Har virkelig brug for hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

Anonym trådstarter

Jacob&Kusuma skriver:

GE money bank har annonceret med at de er villig til at låne større beløber ud for at dække klatgæld. Men jeg skal dog ikke kunne sige om det stadig er sådan pga. finanskrisen.

Men det er da ikke en god løsning.

Som så mange andre siger så kom af med de små lån først da de har en høj rente.

Vigtigst af alt har du prøvet at søge om gældssanering? Tag ned i nærmeste retshus og bed om en blanket

Gældssanering er det bedste du kan gøre.

Og har du overvejet at RKI ikke er så slem en situation endda, grunden til du jo står i denne situation er at du uhæmmet har kunne låne penge. Og når du står i RKI er den mulighed væk, du står nu ikke overfor fristen mere og kan ikke optage nye lån.

Læs mit svar lige over dit ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

pussepige

Det er jo bare super at det er gået så godt...

Anmeld

9. januar 2011

FamilienSørensen

Anonym skriver:

Læs mit svar lige over dit ;o)

Ej jamen det var da sjovt at det pludselig blev aktiv igen. Det lyder dejligt at du fik lavet en overkommelig løsning

Anmeld

9. januar 2011

bette

Anonym skriver:

Hvor sjovt dette indlæg er kommet frem igen er snart et år gammelt :o)

Som sagt er det ved og være et år siden jeg oprettede det her, status er nu at jeg for 2 mdr siden kontaktede Danske bank, jeg havde fået ny rådgiver og hun ville gerne hjælpe mig :o) Jeg kom der op og vi snakkede om mine muligheder. Jeg fik lov til og låne penge til alle de steder jeg skyldte penge :o) Så jeg lånte 102.000,- og betalte alle kreditorer af DET VAR FEDT :o)

Jeg betaler nu 3000,- til banken og har 4000 til mig selv hver måned nu. Min mor betalte jeg 10.000 i sidste måned. Så der er styr på det hele nu :o)

sorry havde ikke lige lagt mærke til datoen på indlægget.. jeg tænkte bare at den nok var ny da den var på forsiden. hehe måske skulle jeg åbne øjnene hehe..

men det er da super dejligt at høre at du har fået styr på det hele :)

Anmeld

9. januar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Stod i akkurat samme situation som dig for nogle år siden. Jeg skyldte også 200.000 til danske bank, og gik til de dere gratis advokater kommunen tilbyder. På det tidspunkt havde jeg ingen uddannelse, og ønskede en. Han sagde derfor jeg skulle gå i rki, hvilket jeg er idag, og slet ikke mærker til. Det var i mit tilfælde den eneste udvej! Jeg ringer til min bank og tilbyder dem halvdelen, den dag jeg er færdig med min uddannelse, og har sparet dem op.

Tilbyder du dem halvdelen?
Skal de ikke have alle deres penge tilbage igen?

Hvis ikke, så forstår jeg ikke man kan få sig selv til at mene det er ok at man kun betaler noget af det tilbage man har lånt (og brugt) og ikke føler at kreditorerne er berettiget til det fulde beløb?

Hvorfor?

Du kan da ikke først låne penge, bruge dem og "ha' det sjovt så længe det varer" og så bare sige til den der har lånt dig pengene: "Desvære, du kan kun få halvdelen tilbage, for det er det beløb jeg har lyst til at betale"??

Anmeld

9. januar 2011

Anonym

Jeg skyldte også 200000 kr. væk for 10 år siden. og havde også 13000 netto. Jeg lånte til indskuddet af en ejerlejlighed. Den købte jeg til 740.000 kr. Jeg sad hårdt i det og kunne aldrig lave nogle udskejelser. Så blev jeg fyret og måtte hjem og spise ved mine forældre for at overleve. Jeg lejede et værelse ud og kunne så spise hjemme igen. Så fik jeg en kæreste. han flyttede ind og hjalp med halvdelen af udgifterne. 3 år efter købet af den, solgte jeg den for 1.075.000 og kunne købe rækkehus og betale min gæld ud.

Men jeg har desværre tendenser til overforbrug og nu skylder vi igen meget væk.

Det der er det vigtige er netop som du er inde på, at få samlet gælden. Men det kræver du lægger en plan som banken går ind for. Evt. kan du skifte bank. Der er nogle små banker som tit tager lidt større chancer. Og så må du sige at du aldrig låner penge sådan nogle ublu steder igen.

Du skal huske din gæld vokser når du får den samlet, da de jo skal indfri de andre lån. Det er meget dyrt.

