At ryge max 5 cigaretter om dagen!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

morNov2010

Anonym skriver:

Jeg vælger lige, at jeg ikke svarer på jeres individielle diskussion, for jeg mener ikke selv, at jeg har lagt op til en diskussion om hvorvidt jeg er en dårlig eller god kommende mor.. Og mener også, at jeg med dette indlæg har fået konstateret godt og grundigt, at jeg gerne vil stoppe helt, og blot søger nogen der kan fortælle mig hvad de har gjort.. !!!!

Til jer der er kommet med brugbart, tusind tak, jeg vil straks begynde og søge på nettet efter en eller anden form for "behandling/hjælp" via nettet, og få meldt mig til noget her i min kreds.

morNov2010; det gør mig super ondt, at din søn har det som han nu har... Det er da helt sikkert noget jeg vil tænke på fremover, når jeg tænder en cigaret! Jeg har ikke hørt om nogen der har røget og hvor barnet er blevet sygt.. Jeg har kun hørt at det kan ske, men ikke nogen personlige historier, hvilket jeg måske egentlig lidt har brug for.  
Tak for din historie, den er helt sikkert i mine tanker..

Det var så lidt, og bestemt ikke ment som skræmmekampagne.

Nok mere, lige præcis, fordi jeg ville ønske jeg havde hørt sådan en historie da jeg var gravid med mit "smertensbarn" (for det er faktisk sådan jeg føler det... aldrig har jeg elsket et andet menneske så meget, og aldrig har det gjort så ondt).

Og jeg er slet ikke i tvivl om, at du gerne vil stoppe med at ryge... ellers søger man jo ikke hjælp.

Igen rigtig meget held og lykke med projektet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

mullesmith2

Jeg er selv holdt op med at ryge da jeg fandt ud af jeg var gravid, men jeg har da lyst hverdag, jeg gør det bare ikke. Så laver jeg noget andet eller skyder tanken væk. Men jeg har da en hel pakke som jeg har i nødsituationer og den pakke skal holde resten af graviditeten og jeg er kun 5+3 idag. Jeg vil selv sige at jeg også efter fødslen vil ryge så minimalt at det ikke vil gøre nogen skade  Men elsker da en enkelt smøg om aftenen med en kop kaffe på terrassen hehe men det mener jeg bestemt ik selv kan være så slemt, jeg nyder det nok engang hver 14.dag på terassen og det har jeg også tænkt mig at gøre så længe jeg kan holde det som nydelse og ikke som en dum last. Men før jeg blev gravid der røg jeg nok 5 om dagen så det er da skåret meget ned til 1 hver 14. dag.

Anmeld

8. april 2010

Anonym trådstarter

mullesmith2 skriver:

Jeg er selv holdt op med at ryge da jeg fandt ud af jeg var gravid, men jeg har da lyst hverdag, jeg gør det bare ikke. Så laver jeg noget andet eller skyder tanken væk. Men jeg har da en hel pakke som jeg har i nødsituationer og den pakke skal holde resten af graviditeten og jeg er kun 5+3 idag. Jeg vil selv sige at jeg også efter fødslen vil ryge så minimalt at det ikke vil gøre nogen skade  Men elsker da en enkelt smøg om aftenen med en kop kaffe på terrassen hehe men det mener jeg bestemt ik selv kan være så slemt, jeg nyder det nok engang hver 14.dag på terassen og det har jeg også tænkt mig at gøre så længe jeg kan holde det som nydelse og ikke som en dum last. Men før jeg blev gravid der røg jeg nok 5 om dagen så det er da skåret meget ned til 1 hver 14. dag.

Det var sørme flot.. Ja gid jeg kunne gøre som dig, bare ryge en enkelt en gang imellem, og ikke hverdag, men lige når det kunne være hyggeligt..

