en fin rytme din datter er kommet ind i Men jeg vil prøve - hvis jeg var dig, at lægge hende til/give flaske kl.8:30-9:00 i stedet for 9:30-10:00... Hvis hun bliver utålmodig betyder det som regel at hun er træt eller er sulten og IKKE vil vente Hvis hun bliver for træt, har hun også svært ved at falde i søvn og hidser sig måske så meget op, at hun ikke vil sove særlig længe, hvis hun falder i søvn... Så jeg synes du skal prøve at lægge hende til en halv-hel time tidligere om formiddagen, end du plejer...

Sabrina ..

Hej igen... siden sidst er der sket meget. Jeg har taget en lang snak med min mor og bedste veninde.... det synes jeg har hjulpet . Jeg synes pludseligt at have fundet mig selv i det her og i rollen som mor!! I har uden tvivl givet mig et skub i den rigtige retning, så jeg nu følger min intuision i stedet for at være bange for hvad andre synes. Det føles godt!!!!! TAK for støtten

Anmeld

16. april 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Så er det jo også bare verdens bedste beslutning at tage, at du startede denneher tråd, så du kunne tænke over, hvad der er RIGTIG for dig og dit barn og ikke for din veninde eller bøger eller noget

Tillykke.

Hej igen... siden sidst er der sket meget. Jeg har taget en lang snak med min mor og bedste veninde.... det synes jeg har hjulpet . Jeg synes pludseligt at have fundet mig selv i det her og i rollen som mor!! I har uden tvivl givet mig et skub i den rigtige retning, så jeg nu følger min intuision i stedet for at være bange for hvad andre synes. Det føles godt!!!!! TAK for støtten

Anmeld

16. april 2010

lion

Hvor lyder det dejligt at du har fået mere selvtillid og har fået snakket med din mor og veninde.

Jeg ved fra mig selv at jeg gjorde hvad jeg ville og ikk hvad andre synes jeg skulle.

Jeg har den hoildning at et barn ikk skal græde sig i søvn.

Cassandra på 20 mdr sov sammen med far og mor i ca 3-4 mdr og det ville jeg gerne ha. Alle omkring mig sagde at det var en dårlig ide da hun så ikk ville kunne sove selv. Første gang jeg lagde hende i sin tremmeseng for at sove alene, lagde hun sig på siden og sov uden problemer og sov hele natten. Hvis hun har behøv for os kommer hun ind til os og lægger sig.

Julius på 7 uger ligger ved siden af mig i sin lift eller hos mig hvis han vil det.

Anmeld

16. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Velbekomme da Super godt at det hjalp dig til at finde roen i dig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.