At ryge max 5 cigaretter om dagen!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

ønskebørn74

MIN VENNINDE STOPPEDE VED HJÆLP AF HYPNOSE... OG HAR HOLDT DET I 4ÅR...

JEG ER ENIG GRAVIDITET/BØRN OG RYGNING ER NO GO...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

FruPudderkvast

Marge skriver:

Jeg var også ryger inden jeg blev gravid- her hjalp det når jeg fik lyst til en smøg at tænke på hvad der var vigtigst for mig- røg eller baby? Og det var min baby selfølgelig. Påtrods af jeg sommetider var sikker på at jeg ville dø uden en smøg  Så du må jo gøre op med dig selv om du vil tage babys behov over dit eget??

Og nej det er aldrig let at stoppe med at ryge. Men det handler vel egentlig kun om at være istand til at tænke på baby før sig selv .. Er du istand til at sætte dit barns behov over dit eget?

Præcis præcis!

Anmeld

8. april 2010

Delilah

Anonym skriver:

Først vil jeg lige sige, at jeg udemærket er klar over, at det for nogen er let, og ingen sag, at skulle stoppe, bare fordi de står med en test i hånden! Det var åbenbart ikke nok for mig, for jeg er tydeligvis ikke stoppet! Så den har jeg nu hørt mange gange, og hvis det virkelig var så nemt, mon så man ikke havde gjort det med det samme!?

Til jer andre; Hvor kan man få det der akupunktur? (staves) Og hvad koster det ca?

Jeg er nærmest villig til at gøre alt for at stoppe, udover at læse, for det kan jeg simpelthen ikke få passet ind i min hverdag lige pt..

Jeg vil SÅ gerne have de sidste 5 væk inden jeg føder, for måske jeg kan nå at rette LIDT på det der er sket!

Evt nogen der brugte noget for at stoppe?

Det er altså hverken nemt eller ingen sag. Det er et helvede uden lige hvor jeg ihvertfald stort set ikke kunne gøre noget eller tale med nogen. Men selvom det er pisse svært burde man gøre det for det kan ikke være rigtigt man bare siger "det er for svært giv mig en mirakelkur".

Men udover det må der jo være en grund til folk ikke gør det for jeg ved da selv min  mor havde brug for hjælp og mange andre jeg kender. Men jeg tror i virkeligheden alt den hjælp der findes derude er en placebo.

Min mor fik det til at virke med en laserbehandling i øret til 500 kr. Det kunne man få et sted inde i det centrale københavn

Anmeld

8. april 2010

SpunkenJo

~Sarah~ skriver:

Nej, jeg ved godt at det måske ikke er det der er "brug for".. Og beklager meget hvis jeg træder nogen over tæerne! Men jeg føler bare så stærkt omkring dette emne.. Det gør ondt helt inde i, når jeg hører om folk der udsætter deres små børn for rygning..

Jeg forstår bare personligt ikke at man kan sætte sit eget behov før sit barns!

Og det skal så lige siges at jeg VED hvordan det er at skulle stoppe med at ryge.. Stoppede selv (ligesom dig SpunkenJo) da jeg fik de 2 streger.. Og ja, det var da svært.. Men i min verden er der bare ikke noget der hedder rygning OG graviditet.. Det er enten eller..

Men er da glad for at du er enig!

Jeg er rørende enig

Anmeld

8. april 2010

SpunkenJo

MariaJ skriver:

Jeg kan umuligt forestille mig at det er lige meget om man ryger 5 eller 15 på en dag. Selvfølgelig er der da forskel på det. Det er ikke det samme som at 0 ikke er bedre end 5, men lidt må da under alle omstændigheder være bedre end meget.

Jeg er ikke nogen fortaler for rygning hverken under graviditet eller ellers og ryger ikke selv, men de løftede pegefingre kan altså også blive for lange. Selvfølgelig ville det være optimalt hvis trådstarter slet ikke røg, og det er hun sikkert godt klar over, men hvis det ikke er et alternativ så synes jeg hun fortjener al mulig ros for at skære forbruget så langt ned som muligt.

