Hvordan gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Jeg er af den overbevisning, at babyer IKKE skal sove alene. Så vi tacklede det ikke. Hun fik lov til at være kontaktbarn...

ok.... hvad gjorde du så, da hun blev større...? Det du gør var det alle sygeplejerskene anbefalede... men som du kan høre er jeg i tvivl om hvad jeg selv synes er rigtigt....

Tak fordi du skrev 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Anonym trådstarter

Michala skriver:

puhaa...ja, jeg synes også at det er svært at vide helt hvad man skal gøre nogle gange. Her er det mere omgivelserne der måske synes vi sidder for meget med hende og det er vores egen skyld at hun ikke vil sove for sig selv. Men vores pige har et stort behov for nærkontakt. Hun har højst sovet 30 min i sin egen seng og op til 3 timer på sofaen eller i barnevognen. men det er sjældent hun falder i søvn hvis det ikke er i vores arme (og vågner så når man ligger hende fra sig, selvom hun er svøbt i dyne) eller mens vi ligger ved siden af hende. Hun er næsten 8 uger og sover i vores (alt for lille) seng, fordi det er sådan hun kan falde i søvn. Har prøvet at ligge hende i egen seng, men opgav efter en time og så faldt hun straks i søvn i vores. Om dagen synes jeg også jeg sidder aaaalt for længe med hende. Men har lært at det er okay, at hun får lov til at ligge og græde, hvis jeg lige skal noget. 

Så ja, jeg har vist ingen løsning på det, men bare lige et indlæg om at jeg sidder alt for meget i sofaen med min datter og savner at have mere plads i sengen.

Vores sover hele natten uden problemer i sin lift i vuggen. Det er mere om dagen jeg er i tvivl... det er sgu svært....

Tak fordi du skrev 

Anmeld

14. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

ok.... hvad gjorde du så, da hun blev større...? Det du gør var det alle sygeplejerskene anbefalede... men som du kan høre er jeg i tvivl om hvad jeg selv synes er rigtigt....

Tak fordi du skrev 

Altså i perioder har hun sovet hos sig selv, men det var HENDES valg: Skal du sove i mors og fars keeeeeedelige seng eller i Iduns dejlige hyggelige seng

Men pt. er hendes værelse underdrejet, pga ombygning, så nu sover hun i vores seng. I øvrigt, syntes jeg det er mega hyggeligt og det gør hun også.

- og far

Og det går IKKE udover mors og fars samliv...

I det nye soveværelse, så bygger vi en seng, der er 3-senge bred. Så kan begge børn være der og mor og far.

Desuden at mor og Idun jo alene 4 nætter om ugen, sååee...

Jeg har skrevet et indlæg om samsovning, som ligger i kategorien 'Barnets søvn'.

Jeg er HELT sikker på at jeg ikke om nogen år,  har 2 teenagers sovende. De fleste unge mennesker, får brug for at være sig selv også vælger de det selv

Hos os er tryghed og nærhed vigtigst. - og IKKE tvang, til fx. at sove alene og falde i søvn alene.

Anmeld

14. april 2010

MorTilSnartFire <3

Anonym skriver:

Min baby sover også fint selv om natten - hele natten. Og jeg lægger hun også fra mig om dagen. Nogle gange nyder hun at ligge selv og andre gange ikke. Det sværeste er at få hende til at sove selv om formiddagen. Hun kan ikke lægges ud - pga der vi bor, men hun lægges i liften og brokker sig altid, når jeg lægger hende der. Derfor skrev jeg tråden. Hun skriger meget.... og jeg går ind hver 4 min og taler til hende og går igemn. Det har jeg gjort fra start. Hvad mon jeg gør forkert. hun er 3 1/2 uge nu. 

Har du ellers nogen råd?

Ja Læg hende i barnevognen og gå en tur på 20-30 min. så hun er faldet helt i søvn! Tag liften med hende med ind på hendes værelse og åben vinduet

De elsker at sove udenfor - men hvis det ikke er mulgt, så åben vinduet - evt. sæt hende sæt på vinduet, så det minder om at sove udenfor Bare husk at pakke hende godt ind i tøj

Det er en mulighed!

Anmeld

14. april 2010

Anonym trådstarter

Sabrina17 skriver:

Ja Læg hende i barnevognen og gå en tur på 20-30 min. så hun er faldet helt i søvn! Tag liften med hende med ind på hendes værelse og åben vinduet

De elsker at sove udenfor - men hvis det ikke er mulgt, så åben vinduet - evt. sæt hende sæt på vinduet, så det minder om at sove udenfor Bare husk at pakke hende godt ind i tøj

Det er en mulighed!

yes det gør vi allerede, men hun sover sjældent mere end 1 time på denne måde. 

Anmeld

14. april 2010

MorTilSnartFire <3

Anonym skriver:

yes det gør vi allerede, men hun sover sjældent mere end 1 time på denne måde. 

Hvordan ser jeres dag ud? Altså hvornår står hun op, mad, puttes mm.? Eller er det forskelligt fra dag til dag?

