At ryge max 5 cigaretter om dagen!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.661 visninger
61 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Anonym trådstarter

Jeg står med det problem, at jeg nu har forsøgt siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, at stoppe med at ryge..
Jeg har indtil for en uge siden røget ca 10-15 smøger om dagen, men nu kan det være nok!!! Jeg har seriøst prøvet, men jeg kan ikke. Jeg har i en uge nu røget max 5 om dagen, og nogen gange tre. Hvilket jeg egentlig synes er flot i sig selv..

Jeg har simpelthen ikke tid og overskud i min hverdag til at læse den der bog der efterhånden har været oppe mange gang herinde.

Og min stressede hverdag og andre problemer, er også en af grundende til, at jeg bare ikke ved hvordan jeg skal få de sidste 5 med også..

Nogen der har et eller andet jeg kan gøre, udover at læse en bog, for at få de sidste 5 med også? -Eller skal jeg ryge de der 5 om dagen max, for at jeg heller ikke bliver stresset?

Knus, ano, der er i 35. uge ca!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

line melias mor

tillykke med du snart skal være mor. jeg ved hvor svært det er at stoppe med ar ryge. i min graviditet prøvede jeg flere gange men jeg blev bare endnu mere stresset og sur og kunne slet ikke overskue noget. jeg syntes du skal gøre det du har mest lyst til. hvad folk mener omkring dig skal du slet ikke tænke på. jeg røg lige indtil jeg skulle føde og jeg har fået en vidunderlig prinsesse uden problemer. sad tilgengæld sammen med en anti ryger da jeg havde født og hendes barn græd i flere timer og var for lille så det har ikke nødvendigvis noget med det at gøre. nyd din graviditet på din måde og håber du får en rigtig god fødsel

Anmeld

8. april 2010

Mira0911

Da jeg fandt ud af jeg var gravid, stoppede jeg med at ryge, da opkasten startede...

Hvad med noget akupunktur?

Anmeld

8. april 2010

FruPudderkvast

Bare tænk på at de 7 minutters "nydelse" du får hver gang du ryger en cigaret, kan skade dit barn resten af livet!!

Det BURDE være mere end grund nok til at stoppe?!

Og nej, jeg mener bestemt ikke at du skal ryge de 5 cigaretter, for at undgå at blive stresset.. Jeg tror simpelthen at det er en dårlig undskyldning at man bliver stresset af ikke at ryge..

Man kan hvad man vil!

Beklager, hvis det lyder hårdt..

Anmeld

8. april 2010

line melias mor

akupunktur ville være en god ide´ eller hypnose kender flere der har prøvet det  og holdt det ved lige

Anmeld

8. april 2010

Low

For mig virkede det ved ikke at stille for store krav til mig selv. Jeg sagde til mig selv at jeg ikke måtte ryge flere smøger.. altså hvis jeg røg 7 smøger den ene dag måtte jeg ikke ryge 8 smøger den anden dag. Og nogle gange så kom jeg ned på 4 smøger om dagen og så måtte jeg ikke ryge mere end det.. til sidst så stoppede jeg helt. Det virkede for mig men det gør det sikkert ikke for alle..

Anmeld

8. april 2010

FruPudderkvast

line melias mor skriver:

tillykke med du snart skal være mor. jeg ved hvor svært det er at stoppe med ar ryge. i min graviditet prøvede jeg flere gange men jeg blev bare endnu mere stresset og sur og kunne slet ikke overskue noget. jeg syntes du skal gøre det du har mest lyst til. hvad folk mener omkring dig skal du slet ikke tænke på. jeg røg lige indtil jeg skulle føde og jeg har fået en vidunderlig prinsesse uden problemer. sad tilgengæld sammen med en anti ryger da jeg havde født og hendes barn græd i flere timer og var for lille så det har ikke nødvendigvis noget med det at gøre. nyd din graviditet på din måde og håber du får en rigtig god fødsel

Det kan jo godt være at din datter ikke fejler noget man kan se NU!! Men er ked af at sige at det - det kan komme senere i hendes liv!

Jeg ville bare ikke lege med mit barns liv og helbred på den måde!

Anmeld

8. april 2010

SpunkenJo

Hmmm. Den er jo svær.

For i min verden, så enten ryger man, eller også gør man ikke!

Jeg røg selv inden, og stoppede da jeg tissede på pinden med de to streger... - Men er da også gået igang igen, nu efter amning og det hele.

Men men men, om du ryger 5 eller 15 tror jeg ikke gør den store forskel. Så enten skal du ryge de 15 du seklv mener der skal til for at du slapper af, eller osse skal du lave helt være.

For hvis du både stresser over det at ryge, OG om hvor mange... så er du jo lige vidt!

Så enten ryge, eller lade være vil jeg mene! Og så vær glad for den besluning du nu tager, så du ikke stresser dig selv unødigt.

Men den sidste mkåned du nu har tilbage, der ku du måske nok lige lægge dem på hylden.

TIP: Hold dig fra situationer hvor du "plejer at ryge"...... Og lav noget andet. Det var en stor hjælp for mig.

God fornøjelse med fødslen. Det er en stoor oplevelse. Og selvom det gør ondt, kan man godt nyde den alligevel

Kram Jo

Anmeld

8. april 2010

Delilah

Jeg har svært ved at forstå hvordan ens vilje ikke er nok til at stoppe.. jeg stoppede dagen jeg fandt ud af jeg var gravid. Tror virkelig bare man skal sige til sig selv at det bare ikke er i orden at tage en smøg lige meget hvor meget man har lyst til at sælge sin sjæl for den.

Anmeld

8. april 2010

line melias mor

jeg ved det sagtens kan komme senere i livet men det kan så meget andet også . ville helt klart også have stoppet men jeg var bare ikke så stærk som nogle andre er. men det er jo folks eget valg og hvad man kan leve med. syntes bare ikke man skal dømme andre for deres valg. kender mange hvis forældre røg og dem er der skam intet galt med i dag. mener bare stadig man skal gøre det man har det bedst med og kan leve med i længden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.