Har virkelig brug for hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

hm ja ville jeg også give af råd, altså luksusfælden, tænker også lidt at hvis der gives 6000 til afdrag af gæld nu, hvorfor den ikke kan fortsætte? hvad ændres siden den er nød til at blive sat ned ? synes også huslejen lyder helt vildt høj, bor du alene eller sammen nogle, syne sikke jeg kunne læse mig frem til om du har børn ?

Der er ikke noget der er ændret, men hvis du har læst mit svar på side 1, så har jeg ca 1000 kr. tilbage når alt er betalt.. Det skal gå til mad, personlig pleje og medicin

Den rene huslej er på 3300 for 70 m2, dertil kommer modernisering, tv, internet, vand, varme og vask...

Som skrevet i indlægget på side 1 har jeg ingen børn og bor alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Anonym trådstarter

Iegn tak for alle jeres svar
Der er helt sikkert noget imellem jeg kan bruge.
Denne måned er alle kreditorer betalt pånær 3..

Anmeld

8. april 2010

Delilah

Jeg undrer mig lidt over hvordan du er kommet ind i sådan en gæld? Og hvordan du dengang du fik den havde tænkt dig at betale den tilbage? Eller var det sådan luksusfælde noget og du tænkte dig ikke rigtigt om?

Anmeld

8. april 2010

Anonym trådstarter

Delilah skriver:

Jeg undrer mig lidt over hvordan du er kommet ind i sådan en gæld? Og hvordan du dengang du fik den havde tænkt dig at betale den tilbage? Eller var det sådan luksusfælde noget og du tænkte dig ikke rigtigt om?

Ligesom mange andre kommer ind i en gæld

Jeg var ung og dum da jeg var 18-23 år (er tæt på 30 nu) lånte nogle penge. De andre penge har været nødvendige at låne, hvorfor vil jeg ikke ind på her, da familie og venner evt læser med herinde og vil kunne genkende det og mig.

Anmeld

8. april 2010

Delilah

Anonym skriver:

Ligesom mange andre kommer ind i en gæld

Jeg var ung og dum da jeg var 18-23 år (er tæt på 30 nu) lånte nogle penge. De andre penge har været nødvendige at låne, hvorfor vil jeg ikke ind på her, da familie og venner evt læser med herinde og vil kunne genkende det og mig.

Ja okay.. Men ihvertfald held og lykke med det. Håber det vikler sig ud for dig.

Anmeld

8. januar 2011

karimon

Hej

Jeg står i samme båd som dig - skylder 200.000kr væk i en alder af 23år

65000 til banken, 110000 i su lån og 25000 til div. lån (acceptcard osv)

Jeg har også prøvet at skylde penge til fammilie hvilket ikke er spor sjovt. mit råd til dig er at du skal begynde at betale lidt af til din mor, så du ved at du er igang med at betale af til hende.

Jeg er selv nået til det punkt i min gæld nu, at nu skal det bare betales af, jeg betaler så meget af som jeg overhovedet har mulighed for pr månede. Og hvis jeg har ekstra penge betaler jeg også dem ind. Desuden arbejder jeg også ved siden at min fuldtidsstiling, for at kunne betale flere penge af.. Jeg er nået til det punkt hvor jeg betaler mine regninger med glæde, det er en dejlig følelse at jeg ved at hver gang jeg betaler en regning bliver min gæld mindre og mindre  det er træls at tjene penge som man allerede har brugt for flere år siden, men forhåbentligt lærer vi noget af det. Og sikke mange penge man kan spare sammen når man har betalt hele sin gæld af

Jeg er selv kommet i RKI og må sige at det er jeg faktisk ret tilfreds med. Nu kan jeg ikke lige ringe til min venlige bankrådgiver og bede om 1000kr forskud for næste måneds løn. Og jeg kan heller ikke tage et hurtigt quick lån, det er med ro i sjælen at jeg ved min gæld ikke stiger, men kun bliver mindre.

Held og lykke med at betale din gæld af.

Mange hilsner

Anmeld

8. januar 2011

tinasmor

Muffi :o=) skriver:

Der er desværre ingen banker i dag der låner 200000 kr ud på folks glatte ansigt, de går med livrem og seler . Har du noget fast ejendom med en kæmpe friværdi er det en mulighed , ellers vil jeg sige desværre   Håber du finder en løsning.

