smørrer I jeres mave for at undgå strækmærker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

angelmom

misslea skriver:

Er der mon nogle af jer, som har erfaringer og gode råd til at hjælpe huden lidt på vej, når den skal udvide og strække sig i takt med maven vokser???

Har har både hørt for og imod, i forhold til, om det hjælper at smørre sin mave ind!!! Men jeg tænker, at det vel ikke kan skade at gøre et forsøg, og hjælper det, så er det jo bare herligt 

Så kom endelig med jeres erfaringer... jeg vil meget gerne lytte!!!

Mange hilsner fra Lea 14+3

Du skal bare huske at drikke en masse vand, og smøre din mave ind i en god bodylotion om morgen også olie 2 gange om dagen, men direkte at undgå stærkmærker er komplet umuligt, da man har fundet ud af ca. 90% af verdens mødre har fået strækmærker, og hvis din egen mor har haft stærkmærker får du det osse, men du kan via olier og væske gøre din hud mere elastisk så den trækker sig pæner sammen når du har født, og dine stærkmærker bliver hurtigere usynlige..

( ellers osse kan du altså få laser behandling men den metoder bruger man  yderst sjældent her hjemme i danmark)

Jeg fik stærkmærker 3 uger før at jeg skulle føde min søn for 6 år siden, selvom at min egen mor ingen har, så var min mave så stor at det var helt naturligt at min mave gav efter, men jeg har nu næsten usynlige både på hofterne og på maven, og smøre igen med en bodylotion om morgen efter at jeg har været i bad også olie om aften, osse før at jeg går i seng..

Men husk lige dine ben osse, bed evt. din mand om at smøre dem ind og massagere dem, og husk at lave dine ben øvelser osse, og undgå helst gerne for meget salt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

CamillaKa

Jeg brugte en creme fra Clarins og alm. babyolie. Jeg fik først lidt strækmærker den sidste uge før jeg fødte.. så om det har virket er ikke til at sige. Kan jo også være det havde været det samme uden brug af creme og olie! Men det skal jo i hvert fald ikke at gøre et forsøg, som du selv siger.

Anmeld

8. april 2010

Sabsy

Er der mon nogle af jer, som har erfaringer og gode råd til at hjælpe huden lidt på vej, når den skal udvide og strække sig i takt med maven vokser???

Har har både hørt for og imod, i forhold til, om det hjælper at smørre sin mave ind!!! Men jeg tænker, at det vel ikke kan skade at gøre et forsøg, og hjælper det, så er det jo bare herligt 

Jeg smørre min mave i ny og næ, men har fået af vide at hvis der vil komme strækmærker, så kan jeg intet gøre ved det.. Det er hormonelt, og det er der intet at gøre ved.. Jeg kan smørre ligeså tosset jeg vil men uden det hjælper.

Maven nyder det selvfølgelig og når jeg smør den "leger" jeg også med lillemanden, han vælter ihvertfald rundt

- Jeg har et strækmærke, som er ca. 1cm langt og sidder ved et ar jeg har efter en blindtarmsbetændelse..

Men jeg vil da krydse fingre for dig, og håber ikke de kommer..

Sabrina 34+5

Anmeld

8. april 2010

Tulle28

Jeg smurte min mave med bodylotion om morgenen og "Tummy Rub" fra Mamma Mio (SUPER lækkert - kan købes på f.eks. www.asos.com) inden sengetid og har ikke fået nogen strækmærker... Jeg spiste desuden fiskeolie tabletter, masser af avocado, mandler og oliven samt et par skefulde hørfrøolie hver dag - jeg tror på at det er lige så vigtigt, hvis ikke vigtigere at smøre indefra.

Anmeld

8. april 2010

misslea

ja - jeg har nu også tænkt mig at gøre hvad jeg kan

Følelsen af at gøre nogle gode ting for sin krop, med sund mad, motion, masser af væske, fiskeolie etc, gør mig glad og selvtilfreds... og det skader jo i hvert fald aldrig!!! Og så jeg jo krydse fingre ;-)

Det er ikke fordi, at jeg er panisk angst for strækmærker, men kan det undgås eller bare mindskes, så er det jo klart at foretrække

Anmeld

8. april 2010

angelmom

misslea skriver:

ja - jeg har nu også tænkt mig at gøre hvad jeg kan

Følelsen af at gøre nogle gode ting for sin krop, med sund mad, motion, masser af væske, fiskeolie etc, gør mig glad og selvtilfreds... og det skader jo i hvert fald aldrig!!! Og så jeg jo krydse fingre ;-)

Det er ikke fordi, at jeg er panisk angst for strækmærker, men kan det undgås eller bare mindskes, så er det jo klart at foretrække

og hvis de så skulle komme så nyd dem! du er jo blevet mor!!

Anmeld

8. april 2010

Karo

misslea skriver:

Jeg har ikke brugt creme på maven i nogle af mine graviditeter og jeg fik aldrig nogle strækmærker.

Anmeld

8. april 2010

Pige2009

Ej, come on tøser. Alle ved da, at det er total ammestuesnak, at man ikke får nogen strækmærker, hvis man smører sin mave

Enten får man dem, eller også får man dem ikke...

K.h. Linda

Anmeld

8. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Karo skriver:

Jeg har ikke brugt creme på maven i nogle af mine graviditeter og jeg fik aldrig nogle strækmærker.

Det samme her

Anmeld

8. april 2010

Risen

Ja jeg har smurt siden uge 12 tror jeg.. I badet med babyolie og derefter matas mavecrem .. Og det har ikke hjulpet .. .. Mine strækmærker er ikke slemme, men de er der.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.