At ryge max 5 cigaretter om dagen!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Anonym trådstarter

Den elektroniske cigaret har jeg aldrig hørt om før.. Hvor kan man købe den? Kan han huske det? For det kunne måske godt være kunne hjælpe..
Det er egentlig ikke det at der kommer røg ned, men det at have noget i hånden, og suge på.. Altså vanen med at løfte hånden, tror det egentlig er den jeg skal have bugt med, og den vane jeg synes er enormt svært at komme uden om..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Lotus86

Hvorfor køber du så ikke bare sådan en plastik nicotinpind?

Anmeld

8. april 2010

Anonym trådstarter

npn skriver:

Hvorfor køber du så ikke bare sådan en plastik nicotinpind?

Dem har jeg prøvet, men når jeg "ryger" af den, er det som om min hals lukker sammen. Altså som om jeg ikke kan tåle det.. Men måske det egentlig er godt nok, for så gør jeg det ikke så meget..  Derudover har jeg prøvet alle de der nikotin-dimser, og det hjælper bare ikke! Jeg har endda været til rygestopkurser på sygehuset, men nej! Derfor prøver jeg  nu at gå andre veje, hvis de andre veje findes!

Anmeld

8. april 2010

Bayze

~Sarah~ skriver:

Lige gyldigt om du ryger 15 eller 5, så udsætter du jo sit barn for giftige stoffer!

Det kan godt være at der er mange løftede pegefingre, men det er nok også derfor Ano er ano.. Hun ved jo udemærket godt hvad hun udsætter sit barn for..

Og nej, jeg kan bare ikke klappe nogen på skulderen for at gøre noget halvt.. Sorry..

For det er sgu halvt kun at skære det ned til 5..

Og hvis Ano VIRKELIG ønskede at stoppe med at ryge, så tror jeg heller ikke at hun ville sige "jeg vil gøre hvad som helst - bare ikke læse en bog.. Det kræver for meget".. Hmm, hvor er lysten og viljen så til at stoppe?

Det er din personlige holdning at det er lige meget om man ryger 5 eller 15 cigaretter om dagen!! Men det er altså ikke i tråd med hvad man ved om graviditet og rygning i dag - altså hvad videnskaben har bevist! Og der har MariaJ ret - det er slet ikke lige meget hvor mange cigaretter man ryger om dagen. De officielle anbefalinger går som alle ved på nul røg, alternativt at forbruget skæres ned.

Derfor mener jeg også at trådstarter er godt på vej og helt klart fortjener et skulderklap som motivation til at tage det næste skridt i stedet for at få smidt galde i hovedet.

Og så synes jeg det er meget uheldigt at du farer frem med et postulat om at 15 kan være lige så godt som 5 når du ikke har styr på fakta!!

Anmeld

8. april 2010

Kløver

Anonym skriver:

Jeg står med det problem, at jeg nu har forsøgt siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, at stoppe med at ryge..
Jeg har indtil for en uge siden røget ca 10-15 smøger om dagen, men nu kan det være nok!!! Jeg har seriøst prøvet, men jeg kan ikke. Jeg har i en uge nu røget max 5 om dagen, og nogen gange tre. Hvilket jeg egentlig synes er flot i sig selv..

Jeg har simpelthen ikke tid og overskud i min hverdag til at læse den der bog der efterhånden har været oppe mange gang herinde.

Og min stressede hverdag og andre problemer, er også en af grundende til, at jeg bare ikke ved hvordan jeg skal få de sidste 5 med også..

Nogen der har et eller andet jeg kan gøre, udover at læse en bog, for at få de sidste 5 med også? -Eller skal jeg ryge de der 5 om dagen max, for at jeg heller ikke bliver stresset?

Knus, ano, der er i 35. uge ca!

hmm da jeg stoppede tog jeg kold tyrker, det var det nemmeste, men tror det er vigtigt at finde en ny vane istedet for smøgerne, chokolade kan ik anbefales, hvis man nemt tar på gg

men måske det kunne hjælpe, ellers har jeg ikke nogle super råd, men flot du er trappet så meget ned håber du kan få de sidste med

og tillykke med den snart kommende mor-titel

Anmeld

8. april 2010

qp

Anonym skriver:

Jeg står med det problem, at jeg nu har forsøgt siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, at stoppe med at ryge..
Jeg har indtil for en uge siden røget ca 10-15 smøger om dagen, men nu kan det være nok!!! Jeg har seriøst prøvet, men jeg kan ikke. Jeg har i en uge nu røget max 5 om dagen, og nogen gange tre. Hvilket jeg egentlig synes er flot i sig selv..

