At ryge max 5 cigaretter om dagen!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2010

gemt~i~hjertet

Anonym skriver:

Jeg står med det problem, at jeg nu har forsøgt siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, at stoppe med at ryge..
Jeg har indtil for en uge siden røget ca 10-15 smøger om dagen, men nu kan det være nok!!! Jeg har seriøst prøvet, men jeg kan ikke. Jeg har i en uge nu røget max 5 om dagen, og nogen gange tre. Hvilket jeg egentlig synes er flot i sig selv..

Jeg har simpelthen ikke tid og overskud i min hverdag til at læse den der bog der efterhånden har været oppe mange gang herinde.

Og min stressede hverdag og andre problemer, er også en af grundende til, at jeg bare ikke ved hvordan jeg skal få de sidste 5 med også..

Nogen der har et eller andet jeg kan gøre, udover at læse en bog, for at få de sidste 5 med også? -Eller skal jeg ryge de der 5 om dagen max, for at jeg heller ikke bliver stresset?

Knus, ano, der er i 35. uge ca!

easyway.dk...
-Held og lykke..
og tillykke med du snart skal være mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

tascia

~Sarah~ skriver:

Bliver lige nødt til at kommentere!

Jeg vil nu også mene at der er STOR STOR forskel på at ryge som mand (der skader du kun dig selv) og så at ryge som gravid (der skader du et barn som ikke har noget valg) Dette barn er nødt til at indånde giftstoffer, og kan ikke selv sige fra!

Vil man også stå og pulse sit barn op i hovedet når barnet bliver født?!

5 eller 30 cigaretter - It doesn't matter - du skader dit barn ligegyldigt hvad! Og ja, det er måske et "hak i tuden" på trådstarter - sorry!

der er altså forskel på 5- 15 smøger, for hver gang man ryger tager man ilt fra barnet, og jeg vil mene at 5 gange er bedre end 15, korrekt mig hvis jeg tager fejl...

kan ikke forstå du skal dunke hende i hovedet, er du selv så perfekt?
Sørgede du for at overholde alle sundhedsstyrelsens anbefalinger da du var gravid? får dit barn kun udelukkende økologisk (er du klar over hvor meget lort der er i konventionelt producerede produkter?)

Sjovt nok der er man meget mere large, for her går det ud også ud over ens pengepung, og så er det ligemeget at det er homonforstyrrende stoffer der kan påvirke pubertet og kønsudvikling hos børn!!!

Ingen er perfekte

//Tascia

Anmeld

9. april 2010

FruPudderkvast

Bayze skriver:

Det er din personlige holdning at det er lige meget om man ryger 5 eller 15 cigaretter om dagen!! Men det er altså ikke i tråd med hvad man ved om graviditet og rygning i dag - altså hvad videnskaben har bevist! Og der har MariaJ ret - det er slet ikke lige meget hvor mange cigaretter man ryger om dagen. De officielle anbefalinger går som alle ved på nul røg, alternativt at forbruget skæres ned.

Derfor mener jeg også at trådstarter er godt på vej og helt klart fortjener et skulderklap som motivation til at tage det næste skridt i stedet for at få smidt galde i hovedet.

Og så synes jeg det er meget uheldigt at du farer frem med et postulat om at 15 kan være lige så godt som 5 når du ikke har styr på fakta!!

Så vidt jeg ved, skriver jeg at du ligegyldigt hvor mange cigaretter du ryger, skader du dit barn! Og det tror jeg ikke kan diskuteres! Så jo, jeg har mine fakta i orden..

Jeg mener bare ikke at det fortjener et skulderklap! Et skulder klap for at skade sit barn LIDT?! Hmm, hænger bare ikke sammen i min verden.. Jeg synes at det er egoistisk og jeg synes at det er at sætte sit eget behov før sit barns!

Og det har jeg vel egentlig lov til at synes?  

Til trådstarter: Uanset hvad du gør, eller ikke gør.. Så held og lykke til dig! Og mest af alt - held og lykke dit barn!

Men jeg melder mig ud af denne debat, da jeg er ved at brække mig over at vi helst skal klappe hinanden på skulderen ligegyldigt hvad det omhandler.. Og får man kritik, så går man fuldstændig i forsvarsposition (eller andre gør det for en).. Og det er bare slet ikke min stil..

Anmeld

9. april 2010

Bayze

~Sarah~ skriver:

Så vidt jeg ved, skriver jeg at du ligegyldigt hvor mange cigaretter du ryger, skader du dit barn! Og det tror jeg ikke kan diskuteres! Så jo, jeg har mine fakta i orden..

Jeg mener bare ikke at det fortjener et skulderklap! Et skulder klap for at skade sit barn LIDT?! Hmm, hænger bare ikke sammen i min verden.. Jeg synes at det er egoistisk og jeg synes at det er at sætte sit eget behov før sit barns!

Og det har jeg vel egentlig lov til at synes?  

Til trådstarter: Uanset hvad du gør, eller ikke gør.. Så held og lykke til dig! Og mest af alt - held og lykke dit barn!

Men jeg melder mig ud af denne debat, da jeg er ved at brække mig over at vi helst skal klappe hinanden på skulderen ligegyldigt hvad det omhandler.. Og får man kritik, så går man fuldstændig i forsvarsposition (eller andre gør det for en).. Og det er bare slet ikke min stil..

"5 eller 30 cigaretter - It doesn't matter - du skader dit barn ligegyldigt hvad!"

Ovenstående er citat fra et af dine indlæg, og det er altså ikke ligegyldigt om man ryger 5 eller 30 cigaretter i forhold til den skade der pådrages barnet....

