Valg af hund - fif's, erfaringer osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2010

Dictes mor

Soap skriver:

Bar vær obs på at med en blandings hund ved du ikke hvad du får , forstået på den måde at du ikke ved hvilken en af racerne den tager sig ud efter 

Den kan ligne den ene af udseende og den anden af sind , det er yderst sjældent den er blandet 50/50 på alle punkter 

Og så ved du heller intet om der er race betingede sygdomme i linierne 

Sandt...

Jeg har også selv renracet hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Trolde_mor

Vil sige at sådan en test ikke kan bruges på nogen måde.

Det i skal gå ind og kigge på er hvor meget tid i vil have / bruge til gåtur, leg og hvor meget hunden må gø, hvilket højde der passer, hvor meget tid i vil bruge på pleje, skal den med ud og rejse eller skal den passes... hvem kan passe - lettere at få en lille hund passet end en stor f.eks. Vil i gå til hundetræning med den, hvor meget vil i ligge i opdragelse osv..

Senia, med en lille hund folk elsker at passe, som er rolig, aktiv og lærenem / nem at opdrage

Anmeld

5. april 2010

Miss BananaHammock

Jamen lidt om os :0)
Jeg har haft hund i min barndom. Gravhund og border collie. Ved godt at små hunde ofte er store af sind, og det er jeg også forberedt på. Jeg vil gerne ha' en lille vaks en med energi. Jeg er studerende så har go mulighed for at gå gode lange ture med den og vil gerne kunne bruge den til hundetræning (mere end bare hvalpetræning). Er selv utrolig aktiv og vil derfor gerne have en hund med gang i den. Men samtidig er vi jo igang med projekt baby, så det skal også være en familie hund. Det gør ikke så meget at den fælder, det er jo en hund :0) men jeg bliver aldrig en af den der børster min hund hver dag.

Anmeld

5. april 2010

Miss BananaHammock

Alexis skriver:

Mener du Cairn terrier?

Jeg har ikke erfaring med nogle af racerne. Har selv en golden retriever som er en fantastisk dejlig, mild og familievenlig hund.

Cairn terrier ja ;0)

Anmeld

5. april 2010

Soap

Har du også tid til lange ture og aktivering af hunden når baby kommer ? 

Mener ikke noget ondt med det , men ser bar så mange hunde til omplacering når der er familie forøgelse og det er så ærgeligt 

Måske i skal overveje at vente til baby er kommet og i ved hvad den kræver ? 

Bar en tanke 

Anmeld

5. april 2010

Miss BananaHammock

Soap skriver:

Har du også tid til lange ture og aktivering af hunden når baby kommer ? 

Mener ikke noget ondt med det , men ser bar så mange hunde til omplacering når der er familie forøgelse og det er så ærgeligt 

Måske i skal overveje at vente til baby er kommet og i ved hvad den kræver ? 

Bar en tanke 

Kan godt forstå dine tanker og er også stadig kun i overvejelses processen. Før vi køber en hund skal vi ha overvejet og undersøgt alle aspekter. For for mig er en hund et familiemedlem og ikke bare en brugsgenstand. Mht min tid så er det tydeligt du ikke kender mig, for der er ingen tvivl om at der stadig er tid til hunden og dens behov selvom der kommer en baby :0) Men jeg synes det er super fint at du stiller de spørgsmål, for der netop mange der køber hund af helt forkerte årsager! :0)

Anmeld

5. april 2010

Soap

Godt, for det var så mænd heller ikke for at være træls eller noget 

Anmeld

5. april 2010

Bare mig..

Jeg synes jo at mopsen er en fantastisk familie hund!!!

Jeg kan kun give den første der svarer i indlægget ret, for der er en masse arbejde med den, især med hårene..

Men igen, når det er sagt, kan jeg ikke anbefale andre hunderacer til en familie. -jo hvis det skal være en større slags. Men hvis det skal være en af de små racer, kan jeg kun anbefale mopsen..

Den er utrolig sød, sjov, legesyg, og så er den bare sin helt egen (på en fantastisk måde) Den er god til børn, unge, voksne, handicappede, gamle, ja alle mennesker. Jeg ville aldrig skille mig af med min.. Hun er noget af det bedste..

MEN.... Der er enormt mange problemer med mange af dem, pga indavlen. Så når du køber en skal du sørge for at du har set forældrene og at de ikke har nogen problemer. Du skal VIRKELIG tjekke stedet.. Vores var enormt syg, og kom fra et forfærdeligt sted! (fandt vi ud af senere) Men vælger i mopsen, skal jeg nok lige fortælle hvor i i hvertfald ikke skal købe den!

Hellere give 10.000 kr for en ordentlig som ikke er syg eller noget end 6.000 som vi gjorde, og den så er dødsens syg!

Held og lykke! Det er SKØNT med en hund! - og jeg synes bestemt ikke der er så meget arbejde med en hund som mange gør det til!

Og så lige tre billeder af min lille pige!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. april 2010

Miss BananaHammock

Soap skriver:

Godt, for det var så mænd heller ikke for at være træls eller noget 

I know :0)
Læste også et sted at 12000 bliver aflivet hvert år fordi folk ikke kan klare den aligevel. Det er simpelhen heart breaking. :0/

Anmeld

5. april 2010

Soap

Det er nemli´uhyggeligt med alle de aflivninger, mit hjerte  bløder for de små vapser som bar blir smidt rundt og eller blir aflivet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.