Valg af hund - fif's, erfaringer osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Jeg så lige på forsiden, at du havde kommenteret. Så tænkte jeg, at nu skriver hun sikkert, at de skal købe rotter i stedet for hund

Jeg har haft den dejligste hund MiniMax en blanding mellem fransk bulldog og japansk spids.

Personligt kan jeg rigtig godt lide gadekryds. Franske B'er og Mops er nogle fantastiske hunde.

Hvis man vil have noget at arbejde med, så er border Collier så facinerende, synes jeg.

Her lidt lækre billeder af Minimax - først som hvalp og et da han havde været krea, da jeg havde glemt at lukke døren til badeværelset...

Rotter...tsk tsk

Sikke en uartig hund...men så kan du sgu´ lære at lukke døren..haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Miss BananaHammock

Soap skriver:

Jamen det er det da, men du skal også skrive dig bag øret at du ikke skal tro på alt hvad du høre og selv tage ud til opdrættere og gøre din egen erfaring 

Det som er godt for den ene er ikke nødvendigvis godt for dig og din familie 

Helt sikkert. Man har forskellige præferencer.

Anmeld

5. april 2010

Vial

dorthemus skriver:

Rotter...tsk tsk

Sikke en uartig hund...men så kan du sgu´ lære at lukke døren..haha

Ja, det lærte jeg så!! Han var SÅ sød, men man skulle ikke vende ryggen til særlig længe.. Han havde virkelig ejerfornemmelse over ting.

ALT skulle han lige slæbe med ind i kurven eller i sin taske...

Og til oplægget:

Jeg kom til at tænke på, at det er en super super god investering, hvis man køber en "allergivenlig" hund. Specielt, hvis børn har sin gang i jeres hus.

En fantastisk skøn hund er en Bicon Havanaiser/silkehund. Den er meget børnevenlig, mild af sind og en rigtig puttetrold.

Hvis du googler hunden, så vil du nok se nogle billeder af en meget opstillet hund - sådan en "gammel dame" hund. Sådan behøves det ikke at være.

Alternativt så er Coton de Tulear/ Bomuldshunden lidt i stil med havanaiseren. Måske lidt kønnere?? Den er også fantastisk - og allergivenlig, så at sige.

Rigtig dejlige hunde..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. april 2010

Miss BananaHammock

KaMa skriver:

Jeg så lige på forsiden, at du havde kommenteret. Så tænkte jeg, at nu skriver hun sikkert, at de skal købe rotter i stedet for hund

Jeg har haft den dejligste hund MiniMax en blanding mellem fransk bulldog og japansk spids.

Personligt kan jeg rigtig godt lide gadekryds. Franske B'er og Mops er nogle fantastiske hunde.

Hvis man vil have noget at arbejde med, så er border Collier så facinerende, synes jeg.

Her lidt lækre billeder af Minimax - først som hvalp og et da han havde været krea, da jeg havde glemt at lukke døren til badeværelset...

fantastisk billed

Anmeld

5. april 2010

Bayze

Majastina skriver:

Sandt...

Jeg har også selv renracet hund

Hej Camilla

Undskyld jeg lige blander mig i en tråd der intet har med dette at gøre. det er bare fordi jeg er i tvivl om om mine personlige breve altid når frem herinde - har bla forsøgt at kontakte en moderator flere gange uden at få nogen respons. Så nu vil jeg lige høre dig - jeg sendte dig jo et lille brev i går - vil du ikke lige give mig besked om du har fået det?

kh Tina

Anmeld

5. april 2010

Bavianis

Alexis skriver:

Har ik selv haft dansk svensk gårdhund, så skal ikke udtale mig for firkantet om den race, men har bare ofte oplevet dem som værende forholdvis hidsige... Men det er nok terrierdelen der skinner igennem.

Men det handler også om hvilken type hund man er til, hvor stor den skal være osv.

Synes tit jeg oplever de mindre hunde være hidsige i forhold til de større hunde.

Har jo selv en stor hund, omend han er lille af sin slags, og synes slet ik han fylder for meget, fordi han er så rolig.

Hellere det end en lille hund der fiser omkring, men det er jo hver sin smag og erfaring. 

Jeg har ikke nogen favorit blandt de tre du har nævnt.

