Miss BananaHammock skriver:
Hej allesammen
Vi overvejer at købe en hund når vi flytter i hus, men jeg mangler nogle gode råd og evt. erfaringer til hvilken race vi skal vælge. Vi har kigget lidt på nogle forskellige:
- Jack Russell Terrier
- Cairo Terrier
- Dansk Svensk Gårdhund
Men det er ud fra det som de der: "hvilken hund passer til dig" tests man kan tage på nettet, siger. Størrelsen passer dog godt efter vores ønske!
Er der nogen derude der ejer sådan en lækker størrelse, eller kan give nogle gode råd til hundekøb? 
og rigtig go' dag fra Nena
Det er alle 3 nogle søde racer... Men tror man skal kende dig og din familie, før man kan sige hvad der passer bedst!?
Jeg har selv en Mops! Min kæreste og jeg er ikke vokset op med hund, så ingen af os var 'vant' til at opdrage på en hund, så det er kommet MEGET bag på mig hvor meget arbejde der egentligt er i det.. Nu er Mopsen så også en MEGET selvstændig race, så der var ekstra meget arbejde, i forhold til fx. en Labrador! Plus du skal altid finde en til at passe, når du skal noget!
Jeg er også blevet overrasket over HVOR meget de egentligt sviner.. Der er hår over ALT.. Lige meget hvor meget du fnukruller, inden du tager ud af døre, så har du altid hår på tøjet/i munden/i maden osv..griner.. Og så slæber de også meget jord/grus med ind!!
Men når det er sagt, så er det noget af det bedste at ha en hund at komme hjem til.. Jeg elsker min lille terrorist over alt på jorden, og selvom jeg til tider er ved at blive sindsyg af overstående ting, så kunne jeg aldrig skille mig af med hende!!
Stine 35+5
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld