Valg af hund - fif's, erfaringer osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2010

Miss BananaHammock

marikka skriver:

Jeg synes jo at mopsen er en fantastisk familie hund!!!

Jeg kan kun give den første der svarer i indlægget ret, for der er en masse arbejde med den, især med hårene..

Men igen, når det er sagt, kan jeg ikke anbefale andre hunderacer til en familie. -jo hvis det skal være en større slags. Men hvis det skal være en af de små racer, kan jeg kun anbefale mopsen..

Den er utrolig sød, sjov, legesyg, og så er den bare sin helt egen (på en fantastisk måde) Den er god til børn, unge, voksne, handicappede, gamle, ja alle mennesker. Jeg ville aldrig skille mig af med min.. Hun er noget af det bedste..

MEN.... Der er enormt mange problemer med mange af dem, pga indavlen. Så når du køber en skal du sørge for at du har set forældrene og at de ikke har nogen problemer. Du skal VIRKELIG tjekke stedet.. Vores var enormt syg, og kom fra et forfærdeligt sted! (fandt vi ud af senere) Men vælger i mopsen, skal jeg nok lige fortælle hvor i i hvertfald ikke skal købe den!

Hellere give 10.000 kr for en ordentlig som ikke er syg eller noget end 6.000 som vi gjorde, og den så er dødsens syg!

Held og lykke! Det er SKØNT med en hund! - og jeg synes bestemt ikke der er så meget arbejde med en hund som mange gør det til!

Og så lige tre billeder af min lille pige!!

Skøn hund :0) skal nok sige til hvis jeg skal ha navnet på stedet vi ik skal købe :0) men synes man hører mere og mere om det med indavl og dårlige steder. Det var det samme med min søster da hun skulle købe en westi!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Bare mig..

Måske kunne jeg anbefale en golden retriver.. Den er skide god til lange ture, og vil elske træning.. Men samtidig er det en hund der er stille og rolig, og den følger sin ejer over alt. Jeg vil med garanti sige, at vil man passe en lille hund, vil man også passe den her, for den er utrolig rolig, trods den er lidt stor, og så falder alle for sådan en.

Vi har i sin tid haft tre, da jeg boede hjemme, og har egentlig haft mange forskellige racer af de store, men den overgår alle! Og så fylder de ikke så meget, trods deres egentlig store størrelser!

Jeg vil sige, at for denne race, kræves ikke ret meget.. De elsker at være ude, som du giver udtryk for du godt kan lide.. Den vil blive dine børns bedste ven! Når jeg engang flytter i hus, skal jeg have sådan en, for den passer perfekt!

Som du beskriver dig, så vil jeg sige sådan en!

Anmeld

5. april 2010

Bare mig..

Miss BananaHammock skriver:

Skøn hund :0) skal nok sige til hvis jeg skal ha navnet på stedet vi ik skal købe :0) men synes man hører mere og mere om det med indavl og dårlige steder. Det var det samme med min søster da hun skulle købe en westi!

Desværre er der ENORMT mange problemer med mange af racerne, og mopsen er en af dem.. men køber man dem fra rigtige opdrættere, så skulle der ikke opstå noget!

Anmeld

5. april 2010

Soap

Der kan ALTID opstå noget selv om det er fra den fineste kennel og den bedste opdrætter 

Så en rigtig god ide at oprette en sygeforsikring til hunden 

Anmeld

5. april 2010

Miss BananaHammock

marikka skriver:

Måske kunne jeg anbefale en golden retriver.. Den er skide god til lange ture, og vil elske træning.. Men samtidig er det en hund der er stille og rolig, og den følger sin ejer over alt. Jeg vil med garanti sige, at vil man passe en lille hund, vil man også passe den her, for den er utrolig rolig, trods den er lidt stor, og så falder alle for sådan en.

Vi har i sin tid haft tre, da jeg boede hjemme, og har egentlig haft mange forskellige racer af de store, men den overgår alle! Og så fylder de ikke så meget, trods deres egentlig store størrelser!

Jeg vil sige, at for denne race, kræves ikke ret meget.. De elsker at være ude, som du giver udtryk for du godt kan lide.. Den vil blive dine børns bedste ven! Når jeg engang flytter i hus, skal jeg have sådan en, for den passer perfekt!

Som du beskriver dig, så vil jeg sige sådan en!

Super. Den vil jeg tjekke ud også :0)
tror dog bare jeg rent fysisk er til mindre hunde.

Anmeld

5. april 2010

Miss BananaHammock

Soap skriver:

Der kan ALTID opstå noget selv om det er fra den fineste kennel og den bedste opdrætter 

Så en rigtig god ide at oprette en sygeforsikring til hunden 

Helt sikkert! Min søsters westi blev købt hos anerkendte folk men var aligevel syg som hvalp. Men det er vel altid bedre udgangspunkt når kennelen er rigtig godt anbefalet.

Anmeld

5. april 2010

dorthemus

Vi havde i mange år en cairn terrier...lille hund, STOOOR personlighed  Det er rigtig nok en meget selvstændig hund, og da det er en terrier er den også temperamentsfuld og en frækkert. Men kors hvor var vi glade for den...den var så sød og sjov. Ja den skal trimmes et par gange om året, men så fælder den heller ikke på samme måde som mange andre hunderacer. Da den også er en jagthund skal den have meget motion og har gavn af agillity træning...vi boede tæt på skoven så det var ideelt og jeg gik mange lange dejlige ture med den.

Kun en stor anbefaling herfra

Anmeld

5. april 2010

Soap

Jamen det er det da, men du skal også skrive dig bag øret at du ikke skal tro på alt hvad du høre og selv tage ud til opdrættere og gøre din egen erfaring 

Det som er godt for den ene er ikke nødvendigvis godt for dig og din familie 

Anmeld

5. april 2010

Vial

dorthemus skriver:

Vi havde i mange år en cairn terrier...lille hund, STOOOR personlighed  Det er rigtig nok en meget selvstændig hund, og da det er en terrier er den også temperamentsfuld og en frækkert. Men kors hvor var vi glade for den...den var så sød og sjov. Ja den skal trimmes et par gange om året, men så fælder den heller ikke på samme måde som mange andre hunderacer. Da den også er en jagthund skal den have meget motion og har gavn af agillity træning...vi boede tæt på skoven så det var ideelt og jeg gik mange lange dejlige ture med den.

Kun en stor anbefaling herfra

Jeg så lige på forsiden, at du havde kommenteret. Så tænkte jeg, at nu skriver hun sikkert, at de skal købe rotter i stedet for hund

Jeg har haft den dejligste hund MiniMax en blanding mellem fransk bulldog og japansk spids.

Personligt kan jeg rigtig godt lide gadekryds. Franske B'er og Mops er nogle fantastiske hunde.

Hvis man vil have noget at arbejde med, så er border Collier så facinerende, synes jeg.

Her lidt lækre billeder af Minimax - først som hvalp og et da han havde været krea, da jeg havde glemt at lukke døren til badeværelset...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. april 2010

Soap

Klasse billede det sidste 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.