smørrer I jeres mave for at undgå strækmærker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Mira0911

Jeg tror ikke på alt det... Smurte aldrig min mave..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

patella

misslea skriver:

jeg har nemllig også altid hørt, at strækmærker skulle være arvelige!! Men da min mor har RIGTIG mange strækmærker, og at min søster efter 2 graviditeter absolut ingen har, så tænker jeg, at dette må være lige så meget en skrøne, som så meget andet 

Ved heller ikke, om jeg er helt overbevist om, at olie nødvendigvis virker, men det er vel forsøget værd!! Plus jeg også har hørt, at det skulle hjælpe lidt på kløen, når huden begynder at strække sig for alvor

Og indtil tak for alle jeres svar...

Kom endelig med flere erfaringer.. jeg suger gerne til mig... :-)

Jeg har også hørt for og imod, men købte en mavecreme på apoteket som var rigtig lækker. Og fik ingen strækmærker. Men igen, aner ikke om det var p.g.a. cremen.

Dog har jeg hørt, at om ikke andet, så får babyen lidt massage mens man smør, og det er jo slet ikke værst 

Anmeld

8. april 2010

MyBaby

Jeg har smurt maven en gang imellem gennem hele graviditeten, men det har jeg også gjort inden. Det hjælper, når skindet strammer og kløer!

Jeg gik helt til uge 36 og var bare vildt glad for ikke at have fået nogle strækmærker, men så de kommende uger kom der nogle stykker og nu, da jeg er gået en uge over tid, er der bare kommet rigtig mange på undersiden af maven og over navlen (og dem kunne jeg jo måske have undgået, hvis jeg havde født til tiden :0( ØV! Det skal altså også lige siges, at min mave er ret stor :0)

Jeg tror dog ikke, jeg kunne have undgået dem, hvis jeg havde smurt hver dag, fordi det virker slet ikke som om, de er overfladiske på huden, men derimod virker det som om, de kommer indefra!

Men altså - hvad gør man ikke så sine små guldklumper! Men held og lykke - det kan jo ikke skade at smøre maven - babyen vil helt sikkert kunne lide opmærksomheden! :0)

Anmeld

8. april 2010

Malene84

misslea skriver:

Er der mon nogle af jer, som har erfaringer og gode råd til at hjælpe huden lidt på vej, når den skal udvide og strække sig i takt med maven vokser???

Har har både hørt for og imod, i forhold til, om det hjælper at smørre sin mave ind!!! Men jeg tænker, at det vel ikke kan skade at gøre et forsøg, og hjælper det, så er det jo bare herligt 

Så kom endelig med jeres erfaringer... jeg vil meget gerne lytte!!!

Mange hilsner fra Lea 14+3

Det hjælper ikke... jeg har smurt min mave ind HVER DAG - morgen OG aften... og alligevel er min mave begyndt at "gå i stykker"  Har til gengæld aldrig haft så blødt maveskind

Anmeld

8. april 2010

Mathilde

Jeg smurte slet ikke min mave og jeg har ikke et eneste strækmærke tror ikke det har nogen effekt.

Anmeld

8. april 2010

MetteMTH

Det virker ikke.. tror faktisk bare man skal lade sin mave være. Min mor smurte hendes mave og hun har strækmærker over ddet hele på maven.  så det er hvis bare en skrøne

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

misslea skriver:

jeg har nemllig også altid hørt, at strækmærker skulle være arvelige!! Men da min mor har RIGTIG mange strækmærker, og at min søster efter 2 graviditeter absolut ingen har, så tænker jeg, at dette må være lige så meget en skrøne, som så meget andet 

Ved heller ikke, om jeg er helt overbevist om, at olie nødvendigvis virker, men det er vel forsøget værd!! Plus jeg også har hørt, at det skulle hjælpe lidt på kløen, når huden begynder at strække sig for alvor

Og indtil tak for alle jeres svar...

Kom endelig med flere erfaringer.. jeg suger gerne til mig... :-)

Det er jo ikke sikkert du arver fra din mor...måske du har gener der fra farmor feks? det har jeg i hvert fald fra min...min mor har ingen strækmærker efter tre unger og hun fik normalstr. børn og havde ingen kvalme...Jeg brækkede mig de første tyve uger, jeg fik strækmærker og fødte kæmpe børn.. alt sammen præcis som min farmor og oldemor..

Så mon ikke det kan arves...bare ikke i lige linie...

Jeg har måtte ty til plastikkirurgi for at få en flot mave igen.

Knus

Anmeld

12. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg fik ikke et eneste strækmærke i min første graviditet, men smurte også min mave ind 2 gange dagligt med forbyggende strækmærke creme fra Vichy som forhandles på apoteket.

Nu er jeg gravid med nr. 2 i uge 30, og har stadig ikke fået nogle strækmærker. Denne gang har jeg købt den samme creme - dog blier maven ikke smurt ind 2 gange dagligt... der kan sagtens gå et par dage imellem.

I bund og grund tror jeg ikke helt på at strækmærker kan forhindres ved hjælp af nogle former for creme, men altså på den anden side, så skader det ihvert fald ikke at smøre maven ind i en god fugtighedslotion

Anmeld

12. april 2010

Roxie

Jeg var faktisk ikke rigtig intererseret i at købe noget creme da det er dyrt og sikkert ikke virker men men men....

kæresten var helt vild for at købe det og vi fandt en billig en til 50kr i matas , og jeg må nok indrømme at om det virker eller ej er fuldstændig ligemeget. men at blive smurt ind hver dag af kæresten er bare guld. jeg får en helkrops massage hver dag, man kan jo saaaaagtens få strækmærker på fødderne ikk

så om det virker er ligemeget for mig, men det er da for lækkert at blive smurt ind, især hvis man ikke rigtig har sex længere så er det en god intim stund man kan have sammen. og min kæreste er HELT VILD efter at smøre mig ind og give massage hvilket jeg syntes er ret sødt.

Anmeld

12. april 2010

Ansemusen

Jeg har ikke smurt maven ind ret tit og har en masse strækmærker, som jeg er sikker på jeg havde fået alligevel. Både min Mor og Far havde/har strækmærker og det er hormonelt betinget og meget arveligt! Så kunne aldrig drømme om at poste en masse penge i en dyr creme 'mod' strækmærker. Men lidt olie eller fed creme er da lækkert for velværen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.