Jeg har været storryger i 6 år, og inden jeg blev gravid røg jeg nok 25-30 om dagen. men det var egentlig ikke svært at skære ned til de her 10-15 stk om dagen, men derfra og så til 0, er jeg virkelig på herrens mark med..

Men jeg kæmper, og har gjort det hele min graviditet.. Jeg håber, at jeg "når mit mål" inden jeg føder!

Anmeld

8. april 2010

Anonym trådstarter

morNov2010 skriver:

Det var så lidt, og bestemt ikke ment som skræmmekampagne.

Nok mere, lige præcis, fordi jeg ville ønske jeg havde hørt sådan en historie da jeg var gravid med mit "smertensbarn" (for det er faktisk sådan jeg føler det... aldrig har jeg elsket et andet menneske så meget, og aldrig har det gjort så ondt).

Og jeg er slet ikke i tvivl om, at du gerne vil stoppe med at ryge... ellers søger man jo ikke hjælp.

Igen rigtig meget held og lykke med projektet.

Er glad for, at du forstår mig, og jeg plejer faktisk at tænde den første af dem jeg ryger på en dag nu her, men jeg har ikke tændt den første endnu..

Så tror egentlig det hjælper med sådan nogen virkelige skræmmekampanger, i stedet for man konstant får kastet i hovedet med at der KAN ske noget! Og så i stedet, hører om nogen der virkelig har været udsat for at få et barn, hvor det er blevet sygt, måske pga røg!

Tak for det!

Anmeld

8. april 2010

mullesmith2

Anonym skriver:

Det var sørme flot.. Ja gid jeg kunne gøre som dig, bare ryge en enkelt en gang imellem, og ikke hverdag, men lige når det kunne være hyggeligt..

Jeg har været storryger i 6 år, og inden jeg blev gravid røg jeg nok 25-30 om dagen. men det var egentlig ikke svært at skære ned til de her 10-15 stk om dagen, men derfra og så til 0, er jeg virkelig på herrens mark med..

Men jeg kæmper, og har gjort det hele min graviditet.. Jeg håber, at jeg "når mit mål" inden jeg føder!

Graviditet er jo en perfekt måde at stoppe med at ryge på, fordi man så ikke kun ødelægger sine egne lunger men det kan også gøre skade på ens barn og det er der jo ingen der ønsker. Men rygning er bare så dejligt hehe. Men rygere kan jo også få raske og sunde børn og ikke rygere kan også få syge børn, men det er desværre bare ikke sådan at man skal se på det man skal se på det store hele og så viser det at rygere i gennemsnit får flere syge eller mindre børn end ikke rygere. Men jeg syntes du skal holde dig til så lidt cigarretter som muligt og så skal du bare nyde din graviditet og jeg ønsker dig alt held og lykke med det hele.

Anmeld

8. april 2010

mullesmith2

Du kan prøve at tænke på den cigaret du ryger, sluk alt andet når du ryger og tænk kun på nydelsen af den cigaret, så kan det være du kan skære endnu mere ned eller kun ryger en halv af gangen

Anmeld

8. april 2010

Faith

Anonym skriver:

Jeg står med det problem, at jeg nu har forsøgt siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, at stoppe med at ryge..
Jeg har indtil for en uge siden røget ca 10-15 smøger om dagen, men nu kan det være nok!!! Jeg har seriøst prøvet, men jeg kan ikke. Jeg har i en uge nu røget max 5 om dagen, og nogen gange tre. Hvilket jeg egentlig synes er flot i sig selv..

Jeg har simpelthen ikke tid og overskud i min hverdag til at læse den der bog der efterhånden har været oppe mange gang herinde.

Og min stressede hverdag og andre problemer, er også en af grundende til, at jeg bare ikke ved hvordan jeg skal få de sidste 5 med også..

Nogen der har et eller andet jeg kan gøre, udover at læse en bog, for at få de sidste 5 med også? -Eller skal jeg ryge de der 5 om dagen max, for at jeg heller ikke bliver stresset?