Det kan være hun bare ikke har brug for at sove længere lige på det tidspunkt.. Selvom hun er så lille og burde! Du skal lægge hende lige efter hun har spist - så er hun godt mæt og kan falde hurtigere i søvn...

Anmeld

14. april 2010

Michael healer

Zafir skriver:

Altså i perioder har hun sovet hos sig selv, men det var HENDES valg: Skal du sove i mors og fars keeeeeedelige seng eller i Iduns dejlige hyggelige seng

Men pt. er hendes værelse underdrejet, pga ombygning, så nu sover hun i vores seng. I øvrigt, syntes jeg det er mega hyggeligt og det gør hun også.

- og far

I det nye soveværelse, så bygger vi en seng, der er 3-senge bred. Så kan begge børn være der og mor og far.

Jeg har skrevet et indlæg om samsovning, som ligger i kategorien 'Barnets søvn'.

Jeg er HELT sikker på at jeg ikke om nogen år,  har 2 teenagers sovende. De fleste unge mennesker, får brug for at være sig selv også vælger de det selv

Hos os er tryghed og nærhed vigtigst. - og IKKE tvang, til fx. at sove alene og falde i søvn alene.

Helt enig, godt skrevet

Anmeld

14. april 2010

DKA

Hej

Har ikke læst alle svar - vil bare sige at vores datter aldrig har sovet selv - Hun er hos mor og far for der er hun mest tryg..

Knus

Anmeld

14. april 2010

Anonym trådstarter

millesofie skriver:

ved ikke men det lyder som den tur vi havde med den store herhjemme

han var godt og vel 2½ før vi ikke rokkede ham i søvn mere

han sov aldrig!! han powernappede.. jov i vuggeren kunne han godt sove til middag men der hjemme nej tak, kun hvis vi vuggede og så snart man lage ham, så vågnede han igen udsovet eller ej..

til sidst havde vi begge fået nok, det kunne sgu ikke være sandt at vores barn var SÅ unormal at vi skulle sidde så længe og vugge så stor en dreng plus vi skulle jo være stille hele tiden..

så vi gik på bibliotekket og lånte et hav af bøger for at se hvilke metoder vi syntes bedst om

før da havde vi prøvet rigtig mange andre ting på egen hånd som bare ikke ville virke..

jeg kan ikke huske hvilke metoder vi endte med men den ene bog var denne : sov i gennem uden gråd.

som du kan se i mit andet indlæg her på siden er der nu kommet en ny til i vores familie og det er ikke nemmere 2 gang skal jeg lige have lov at sige

Men jeg vil anbefale at i tager fat i den nu, det ville jeg ønske at vi havde gjort

held og lykke

Hejsa. Det svinger meget om hun vil sove eller ej... og også hvor længe hun sover, men vi har heller ikke været hjemme så længe. Det er og ikke så slemt som du skriver. Vi vugger hende ikke i søvn - men det er fordi jeg er bange for, at hun bliver afhængig af det. Jeg forsøger at give hende en god kombination mellem nærhed og at hun selv skal.

Lige nu er hun lagt ind i liften uden problemer - mæt og træt. Andre gange skal jeg ind hver 4 minut ca. 6 gange eller mere før hun sover - hvor der dog er pauser...hvor hun ca. vågner hver 10 min og så starter vi forfra. Til sidst napper hun 1 time ca, og så vil hun op. Men så er det også nærmest tid til at spise igen. Andre gange kan hun sove 4-5 timer i streg om eftermiddagen....men helst hvis hun kan stå udenfor. Det kan hun desværre sjældent. Jeg kører hende faktisk ikke i søvn i barnevognen - Når hun er faldet i søvn i liften, så tager jeg tøjet på en søvnig datter og så kører vi. Så sover hun også længe...

Jeg er bare lidt usikker på - hvordan man gør det bedst for hende og os, men det er der jo ikke nogen opskrift på..

Tak fordi du skrev. Jeg vil prøve den bog - den har jeg hørt om før.

Knus

Anmeld

14. april 2010

BinaMor

Zafir skriver:

- og far

igen 100 % enig.

man kan ikke  "lære" en baby at sove selv. man kan "tvinge" den til det (med farer for at lyde hård, men det er ikke ment sådan)

jeg lod ikke min nyfødte græde. hun sov i vuggen ved siden af sengen eller i vores seng. om dagen hvis hun græd tog jeg hende op og gik evt med hende i slynge.

idag har jeg et barn jeg blir meget rost for. mange fortæller hvor afbalanceret min datter er og det tyder på hun har fået meget tryghed hele sit liv.

jo man skal have tid til sig selv men så lad far, farmor el. lign tage over en time eller 2.

det er ofte kravene fra omverden der stresser en (folk der sir man skal lære dem at sove selv ellers lærer de det ikke, det er sundt at babyer græder, baby skal ikke styrer/bestemmer over en eller det andet braller fis folk kan finde på at "overfalde" en nybagt mor med. arh jeg blir så hidsig for det er SÅ USANDT det hele.

tag en ting af gangen. der findes ikke en manual på hvordan man opdrager eller passer på sin baby. stol på dit hjerte og lyt til din baby. lad vær med at lade andres forventninger styre dine afgørelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.