Jeg tror desværre du har ret. Bankerne er blevet MEGET forsigtige de sidste par år, da de har brændt nællerne meget.

Har et vennepar som ikke engang kunne låne 50.000 kr i deres bank, og de sidder ellers begge med god økonomi. Det var et par overtræk i et par måneder eller 3 der gjorde det. Så for mig tyder det på, at bankerne virkelig går med rem og seler pt. Så jeg tror desværre heller ikke, at du har den store chance med at kunne låne 200.000 kr. Specielt hvis du siger, at du allerede som det er nu, ikke har råd til at betale hver måned. Bankerne vil jo have garanti for at du betaler et vis beløb hver måned.

Jeg er ikke rigtig inde i disse problematiker. Men jeg tænker om der mon er nogle forskellige legater (ved godt det kun rækker som dråbe i havet, men lidt er jo bedre end ingenting) Jeg kan huske for 100 år siden da jeg skulle ud og rejse med studiet, så kiggede jeg legathåndbogen igennem, og der synes jeg at huske, at der var forskellige legater for f.eks mindre bemidlede fra (forskellige landsdele) eller enlige mødre osv. Men igen ved ikke om det kan være noget.

Anmeld

8. januar 2011

bette

jeg ville hvis jeg var dig koncentrere mig om de små lån først. få dem ud af verden som det første, for der er jo store renter på selvom det er et lille lån. og når de er betalt helt af kan du jo betale ekstra ind til den næste i rækken.

og på den måde får du mindre kreditorer og mindre gæld i sidste ende. 

Anmeld

9. januar 2011

Anonym trådstarter

bette skriver:

jeg ville hvis jeg var dig koncentrere mig om de små lån først. få dem ud af verden som det første, for der er jo store renter på selvom det er et lille lån. og når de er betalt helt af kan du jo betale ekstra ind til den næste i rækken.

og på den måde får du mindre kreditorer og mindre gæld i sidste ende. 

Hvor sjovt dette indlæg er kommet frem igen er snart et år gammelt :o)

Som sagt er det ved og være et år siden jeg oprettede det her, status er nu at jeg for 2 mdr siden kontaktede Danske bank, jeg havde fået ny rådgiver og hun ville gerne hjælpe mig :o) Jeg kom der op og vi snakkede om mine muligheder. Jeg fik lov til og låne penge til alle de steder jeg skyldte penge :o) Så jeg lånte 102.000,- og betalte alle kreditorer af DET VAR FEDT :o)

Jeg betaler nu 3000,- til banken og har 4000 til mig selv hver måned nu. Min mor betalte jeg 10.000 i sidste måned. Så der er styr på det hele nu :o)

Anmeld

9. januar 2011

FamilienSørensen

Anonym skriver:

Jeg er i så STOR økonomisk krise.. Skylder ca 200.000 væk, hvoraf de 60.000 er til min mor.

Min egen bank (Danske Bank) ønsker ikke og hjælpe mig, da jeg skal vise overfor dem, at jeg ikke har overtræk på kontoen i 1 år.
Men det er jo svært når min løn ikke rækker til mine regninger.

Har også forsøgt i Nykredit, men de vil heller ikke hjælpe.. Jeg vil meget gerne undgå RKI, da jeg aldrig har været der før.

Er der nogle der har siddet/sidder i samme situation, nogle der har nogle råd, eller evt kender en bank som er villige til og låne 200.000 ud, så jeg kan få samlet min gæld et sted og få betalt min mor af.
Der er mulighed for anonyme svar :-)

GE money bank har annonceret med at de er villig til at låne større beløber ud for at dække klatgæld. Men jeg skal dog ikke kunne sige om det stadig er sådan pga. finanskrisen.

Men det er da ikke en god løsning.

Som så mange andre siger så kom af med de små lån først da de har en høj rente.

Vigtigst af alt har du prøvet at søge om gældssanering? Tag ned i nærmeste retshus og bed om en blanket

Gældssanering er det bedste du kan gøre.

Og har du overvejet at RKI ikke er så slem en situation endda, grunden til du jo står i denne situation er at du uhæmmet har kunne låne penge. Og når du står i RKI er den mulighed væk, du står nu ikke overfor fristen mere og kan ikke optage nye lån.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.