Har virkelig brug for hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

Kløver

Det lyder som "Luksusfælden" det her, altså bortset fra at du ikke har nogen værdier...håber du finder en løsning.

hm ja ville jeg også give af råd, altså luksusfælden, tænker også lidt at hvis der gives 6000 til afdrag af gæld nu, hvorfor den ikke kan fortsætte? hvad ændres siden den er nød til at blive sat ned ? synes også huslejen lyder helt vildt høj, bor du alene eller sammen nogle, syne sikke jeg kunne læse mig frem til om du har børn ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

qp

Anonym skriver:

Det lyder som "Luksusfælden" det her, altså bortset fra at du ikke har nogen værdier...håber du finder en løsning.

Jeg synes du skal lade være med, at betale regninger til dine kreditore og så erklære dig konkurs - (hvilket Nikitas Mor foreslår). Du erklærer dig konkurs ved, at skrive et brev til hver enkelte af dine kreditore. Og ja du kommer i RKI men so what, så kan du jo ikke låne noget før gælden er ude af verden - det er da ikke det værste der kan ske, eller?

Efter noget tid vil du få en indkaldelse til retten hvor du skiftevis nok skal møde alle dine kreditore - her formoder jeg man vil nedsætte din gæld så det bliver realistisk for din kreditor, at få pengene tilbage. Retten afgør så også hvor meget du kan/ skal afdrage med hver månede og mon ikke de tager en kreditor pr gang? - I det mindste bliver dine renter stoppet.

Det var mit bedste råd som stor fan af Luxusfælden hvor jeg har fulgt lidt med i "hvordan man gør"

Held og lykke til dig

Anmeld

7. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
qp skriver:

Jeg synes du skal lade være med, at betale regninger til dine kreditore og så erklære dig konkurs - (hvilket Nikitas Mor foreslår). Du erklærer dig konkurs ved, at skrive et brev til hver enkelte af dine kreditore. Og ja du kommer i RKI men so what, så kan du jo ikke låne noget før gælden er ude af verden - det er da ikke det værste der kan ske, eller?

Efter noget tid vil du få en indkaldelse til retten hvor du skiftevis nok skal møde alle dine kreditore - her formoder jeg man vil nedsætte din gæld så det bliver realistisk for din kreditor, at få pengene tilbage. Retten afgør så også hvor meget du kan/ skal afdrage med hver månede og mon ikke de tager en kreditor pr gang? - I det mindste bliver dine renter stoppet.

Det var mit bedste råd som stor fan af Luxusfælden hvor jeg har fulgt lidt med i "hvordan man gør"

Held og lykke til dig

Det er ikke så nemt at gå konkurs som man regner med. Gælden skal være en del mere end 200.000 og hvis man har alderen til at kunne betale den (og det har h*n) så kan det ikke lade sig gøre.

Anmeld

7. april 2010

Anonym

Jeanne skriver:

Det er ikke så nemt at gå konkurs som man regner med. Gælden skal være en del mere end 200.000 og hvis man har alderen til at kunne betale den (og det har h*n) så kan det ikke lade sig gøre.

for lige også at give et håb, har min eks skyldt mere en en ½ mil væk, han har formået, trods han var meget dårlig til økonomi, at afdrage halvdelen, ved at arbejde meget, og koncentrere sig om gælden, i løbet af ca 3-4 år. vælger at være anonym, pga min eks

var bare for at give lidt håb, og lys for enden af tunnelen

Anmeld

7. april 2010

Cris

Anonym skriver:

for lige også at give et håb, har min eks skyldt mere en en ½ mil væk, han har formået, trods han var meget dårlig til økonomi, at afdrage halvdelen, ved at arbejde meget, og koncentrere sig om gælden, i løbet af ca 3-4 år. vælger at være anonym, pga min eks

var bare for at give lidt håb, og lys for enden af tunnelen

Wow Respekt! Det er ikke nemt!

Måske kan man finde lidt vejledning som nogle skriver og så fokusere på gælden på den mest effektiv måde, som de kan rådgive dig. Man har det skidt i 5 eller 6 år, men så har man lært det og man bliver klogere til at administrere penge i fremtiden. Det er ikke en sjov situation.