Held og lykke med resten af graviditeten.

Maria

Påvirkning af foster er jeg ikke sikker på, men påvirkningen af kroppen er nærmest lige slem, om man ryger 2 eller 22....

Ja, det lyder tosset, men belastningen af kroppen er bare enorm, uanset om det bare er en enkelt, eller flere.

Derfor må det jo være enten eller..... Og trådstarter er jo også interesseret i at stoppe helt.

Jeg syns nu ikek jeg var specielt negativ i mine udsagn, og mener stadig, at det vigtigste er, at man har det godt under sin graviditet, og hvis rygning er med til at gøre "livet værd at leve" så er det jo abre sådan det er.

Og mit budksab er, at enten så ryger man, eller også gør man ikke, og have dårlig samvittighed over at ryge er en ting, men yderligere dårlig samvittighed over at ryge 6 smøger frem for 5 er jo unødvendigt!

Til trådstarter: Håber du finder noget der virker for dig. For stress her den sidste måned, er jo ikke nødvendigt !
- Så enten nyd dine smøger, eller lad helt være med at ryge  

Anmeld

8. april 2010

MariaJ

~Sarah~ skriver:

Lige gyldigt om du ryger 15 eller 5, så udsætter du jo sit barn for giftige stoffer!

Det kan godt være at der er mange løftede pegefingre, men det er nok også derfor Ano er ano.. Hun ved jo udemærket godt hvad hun udsætter sit barn for..

Og nej, jeg kan bare ikke klappe nogen på skulderen for at gøre noget halvt.. Sorry..

For det er sgu halvt kun at skære det ned til 5..

Og hvis Ano VIRKELIG ønskede at stoppe med at ryge, så tror jeg heller ikke at hun ville sige "jeg vil gøre hvad som helst - bare ikke læse en bog.. Det kræver for meget".. Hmm, hvor er lysten og viljen så til at stoppe?

Det er sandt, men i det indlæg jeg kommenterede stod der at "om du ryger 5 eller 15 tror jeg ikke gør den store forskel", og jo, det tror jeg faktisk det gør. Det er jo ikke sådan at hvis man fylder sin krop med noget giftigt så er det lige meget om det er lidt eller meget. Faktisk synes jeg at netop den holdning kan føre til lidt af et skråplan, hvor det slet ikke kan betale sig at gøre noget, hvis ikke man kan gøre det hele.  

Anmeld

8. april 2010

MariaJ

SpunkenJo skriver:

Påvirkning af foster er jeg ikke sikker på, men påvirkningen af kroppen er nærmest lige slem, om man ryger 2 eller 22....

Ja, det lyder tosset, men belastningen af kroppen er bare enorm, uanset om det bare er en enkelt, eller flere.

Derfor må det jo være enten eller..... Og trådstarter er jo også interesseret i at stoppe helt.

Jeg syns nu ikek jeg var specielt negativ i mine udsagn, og mener stadig, at det vigtigste er, at man har det godt under sin graviditet, og hvis rygning er med til at gøre "livet værd at leve" så er det jo abre sådan det er.

Og mit budksab er, at enten så ryger man, eller også gør man ikke, og have dårlig samvittighed over at ryge er en ting, men yderligere dårlig samvittighed over at ryge 6 smøger frem for 5 er jo unødvendigt!

Til trådstarter: Håber du finder noget der virker for dig. For stress her den sidste måned, er jo ikke nødvendigt !
- Så enten nyd dine smøger, eller lad helt være med at ryge  

Du har sikkert ret i at det er en enorm belastning for kroppen uanset om man ryger 2 eller 22, men jeg kan altså fortsat ikke forestille sig mig at det ikke skulle være en større belastning hvis man ryger 22. Jeg har ingen dokumentation på det, men det giver bare ingen mening at en større mængde skadelige stoffer ikke skulle have en større effekt.