Knus, ano, der er i 35. uge ca!

Jeg synes dælme du skal klappe dig selv på skulderen fordi du har skåret ned til 5 om dagen. Det er da et skridt i den rigtige retning.

Jeg ryger ikke selv men min mand har været storryger i mange år. Han har nu været røgfri i 7 dage vha. en såkaldt elektronisk cigaret som han har købt på nettet. Den ligner akkurat en rigtig cigaret og der kommer både røg og gløde når han tager "et hiv" af den. Der er nikotin i den, men alle de andre skadelige stoffer undgår man. Han har prøvet utallige gange at stoppe, med tyggegummi, plaster og nicorette pind, men intet har haft så stor effekt som den her kunstige smøg.

Håber du får bugt med de sidste 5 stk. Men synes nu ikke du skal være så hård ved dig selv. Du er jo ikke flintrende ligeglad og det er et kæmpe skridt i den rigtige retning efter min mening.

Held og lykke.

Anmeld

8. april 2010

FruPudderkvast

smillaluna skriver:

Jeg synes dælme du skal klappe dig selv på skulderen fordi du har skåret ned til 5 om dagen. Det er da et skridt i den rigtige retning.

Jeg ryger ikke selv men min mand har været storryger i mange år. Han har nu været røgfri i 7 dage vha. en såkaldt elektronisk cigaret som han har købt på nettet. Den ligner akkurat en rigtig cigaret og der kommer både røg og gløde når han tager "et hiv" af den. Der er nikotin i den, men alle de andre skadelige stoffer undgår man. Han har prøvet utallige gange at stoppe, med tyggegummi, plaster og nicorette pind, men intet har haft så stor effekt som den her kunstige smøg.

Håber du får bugt med de sidste 5 stk. Men synes nu ikke du skal være så hård ved dig selv. Du er jo ikke flintrende ligeglad og det er et kæmpe skridt i den rigtige retning efter min mening.

Held og lykke.

Bliver lige nødt til at kommentere!

Jeg vil nu også mene at der er STOR STOR forskel på at ryge som mand (der skader du kun dig selv) og så at ryge som gravid (der skader du et barn som ikke har noget valg) Dette barn er nødt til at indånde giftstoffer, og kan ikke selv sige fra!

Vil man også stå og pulse sit barn op i hovedet når barnet bliver født?!

5 eller 30 cigaretter - It doesn't matter - du skader dit barn ligegyldigt hvad! Og ja, det er måske et "hak i tuden" på trådstarter - sorry!

Anmeld

8. april 2010

Faith

~Sarah~ skriver:

Bliver lige nødt til at kommentere!

Jeg vil nu også mene at der er STOR STOR forskel på at ryge som mand (der skader du kun dig selv) og så at ryge som gravid (der skader du et barn som ikke har noget valg) Dette barn er nødt til at indånde giftstoffer, og kan ikke selv sige fra!

Vil man også stå og pulse sit barn op i hovedet når barnet bliver født?!

5 eller 30 cigaretter - It doesn't matter - du skader dit barn ligegyldigt hvad! Og ja, det er måske et "hak i tuden" på trådstarter - sorry!

Kan ikke forstå hvad det er man får ud af at hakke trådstarter i tuden på den måde... Hun beder jo bare om at få et godt råd.

Og grunden til jeg bruger min mand som eksempel, er at jeg jo ikke kan bruge mig selv da jeg ikke ryger. Mit eksempel er udelukkende for at fortælle om den såkaldte elektroniske cigaret, intet andet! Jeg nævner intet om at det er lige skadeligt for barnet om det er kvinden eller manden der ryger.

Anmeld

8. april 2010

Lotus86

Prøv at tænk på hver gang dy tager et hvæs, at der får din baby ingen ilt, det er altså mange gange i løbet af 5 cigerattet. Måske det kan hjælpe dig??

Håber for dig og især din baby at du finder en måde at stoppe på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.