Har virkelig brug for hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.126 visninger
41 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. april 2010

Anonym trådstarter

Jeg er i så STOR økonomisk krise.. Skylder ca 200.000 væk, hvoraf de 60.000 er til min mor.

Min egen bank (Danske Bank) ønsker ikke og hjælpe mig, da jeg skal vise overfor dem, at jeg ikke har overtræk på kontoen i 1 år.
Men det er jo svært når min løn ikke rækker til mine regninger.

Har også forsøgt i Nykredit, men de vil heller ikke hjælpe.. Jeg vil meget gerne undgå RKI, da jeg aldrig har været der før.

Er der nogle der har siddet/sidder i samme situation, nogle der har nogle råd, eller evt kender en bank som er villige til og låne 200.000 ud, så jeg kan få samlet min gæld et sted og få betalt min mor af.
Der er mulighed for anonyme svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er i så STOR økonomisk krise.. Skylder ca 200.000 væk, hvoraf de 60.000 er til min mor.

Min egen bank (Danske Bank) ønsker ikke og hjælpe mig, da jeg skal vise overfor dem, at jeg ikke har overtræk på kontoen i 1 år.

Har også forsøgt i Nykredit, men de vil heller ikke hjælpe.. Jeg vil meget gerne undgå RKI, da jeg aldrig har været der før.

Er der nogle der har siddet/sidder i samme situation, nogle der har nogle råd, eller evt kender en bank som er villige til og låne 200.000 ud, så jeg kan få samlet min gæld et sted og få betalt min mor af.

Det kommer jo an på, om det er et lån du skal stå for alene, eller om det er sammen med en partner ?

Det kommer så også an på din årsindtægt, og hvor mange børn m.m., men prøv at lave et budget, for mange steder går de op i, at du har et vis antal penge tilbage når alle regninger er betalt

Hvor meget havde du tænkt dig at skulle betale af på det nye lån pr måned ?

Anmeld

7. april 2010

9510

Jeg ville da prøve at kontakte nogen forskellige banker og høre hvad de har og sige til det hele..

Anmeld

7. april 2010

Lady Marion <3

Der er desværre ingen banker i dag der låner 200000 kr ud på folks glatte ansigt, de går med livrem og seler . Har du noget fast ejendom med en kæmpe friværdi er det en mulighed , ellers vil jeg sige desværre   Håber du finder en løsning.

Anmeld

7. april 2010

Barbamama

Anonym skriver:

Hvad er grunden til at din løn ikke rækker til dine regninger? HAr du hus eller lejlighed? Du sidder for dyrt hvis du ikke kan få det til at løbe rundt. Er der noget du kan spare på? Mad, cigaretter, mobil-regningen? Et eller andet? Vil det hjælpe at snakke med banken om lånet (de 200.000kr) og så lave en afdrags-ordning så de kan se du er villig til at betale tilbage og samtidig spare på de penge du har hver måned?

Anmeld

7. april 2010

betski

Anonym skriver:

Puha en trist situation du står i. Men der er ikke andet for end at kigge frem af. Nu er loven jo strikket sådan sammen, at det er ulovligt at låne penge, man ikke kan betale tilbage. Hvorfor er du bange for RKI? Hvor mange steder er din gæld fordelt? Måske du kan prøve at lave en afdrags ordning med dem og sørge for at betale de dyreste lån af først. Det er altid træls at skylde familien penge, men da det som oftes er de billigste lån, synes jeg du skal spørge din mor og du kan vente med at afbetale til de andre lån er betalt ud.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

7. april 2010

N&J

Altså hvis du virkelig ikke kan få lånt pengene nogen steder eller få lavet en afdragsordning er det muligt at erklærer sig personlig konkurs, men så må du heller ikke eje noget, og ja livet bliver besværligt i en periode, men så har du måske mulighed for at se en ende på dette, og komme videre, så kan retten fastsætte hvor meget de mener du kan betale tilbage, men ihvertfald burde det sætte en stopper for at renterne løber for meget op, er der ikke en økonomisk rådgiver du kan få nogle råd af.. 

Held og lykke med det hele.. 

Anmeld

7. april 2010

CSB

Forbrugerrådet har en række kontorer i Danmark hvorfra man kan få gratis gældsrådgivning.

Sakset fra deres hjemmeside:

Forbrugerrådets Gældsrådgivning

Gældsrådgivningen er etableret med støtte fra Indenrigs- og Socialministeriet og er et 3-årigt forsøg på at give socialt udsatte danskere hjælp til at komme ovenpå igen. Rådgivningen er uvildig og har som mål at skabe overblik og fokusere på handlemuligheder.

Til selve samtalen kommer du ind til et team bestående af to frivillige – en økonom og en jurist/socialrådgiver. Her får du klarlagt problemet og handlemulighederne, for eksempel budgetlægning og kontakt til kreditorerne om mulighederne for henstand og gældssanering.
Du har mulighed for at være anonym.

Her er et link til adresser mm.
Så vidt jeg ved findes der også i nogle kommuner tilsvarende muligheder for gratis rådgivning i forbindelse med gæld.
Håber du kan bruge det til noget, for din situation er uholdbar - og det vigtigste er at du har erkendt det og at du gør noget ved det.
/CSB

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Tusinde tak for alle jeres svar, orker ikke og citere hver enkelt af jer.

Jeg har ca. 13.000 udbetalt, betaler 6000 af på gæld hver måned. Har lån hos Ekspress bank x 2, Ikano, Acceptcard (GEMoney bank), Nordea Finans og Danske Bank, lånet hos danske bank er nede på 8000 nu.
Udover det, betaler jeg husleje på 5000,- Tlf regning på 300,- Fagforening 740,- Jeg har astma og en anden sygdom, og har sjældent råd til min medicin, har ikke råd til indbo forsikring eller noget.

Hvis jeg kunne få samlet min gæld et sted, ville jeg kunne betale 2-3000,- af om måneden.

Jeg ejer intet udover det mest basale som tv, dvd, cykel osv. Har ikke ejlerlejlighed, hus eller sommerhus. Har ikke bil, knallert eller motorcykel. Jeg bor alene og har ingen børn endnu.

Det er sgu noeget lort det hele :(

Anmeld

7. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Tusinde tak for alle jeres svar, orker ikke og citere hver enkelt af jer.

Jeg har ca. 13.000 udbetalt, betaler 6000 af på gæld hver måned. Har lån hos Ekspress bank x 2, Ikano, Acceptcard (GEMoney bank), Nordea Finans og Danske Bank, lånet hos danske bank er nede på 8000 nu.
Udover det, betaler jeg husleje på 5000,- Tlf regning på 300,- Fagforening 740,- Jeg har astma og en anden sygdom, og har sjældent råd til min medicin, har ikke råd til indbo forsikring eller noget.

Hvis jeg kunne få samlet min gæld et sted, ville jeg kunne betale 2-3000,- af om måneden.

Jeg ejer intet udover det mest basale som tv, dvd, cykel osv. Har ikke ejlerlejlighed, hus eller sommerhus. Har ikke bil, knallert eller motorcykel. Jeg bor alene og har ingen børn endnu.

Det er sgu noeget lort det hele

Det lyder som "Luksusfælden" det her, altså bortset fra at du ikke har nogen værdier...håber du finder en løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.