Anmeld

8. april 2010

SpunkenJo

MariaJ skriver:

Du har sikkert ret i at det er en enorm belastning for kroppen uanset om man ryger 2 eller 22, men jeg kan altså fortsat ikke forestille sig mig at det ikke skulle være en større belastning hvis man ryger 22. Jeg har ingen dokumentation på det, men det giver bare ingen mening at en større mængde skadelige stoffer ikke skulle have en større effekt.

Netop derfor skal enten bare stoppe helt, eller stille sig tilfreds med, at man er gravid og ryger.....

Det nytter ikke noget, at dunke sig selv i hovedet for at ryge "een for meget". For bare en nekelt er jo een for meget, ik?

Men at skære ned, kan jo være vejen til målet.

- En tanke, der fik mig til at stoppe øjeblikkeligt var, at det jeg nu selv har svært ved (stoppe med at ryge) tvinger man jo barnet til den dag man kapper navlestrengen.......

Men igen, at stresse yderligere over antallet af smøger, nytter jo ikke!

Anmeld

8. april 2010

morNov2010

Der findes også det der hedder Bioresonansterapi. Det koster ca. 1000 kroner for en behandling, men det er alle pengene værd.

Jeg kender folk der er gået fra 40 cigaretter til 0 ved sådan en enkelt behandling, og det selvom de ikke var motiverede for at holde med at ryge. OG de har holdt det også 2 år efter.

Ellers vil jeg da gerne komme med endnu en motivationsfaktor, ved at fortælle min egen historie.

Jeg røg da jeg var gravid med min søn for 8 år siden. Han har i dag fået konstateret Tourette syndrom og sociale kognitive adfærdsproblemer. Jeg vil for ALTID have dårlig samvittighed over, at det KAN være rygningen der gjort, at han har de problemer han har i dag, som gør, at han ikke fungerer særlig godt socialt, og må gå i specialklasse, er bagud modenhedsmæssigt, og handler MEGET impulsivt.

Det er den værste følelse i hele verden, at vide, at man kan være skyld i at ens barn er sygt, fordi man var "egoistisk", da man var gravid. Jeg endte i dyb krise og måtte have psykologhjælp til at lære at tackle skyldfølelsen.

Jeg er nu igen gravid. Jeg stoppede med at ryge den dag vi blev enige om at prøve at blive gravid, og har det fantastisk med den følelse. Nu ved jeg i hvert fald, at hvis dette barn også bliver syg, så er det i hvert fald ikke noget jeg har gjort.

Jeg håber virkelig for dig, at du finder motivationen, både for dig selv og dit barns skyld. Held og lykke med det.

Knus fra Mette, 9+1

Anmeld

8. april 2010

Anonym trådstarter

Jeg vælger lige, at jeg ikke svarer på jeres individielle diskussion, for jeg mener ikke selv, at jeg har lagt op til en diskussion om hvorvidt jeg er en dårlig eller god kommende mor.. Og mener også, at jeg med dette indlæg har fået konstateret godt og grundigt, at jeg gerne vil stoppe helt, og blot søger nogen der kan fortælle mig hvad de har gjort.. !!!!

Til jer der er kommet med brugbart, tusind tak, jeg vil straks begynde og søge på nettet efter en eller anden form for "behandling/hjælp" via nettet, og få meldt mig til noget her i min kreds.

morNov2010; det gør mig super ondt, at din søn har det som han nu har... Det er da helt sikkert noget jeg vil tænke på fremover, når jeg tænder en cigaret! Jeg har ikke hørt om nogen der har røget og hvor barnet er blevet sygt.. Jeg har kun hørt at det kan ske, men ikke nogen personlige historier, hvilket jeg måske egentlig lidt har brug for.  
Tak for din historie, den er helt sikkert i mine tanker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.