Jeg har simpelthen ikke tid og overskud i min hverdag til at læse den der bog der efterhånden har været oppe mange gang herinde.

Og min stressede hverdag og andre problemer, er også en af grundende til, at jeg bare ikke ved hvordan jeg skal få de sidste 5 med også..

Nogen der har et eller andet jeg kan gøre, udover at læse en bog, for at få de sidste 5 med også? -Eller skal jeg ryge de der 5 om dagen max, for at jeg heller ikke bliver stresset?

Knus, ano, der er i 35. uge ca!

Dyrk noget mere sex!

Anmeld

8. april 2010

grinbidderen

hej jeg ville bare lige fortælle min historie:

inden jeg blev gravid med min søn røg jeg ca 20 cigeretter om dagen da jeg fandt ud af at jeg var gravid så stoppede jeg med det samme men da jeg var ca 5 måndner henne der kom nogen personlige problemer også begyndte jeg at ryge mellem 3 og 5 cigeretter om dagen og snakkkede med min jordmor om det og hun sagde at så længe jeg ikke røg mere så skadet det ikke så meget så det er fint du har fået det så langt ned syntes jeg..

men har osse hørt at det er mere skadelig for dit barn at du stopper helt end at du bare har nedsat det til mellem 3-5 stk om dagen har snakket med lægen om det...

Anmeld

9. april 2010

Ansemusen

Kære du! Tænk på, at du tvinger dit barn til at gøre det du ikke selv formår at gøre, nemlig at stoppe med at 'ryge', når han eller hun bliver født. Barnet bliver født med abstinenser ligesom du har, når du ikke får dine smøger. Så dit barn bliver altså tvunget, helt uden egen indflydelse, til at have abstinenser og undvære nikotinen, som du ikke selv kan. Det synes jeg er en ganske forfærdelig tanke i sig selv! Og så er der jo risikoen for vuggedød efterfølgende pga. mindre organer og fordi du ryger og giver de giftige stoffer i tobaksrøgen videre til dit barn når I har fysisk kontakt.
Og min egen teori er også, at et barn som har været udsat for nikotinpåvirkning (samt alle de andre par tusind tilsætningsstoffer som jo er i cigaretter), vil have nogle receptorer i hjernen som husker disse stoffer resten af livet og derfor gør barnet mere disponibelt for selv en dag at blive ryger, foruden det at risikoen for det er øget fordi barnet ser at mor ryger. Tænker, at når barnet som teenager prøver at ryge for første gang, vil hjernen huske nikotinpåvirkningen og lettere falde i samme fælde som du (og vi andre) gjorde i sin tid!

Held og lykke med rygestoppet

Anmeld

9. april 2010

Ansemusen

grinbidderen skriver:

hej jeg ville bare lige fortælle min historie:

inden jeg blev gravid med min søn røg jeg ca 20 cigeretter om dagen da jeg fandt ud af at jeg var gravid så stoppede jeg med det samme men da jeg var ca 5 måndner henne der kom nogen personlige problemer også begyndte jeg at ryge mellem 3 og 5 cigeretter om dagen og snakkkede med min jordmor om det og hun sagde at så længe jeg ikke røg mere så skadet det ikke så meget så det er fint du har fået det så langt ned syntes jeg..

men har osse hørt at det er mere skadelig for dit barn at du stopper helt end at du bare har nedsat det til mellem 3-5 stk om dagen har snakket med lægen om det...

Ud fra det jeg ved omkring rygning og fostre passer det desværre ikke! Det bedste er altid at stoppe med at ryge. Rygeskader er det man ser flest skader af hos nyfødte desværre. Langt mere end fra alkohol. Selvfølgelig kan man være heldig at det ikke skader ens barn, eller i hvert fald ikke i målelig grad, men det er bestemt ikke en risiko jeg ville turde løbe!

Anmeld

9. april 2010

wamse

Stort klap på skulderen til dig for at have fået det ned på 5 smøger

Jeg røg selv i de 2 første graviditeter, men var røgfri i den 3 graviditet. Jeg stoppede med at ryge efter at have røget i 17 år, og har været røgfri i 5 år nu.

Jeg brugte nikotintyggegummi i 14 dage, og det var det. Selvfølgelig tog det ikke min trang 100%, men det sidste kunne jeg stå imod på viljen.

Held & lykke med projekt røgfri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.