Anmeld

9. januar 2011

Anonym

Lyder godt du har fået styr på din økonomi..

Men hvilken vej gik du så?? Var det banken som hjalp alligevel eller?? Men til du har kommet videre!

Må indrømme jeg blev noget forarget over folk frivilligt bruger RKI som en løsning.. At man har så lidt rygrad at man ikke engang som 23+ kan stoppe sig selv i "nødlån" hvor renten ÅOP typisk er mega høj... Støder sikkert nogle nu, men helt ærligt... Er der overhovedet nogen som tænker over hvad det kan gøre for ens fremtid at man i 5 år har været i RKI? Nogle banker NÆGTER og låne når folk 1 gang har været i RKI, og vupti kan man ikke realisere sin drøm hvis man en dag finder sit drømmehus, bare fordi man ikke kunne sige nej til et nødlån???!?

Jeg har da også selv gæld, ingen tvivl der, men ALDRIG ville jeg råde andre til og frivilligt ryge i RKI, så hellere fraflytte bolig og i en periode bo hjemme eller hos venner osv..

Men det er jo kun min mening....

Anmeld

9. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tilbyder du dem halvdelen?
Skal de ikke have alle deres penge tilbage igen?

Hvis ikke, så forstår jeg ikke man kan få sig selv til at mene det er ok at man kun betaler noget af det tilbage man har lånt ( og brugt) og ikke føler at kreditorerne er berettiget til det fulde beløb?

Hvorfor?

Du kan da ikke først låne penge, bruge dem og "ha' det sjovt så længe det varer" og så bare sige til den der har lånt dig pengene: "Desvære, du kan kun få halvdelen tilbage, for det er det beløb jeg har lyst til at betale"??

Jeg er trådsdtarter :o)

Ja, jeg frstår heller ikke hvordan man kun kan tilbyde dem halvdelen. Man har jo selv lånt pengene og brugt dem, derfor mener jeg også man skal betal det hele tilbage.

Grunden til jeg lod være med og betale nogle kreditorer, var at jeg ikke havde nogle penge til mad overhovedet. Men kontaktede de pågældende kreditorer og fik lov til og droppe nogle mdr :o)

Men nu er alt jo betalt og skylder derfor kun banken.

Anmeld

9. januar 2011

slettet_7530

Tillykke med at du er kommet ud af det med skindet på næsen

Anmeld

9. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lyder godt du har fået styr på din økonomi..

Men hvilken vej gik du så?? Var det banken som hjalp alligevel eller?? Men til du har kommet videre!

Må indrømme jeg blev noget forarget over folk frivilligt bruger RKI som en løsning.. At man har så lidt rygrad at man ikke engang som 23+ kan stoppe sig selv i "nødlån" hvor renten ÅOP typisk er mega høj... Støder sikkert nogle nu, men helt ærligt... Er der overhovedet nogen som tænker over hvad det kan gøre for ens fremtid at man i 5 år har været i RKI? Nogle banker NÆGTER og låne når folk 1 gang har været i RKI, og vupti kan man ikke realisere sin drøm hvis man en dag finder sit drømmehus, bare fordi man ikke kunne sige nej til et nødlån???!?

Jeg har da også selv gæld, ingen tvivl der, men ALDRIG ville jeg råde andre til og frivilligt ryge i RKI, så hellere fraflytte bolig og i en periode bo hjemme eller hos venner osv..

Men det er jo kun min mening....

Jeg er trådstarter :o)

Ja, det har bare været så rart!

Jeg kontaktede min bank og havde fået ny rådgiver. Hun var villig til og hjælpe mig, og kunne slet ikke forstå den tidligere ikke ville hjælpe. For jeg kunne jo ikke undgå overtræk på min konto når jeg havde knap 1000,- til mig selv og det var når jeg ikke havde betalt alle af. Skulle jeg betale alle af, havde jeg minus på kontoen :o(

Men jeg formåede og betale 98.000 af på de forskellige lån, fra dette her indlæg er blevet skrevet, til 1/11-10 og derfor skulle jeg "kun" låne 102.000,- Banken satte dem ind på min konto og jeg gik hjem og ringede til de forskellige kreditorer, fik konto nr. til dem og det fulde beløb jeg skyldte. Derefter satte jeg pengene ind til dem. Så fed en fornemmelse! :o)

Den med RKI forstod jeg heller ikke :o( Jeg har aldrig stået i RKI og ønsker det heller ikke. Tænk ikke at kunne købe sig en tlf, uden abb. Drømmehuset eller andet, man må da være så låst i sit liv ønsker jeg ikke :o) Så er glad for jeg ikke brugte den løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.