Anmeld

9. april 2010

Kala

~Sarah~ skriver:

Bare tænk på at de 7 minutters "nydelse" du får hver gang du ryger en cigaret, kan skade dit barn resten af livet!!

Det BURDE være mere end grund nok til at stoppe?!

Og nej, jeg mener bestemt ikke at du skal ryge de 5 cigaretter, for at undgå at blive stresset.. Jeg tror simpelthen at det er en dårlig undskyldning at man bliver stresset af ikke at ryge..

Man kan hvad man vil!

Beklager, hvis det lyder hårdt..

Du er da vist IKKE-RYGER og aner derfor ikke hvor svært det er at holde op med at ryge!!!!

Jeg siger ikke at det er okay at ryge mens man er gravid. Men min læge sagde til mig at det rent faktisk kunne skade baby mere hvis jeg blev vildt stresset, ked af det og sur i min graviditet end hvis jeg røg 3 cigaretter om dagen!!!!

Anmeld

9. april 2010

mullesmith2

Jeg syntes godt nok at i allesammen har ret   Næsten da. hehe

Syntes trådstarter skal have et skulderklap fordi hun gerne VIL PRØVE at stoppe med at ryge. Jeg har da selv et par veinder der ryger og har røget gennem deres graviditet, uden ønske om at stoppe med det og det kan jeg slet ik forstå. Så hold den gode stil bare skær så langt ned så muligt  gør op med dig selv hvor mange du må ryge om dagen og hold det og så skær langsomt ned, så skal det nok gå.

Anmeld

9. april 2010

FruPudderkvast

Kala skriver:

Du er da vist IKKE-RYGER og aner derfor ikke hvor svært det er at holde op med at ryge!!!!

Jeg siger ikke at det er okay at ryge mens man er gravid. Men min læge sagde til mig at det rent faktisk kunne skade baby mere hvis jeg blev vildt stresset, ked af det og sur i min graviditet end hvis jeg røg 3 cigaretter om dagen!!!!

Havde egentlig meldt mig ud af denne debat..

Men tro det eller ej - jeg er IKKE ikke-ryger.. Jeg røg mellem 15 - 20 cigaretter inden jeg blev gravid.. Men da jeg så testen med de 2 famøse streger, krøllede jeg min pakke sammen og røg OVERHOVEDET ikke under min graviditet!!

Så jo, jeg ved udemærket hvor svært det kan være!! Men jeg mener bare at man kan hvad man vil.. Har man VIRKELIG et brændende ønske for at stoppe med at ryge, så gør man det også!! Ligegyldigt hvad det måtte kræve af en..

Og så synes jeg bare at det er lidt komisk at ALLE rygere får stress af ikke at ryge?!?! Hmm.. Jeg fik ikke stress! Jeg TROR bare at det er noget man engang har hørt, og man VED at stress påvirker barnet, så derfor bilder man folk ind at man får stress af ikke at ryge! Ergo - man behøver ikke selv gøre noget særligt for at stoppe, for åh nej, så får jeg stress..

Min kærlighed til mit ufødte barn var bare større end min trang til en smøg!!

Anmeld

9. april 2010

FruPudderkvast

Bayze skriver:

"5 eller 30 cigaretter - It doesn't matter - du skader dit barn ligegyldigt hvad!"

Ovenstående er citat fra et af dine indlæg, og det er altså ikke ligegyldigt om man ryger 5 eller 30 cigaretter i forhold til den skade der pådrages barnet....

Ja, du skader dit barn uanset hvad!! Det er fakta, der absolut ikke kan ændres på.. Jeg nævner ikke noget om hvor stor eller lille skade du påfører dit barn - blot at du skader dit barn ligegyldigt hvad!!

Anmeld

9. april 2010

Bayze

~Sarah~ skriver:

Ja, du skader dit barn uanset hvad!! Det er fakta, der absolut ikke kan ændres på.. Jeg nævner ikke noget om hvor stor eller lille skade du påfører dit barn - blot at du skader dit barn ligegyldigt hvad!!

Ingen har erklæret sig uenig med dig i at det selvfølgelig er bedst slet ikke at ryge! Det som du har udtalt og som vi er flere der har reageret på er når du skriver at antallet af cigaretter der ryges "doesn´t matter", for det gør det. 5 er SÅ KLART bedre end 30... 

Anmeld

9. april 2010

Muffinmus

Kan kun sige du vil fortyde det 100000 gange når du ser dit lille vidunder og ved at du måske har givet barnet astama resten af livet, allergi eksmen med kløe, bronkitis og alle mulige andre ting.

Nå du ser det lille pus så vil du hade dig selv i al evighed for at have gjort det til en mulighed at dit barn kan få kroniske sygdomem resten af sig liv, fordi en smøg i ny og næ var vigtigere end dit barns helbdred. Og hver gang dit barn får konstateret noget, kan du så sidde og spørge dig selv om det er DIN skyld.

Og tro mig, jeg ved det, for jeg røg 1/1-1 om UGEN,kunne bare ikke droppe den. Men da jeg så så mit første barn, så røg min verden i grus fordi jeg muligvis havde skadet det bare fordi jeg ikke kunne tage mig sammen til at droppe det lort.

Har været røgfri i flere år nu og har 2 børn og nu er min samvittighed god, for mine børn lugter ikke af røg og ders tøj er rent og fint og dufter rent og fint. Mit hjem er røgfrit og jeg synes det er det bedste jeg overhovedet kunne gøre for mine unger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.