Der er IKKE terrier i Dansk/svensk gårdhund:-)

Det var derfor vi valgte denne race, da vi ville have en rolig hund, der ikke gøede som en sindssyg og som var nem at opdrage. Og det fik vi i den dansk/svenske.

Utrolig rolig (men alligevel sporty) familiehund. Hun er simpelthen så hengiven og nem - kun de varmeste anbefalinger herfra.

Anmeld

5. april 2010

Ranarupta

Tilmeldt skriver:

Det er alle 3 nogle søde racer... Men tror man skal kende dig og din familie, før man kan sige  hvad der passer bedst!?

Jeg har selv en Mops!  Min kæreste og jeg er ikke vokset op med hund, så ingen af os var 'vant' til at opdrage på en hund, så det er kommet MEGET  bag på mig hvor meget arbejde der egentligt er i det.. Nu er Mopsen så også en MEGET selvstændig race, så der var ekstra meget arbejde, i forhold til fx. en Labrador! Plus du skal altid finde en til at passe, når du skal noget!

Jeg er også blevet overrasket over HVOR meget de egentligt sviner.. Der er hår over ALT.. Lige meget hvor meget du fnukruller, inden du tager ud af døre, så har du altid hår på tøjet/i munden/i maden osv..griner.. Og så slæber de også meget jord/grus med ind!!

Men  når det er sagt, så er det noget af det bedste at ha en hund at komme hjem til.. Jeg elsker min lille terrorist over alt på jorden, og selvom jeg til tider er ved at blive sindsyg af overstående ting, så kunne jeg aldrig skille mig af med hende!!

Stine 35+5

Vi har to mopser (han, 4 år og hun, 9 mdr) og det er bare en lille bid af himlen! 
Kærlige hunde med det der stædige, selvstændige sind!

Hvor gammel er din? 

Anmeld

5. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Bavianis skriver:

Der er IKKE terrier i Dansk/svensk gårdhund:-)

Det var derfor vi valgte denne race, da vi ville have en rolig hund, der ikke gøede som en sindssyg og som var nem at opdrage. Og det fik vi i den dansk/svenske.

Utrolig rolig (men alligevel sporty) familiehund. Hun er simpelthen så hengiven og nem - kun de varmeste anbefalinger herfra.

Nej mente også Jack Russell, min fejl. Kender en dansk svensk som har terrier i sig. Den kombi ville jeg nok holde mig fra.

Anmeld

5. april 2010

Ranarupta skriver:

Vi har to mopser (han, 4 år og hun, 9 mdr) og det er bare en lille bid af himlen! 
Kærlige hunde med det der stædige, selvstændige sind!

Hvor gammel er din? 

Jeg kunne ik ha sagt det bedre!

Hun er lige blevet 5år her den 19 Marts! 5 år lyder ellers ik til at være noget alder, men man kan faktisk godt mærke på hende at hun er ved at være halvgammel.. Hun er sq blevet sq doven på det sidste...hehe...

Løber jeres også helt skævt med kroppen??

Anmeld

5. april 2010

Dictes mor

Miss BananaHammock skriver:

Jamen lidt om os :0)
Jeg har haft hund i min barndom. Gravhund og border collie. Ved godt at små hunde ofte er store af sind, og det er jeg også forberedt på. Jeg vil gerne ha' en lille vaks en med energi. Jeg er studerende så har go mulighed for at gå gode lange ture med den og vil gerne kunne bruge den til hundetræning (mere end bare hvalpetræning). Er selv utrolig aktiv og vil derfor gerne have en hund med gang i den. Men samtidig er vi jo igang med projekt baby, så det skal også være en familie hund. Det gør ikke så meget at den fælder, det er jo en hund :0) men jeg bliver aldrig en af den der børster min hund hver dag.

Så ville jeg klart vælge en Jack Russel. Det er en lille vaks hund, som også vil være god at træne Det synes jeg, hvis du gerne vil lave mere træning en hvalpetræning, så er det en fin hund til det, det er bare min holdning.

Og man kan sagtens få tid til både baby og hund, jeg har selv en border collie, og jeg kan se, at du er vokset op med sådan en, så du ved, hvor meget energi de har og hvor meget de kræver, og vi klarer det fint herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.