Anmeld

7. april 2010

Anonym

Wow Respekt! Det er ikke nemt!

Måske kan man finde lidt vejledning som nogle skriver og så fokusere på gælden på den mest effektiv måde, som de kan rådgive dig. Man har det skidt i 5 eller 6 år, men så har man lært det og man bliver klogere til at administrere penge i fremtiden. Det er ikke en sjov situation.

jeg tror heller ik det er nemt, men tænker da også det må være en enorm fed følelse når man kommer derhenaf og til sidst i mål, at man selv har klaret det hele vejen igennem. Jeg stod med en gæld på ca 60.000 da jeg gik fra min eks men jeg klarede selv at arbejde min gæld af, og har den fedeste følelse i dag, med god økonomi, at jeg selv har klaret det, tog jo så ik så lang tid når det ik var mere, og er jo nok mere overskueligt, men jeg satte mig ned, og betalte de mindste beløb af først og tog de dyreste lån først, også afdragsordingerne blev kigget på

Anmeld

8. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Tusinde tak for alle jeres svar, orker ikke og citere hver enkelt af jer.

Jeg har ca. 13.000 udbetalt, betaler 6000 af på gæld hver måned. Har lån hos Ekspress bank x 2, Ikano, Acceptcard (GEMoney bank), Nordea Finans og Danske Bank, lånet hos danske bank er nede på 8000 nu.
Udover det, betaler jeg husleje på 5000,- Tlf regning på 300,- Fagforening 740,- Jeg har astma og en anden sygdom, og har sjældent råd til min medicin, har ikke råd til indbo forsikring eller noget.

Hvis jeg kunne få samlet min gæld et sted, ville jeg kunne betale 2-3000,- af om måneden.

Jeg ejer intet udover det mest basale som tv, dvd, cykel osv. Har ikke ejlerlejlighed, hus eller sommerhus. Har ikke bil, knallert eller motorcykel. Jeg bor alene og har ingen børn endnu.

Det er sgu noeget lort det hele

Ud for det du skriver her, tror jeg at du skal prøve at betale så mange afdrag som muligt, muligvis kan du også gøre dette.

Jeg vil nok råde dig til at kontakte de steder hvor du betaler mest om måneden, og høre om du ikke kan få at afdrag ned pr. måned, så du på den måde, vil få mere at råde over til dig selv pr. måned.

Anmeld

8. april 2010

Anonym

Jeg har stået i samme situation som du gør lige nu. Mit bedste råd er at du i en fart får ringet rundt til dine kreditorer, dem alle sammen! De er som regel villige til at nedsætte det mdl. afdrag eller ovenikøbet at give dig nogle måneder afdragsfrie. Så tag dine lån fra en ende af, betal så lidt af på de fleste som muligt, og koncentrer dig om at få et enkelt ud af verden, osv...

Med hensyn til at låne det fulde beløb andre steder og derved samle lånet, det skal du virkelig passe på med, og for øvrigt får du nok desværre heller ikke meget held med det - det er dyrt at være fattig

Det har hjulpet mig til at jeg idag er gældfri - og det er bare en fantastisk følelse. 

Håber forklaringen var til at forstå, og at du snart finder en løsning.

Anmeld

8. april 2010

Fines mor

Du kan faktisk kontakte dem fra Luksusfælden, de har nemlig et samarb. med deres egen bank, som hjælper folk.

Jeg syntes du skal prøve at ringe til dem:

http://okonomicentret.dk/

pøj pøj med det.

Anmeld

8. april 2010

Anonym

Stod i akkurat samme situation som dig for nogle år siden. Jeg skyldte også 200.000 til danske bank, og gik til de dere gratis advokater kommunen tilbyder. På det tidspunkt havde jeg ingen uddannelse, og ønskede en. Han sagde derfor jeg skulle gå i rki, hvilket jeg er idag, og slet ikke mærker til. Det var i mit tilfælde den eneste udvej! Jeg ringer til min bank og tilbyder dem halvdelen, den dag jeg er færdig med min uddannelse, og har sparet dem op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.