Zafir skriver:
Altså i perioder har hun sovet hos sig selv, men det var HENDES valg: Skal du sove i mors og fars keeeeeedelige seng eller i Iduns dejlige hyggelige seng 
Men pt. er hendes værelse underdrejet, pga ombygning, så nu sover hun i vores seng. I øvrigt, syntes jeg det er mega hyggeligt og det gør hun også.
- og far 
Og det går IKKE udover mors og fars samliv...
I det nye soveværelse, så bygger vi en seng, der er 3-senge bred. Så kan begge børn være der og mor og far.
Desuden at mor og Idun jo alene 4 nætter om ugen, sååee...
Jeg har skrevet et indlæg om samsovning, som ligger i kategorien 'Barnets søvn'.
Jeg er HELT sikker på at jeg ikke om nogen år, har 2 teenagers sovende. De fleste unge mennesker, får brug for at være sig selv også vælger de det selv 
Hos os er tryghed og nærhed vigtigst. - og IKKE tvang, til fx. at sove alene og falde i søvn alene.
igen 100 % enig.
man kan ikke "lære" en baby at sove selv. man kan "tvinge" den til det (med farer for at lyde hård, men det er ikke ment sådan
)
jeg lod ikke min nyfødte græde. hun sov i vuggen ved siden af sengen eller i vores seng. om dagen hvis hun græd tog jeg hende op og gik evt med hende i slynge.
idag har jeg et barn jeg blir meget rost for. mange fortæller hvor afbalanceret min datter er og det tyder på hun har fået meget tryghed hele sit liv.
jo man skal have tid til sig selv men så lad far, farmor el. lign tage over en time eller 2.
det er ofte kravene fra omverden der stresser en (folk der sir man skal lære dem at sove selv ellers lærer de det ikke, det er sundt at babyer græder, baby skal ikke styrer/bestemmer over en eller det andet braller fis folk kan finde på at "overfalde" en nybagt mor med. arh jeg blir så hidsig for det er SÅ USANDT det hele.
tag en ting af gangen. der findes ikke en manual på hvordan man opdrager eller passer på sin baby. stol på dit hjerte og lyt til din baby. lad vær med at lade andres forventninger styre dine afgørelser.